Çocuklar, Hz. Ali'nin cengâverliklerini dinlemeye bayılır. Ali sevgisi bu kahramanlıklarda gizlidir. Maalesef çakma veya ütopik kahramanların hikayeleri abartılı bir şekilde ısıtılıp ısıtılıp anlatılıyor. Allah'ın aslanı Hz. Ali'nin gerçek cengâverliklerinden ise çocuklarımızın çoğunun haberi yok. Hz. Ali'de; vefa, dostluk, cesaret, adalet, zekâ, ilim, vatanseverlik ve Peygamber sevgisi doruk noktadadır. Anlatacağınız her bir olayda bu özellikleri de çocuğunuza anlatmış olacaksınız. Bunun için bir cümle de olsa, bir menkıbesi de olsa çocuklarınıza Hz. Ali'yi anlatın. Hz. Ali'nin Bedir savaşındaki cengâverliklerini anlatın. Mesela şu menkıbeyi anlatabilirsiniz çocuklarınıza:
"Bir zat Muaviye b. Ebu Süfyan'ın yanına girer, Muaviye ona şöyle der; "Bedir Savaşı'nı gördün mü?" Adam, "Evet" deyince, Muaviye, "Gördüğün olayları bana anlat" der. Adam şöyle anlatır:
"Ali b. Ebu Talib'i (Hz. Ali) gördüm. Genç bir adamdı. Etrafında dehşet saçan bir aslan gibiydi. Safları yara yara ilerliyordu. Önüne çıkan herkesi öldürüyordu. Vurduğunu deviriyordu. İnsanlar içinde o'na denk olabilecek, o'nun çevikliğiyle hareket edecek birine hiç rastlamadım. Savaşta kurnaz bir tilki gibiydi. Sanki ensesinde de iki gözü vardı. Sıçradığı zaman yabani hayvanların çevikliği ve çabukluğuyla sıçrardı.." der.
Hendek savaşında büyük savaşçı olarak övünen Amr bin Abduved'i Hz. Ali'nin nasıl yendiğini anlatın.
Uhud savaşında "Zülfikar'dan başka kılıç, Ali'den başka da yiğit yoktur." sözünü kimin haykırdığını anlatın.
Ya da, kırk kişilik ordunun açamadığı Hayber kalesinin kapısını Hz. Ali tek başına nasıl açıp kalkan yaptığını anlatın.
Ağzınızdan dökülen Hz. Ali cümleleri sizin anlayamayacağınız bir çeşit etkileşim ile çocuğun ruhuna kodlanır. Çocukta adım adım Hz. Ali sevgisi, Hz. Peygamber sevgisi ve Allah sevgisi yeşermeye başlar. Çocuğun karakterine işlenen bu kodlar onun ilerleyen yaşamında; onun kurtarıcısı toplumun da kazanımı olacaktır. Hz. Ali'nin, Hz. Peygamberimize olan; bağlığı, koruyuculuğu, dürüstlüğü, cengaverliği çocuğu yaşamı boyunca İman çizgisinde tutacaktır.
Önceki yazıda da vurguladığımız gibi yeni neslin Hz. Ali ile bağı kopmuş, çocuklarımız ile Hz. Ali arasındaki bu köprü yıkılmışken; Prof. Dr. Haydar Baş, Hz. Ali ile çocuklarımız arasındaki bu bağı yeniden kurmayı başardı. Bir mühendis gibi yıkılmış olan köprüyü yeniden inşa etti. İsmi Ali olanlar Hz. Ali'yi tanıdı. Adeta ruh ile ceset birleşmiş oldu. Çocuklarla Hz. Ali arasındaki bu köprüyü yeniden inşa eden Prof. Dr. Haydar Baş'ın, gelecek neslimiz için ne kadar büyük bir hizmet yaptığını görebiliyor muyuz acaba? Bunu görmez, Haydar Hocanın bu uğurda verdiği mücadeleyi anlamazsak bir bakmışsın dini eğitim alıyor zannettiğiniz çocuklarınız; papazlarla hahamların duasına âmin diyen ve 'haç' takmış biri olarak çıkmış karşınıza.
"Bir zat Muaviye b. Ebu Süfyan'ın yanına girer, Muaviye ona şöyle der; "Bedir Savaşı'nı gördün mü?" Adam, "Evet" deyince, Muaviye, "Gördüğün olayları bana anlat" der. Adam şöyle anlatır:
"Ali b. Ebu Talib'i (Hz. Ali) gördüm. Genç bir adamdı. Etrafında dehşet saçan bir aslan gibiydi. Safları yara yara ilerliyordu. Önüne çıkan herkesi öldürüyordu. Vurduğunu deviriyordu. İnsanlar içinde o'na denk olabilecek, o'nun çevikliğiyle hareket edecek birine hiç rastlamadım. Savaşta kurnaz bir tilki gibiydi. Sanki ensesinde de iki gözü vardı. Sıçradığı zaman yabani hayvanların çevikliği ve çabukluğuyla sıçrardı.." der.
Hendek savaşında büyük savaşçı olarak övünen Amr bin Abduved'i Hz. Ali'nin nasıl yendiğini anlatın.
Uhud savaşında "Zülfikar'dan başka kılıç, Ali'den başka da yiğit yoktur." sözünü kimin haykırdığını anlatın.
Ya da, kırk kişilik ordunun açamadığı Hayber kalesinin kapısını Hz. Ali tek başına nasıl açıp kalkan yaptığını anlatın.
Ağzınızdan dökülen Hz. Ali cümleleri sizin anlayamayacağınız bir çeşit etkileşim ile çocuğun ruhuna kodlanır. Çocukta adım adım Hz. Ali sevgisi, Hz. Peygamber sevgisi ve Allah sevgisi yeşermeye başlar. Çocuğun karakterine işlenen bu kodlar onun ilerleyen yaşamında; onun kurtarıcısı toplumun da kazanımı olacaktır. Hz. Ali'nin, Hz. Peygamberimize olan; bağlığı, koruyuculuğu, dürüstlüğü, cengaverliği çocuğu yaşamı boyunca İman çizgisinde tutacaktır.
Önceki yazıda da vurguladığımız gibi yeni neslin Hz. Ali ile bağı kopmuş, çocuklarımız ile Hz. Ali arasındaki bu köprü yıkılmışken; Prof. Dr. Haydar Baş, Hz. Ali ile çocuklarımız arasındaki bu bağı yeniden kurmayı başardı. Bir mühendis gibi yıkılmış olan köprüyü yeniden inşa etti. İsmi Ali olanlar Hz. Ali'yi tanıdı. Adeta ruh ile ceset birleşmiş oldu. Çocuklarla Hz. Ali arasındaki bu köprüyü yeniden inşa eden Prof. Dr. Haydar Baş'ın, gelecek neslimiz için ne kadar büyük bir hizmet yaptığını görebiliyor muyuz acaba? Bunu görmez, Haydar Hocanın bu uğurda verdiği mücadeleyi anlamazsak bir bakmışsın dini eğitim alıyor zannettiğiniz çocuklarınız; papazlarla hahamların duasına âmin diyen ve 'haç' takmış biri olarak çıkmış karşınıza.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Kazım Üstün / diğer yazıları
- İklim krizinin çözümü Z kuşağına kaldı / 17.12.2021
- ABD’nin Afganistan aynası -2- / 10.07.2021
- ABD’nin Afganistan aynası -1- / 09.07.2021
- Aşı emperyalizmi savaşları / 11.06.2021
- Atatürk’ün harp sanatının sırrı / 25.05.2021
- Dijital Ramazan Bayramı / 13.05.2021
- İsrail’in saldırısına hangi dizi ile karşılık vereceğiz! / 09.05.2021
- Çin Ortadoğu’da ABD’ye ‘şah’ dedi / 02.04.2021
- İnsanın sayısallaşması / 25.03.2021
- ABD, Kuzey Kore’ye neden demokrasi getiremiyor? / 18.03.2021
- ABD’nin Afganistan aynası -2- / 10.07.2021
- ABD’nin Afganistan aynası -1- / 09.07.2021
- Aşı emperyalizmi savaşları / 11.06.2021
- Atatürk’ün harp sanatının sırrı / 25.05.2021
- Dijital Ramazan Bayramı / 13.05.2021
- İsrail’in saldırısına hangi dizi ile karşılık vereceğiz! / 09.05.2021
- Çin Ortadoğu’da ABD’ye ‘şah’ dedi / 02.04.2021
- İnsanın sayısallaşması / 25.03.2021
- ABD, Kuzey Kore’ye neden demokrasi getiremiyor? / 18.03.2021