2-3 YAŞLAR
Makas ve tutkal kullanma
Kağıt sayfalarını masanın üzerine yerleştirin ve çocuğunuzun bir spatula yardımıyla tutkalı yayıp, bazı şeyler yapıştırmasına yardımcı olun. Başlangıçta yapıştırıcıyı sürmek ve ona bir takım şeylerin yapıştığını görmek onun için çok eğlencelidir. Ayrıca değişik nesneler yapıştırarak da şekiller oluşturabilir: Makarna parçaları, kırışmış mutfak folyosu, çeşitli tohumlar, samanlar ve bezparçaları işe yarar. Çocuklar parıldtıdan çok hoşlanırlar, fakat hepsini birden kullanmaya kalkarlar, bu yüzden yakından izlenmelidirler. Bununla beraber, çocuğunuz tutkal kullanarak bir resim yaptığında üzerine parıltı yerine ince kum, hindistan cevizi veya çay yaprakları serpilip tutkala yapışması sağlanabilir.
Eğer tutkal damlalar halinde ve az miktarda konursa, çocuğunuz onun üzerine birşeyler serpebilir ve onların sadece tutkala yapıştıklarını görür, (Artanlar ise saklanabilir).
Çocuğunuz bu yaşlarda pek çok ev gerecini kullanıma elverişli bir hale getirir. Mukavva borular, mutfak ve banyo ruloları, mukavva yumurta kartonları ve çeşitli kutu ve kapların tümü kesilip, yapıştırılarak hayvan, insan, şapka, araba, uçak, teleskop ve roket gibi şekiller oluşturulabilir. Çocuğunuz yapılan işlemlerden en az ortaya çıkan ürün kadar hoşlanır, bu yüzden ortaya çıkan şeyin görünüşü üzerinde çok fazla durmayın veya ona bir isim veya bir tanım yakıştırmak için acele etmeyin.
Mutfağınızda yapıştırmaya ve kalıp yapmaya elverişli şeyleri biriktirebileceğiniz bir kutu bulundurun, saman çöpleri mantar tıpalar, kuru yapraklar, gümüş kağıtlar, boncuklar, selofon, yün ve malzeme parçalarını tümü katılabilir.
Çocuğunuzun gelişimi
Bu yıl içerisinde çocuğunuz, söz dinlemez ve beceriksiz bir çocuk olmaktan çıkıp, daha nazik ve denetimli bir çocuk haline dönüşür. Önce tabirlerle konuşup, sonra bütün cümleler kurmaya başlar ve dil kullanımı gelişir. İletişim becerileri arttıkça, oyunları karmaşıklaşıp, hayali ve yalancıktan oynanan oyunlara dönüşür. Paylaşmaya ve sırayla yapmaya başladıkça diğer çocuklarla oynamak önem kazanır.
3-5 YAŞLAR
Kalkış
Okul öncesi bir çocuk, edindiği temel becerileri pekiştirmeye ve yeni beceriler geliştirip uygulamaya, özellikle hayali becerilerini arttırmaya ihtiyaç duyar. Eğer bir çocuk anaokuluna gitmemiş veya bir oyun grubuna katılmamışsa evde öğrenmesi ve yaşıtı diğer çocuklarla kaynaşması iki kat önem kazanır. Artık diğer çocuklarla paylaşmayı, sıraya uymayı, ve iyi geçinmeyi öğrenme zamanı gelmiştir. BunU diğer çocuklarla müşterek oyunlar oynayarak edinebilir. Bir önceki senede olduğu gibi, 'yalancıktan oynanan' oyunlar önem taşır ve sizden bunları önemsemeli, gerektiğinde yardımcı olup, daha zevkli ve eğlenceli olmaları için aksesuar temin etmelisiniz. Bu yaşta eski oyuncaklar yeni işlevler kazanır, daha farklı ve yaratıcı işlerde kullanır. 5 yaşına geldiğinde dikkatini bir noktada toplama becerisi artır, bu yüzden masabaşı etkinlikleri öncelik kazanır. Anlayışı olağanüstü gelişir ve basit oyun kurallarına uyar. Sosyalitesi artar ve yeni tanıdığı yetişkinlerle ve çocuklarla iletişim kurmaya başlar, artık okula ve daha geniş bir dünyaya açılma zamanı gelmiştir.
Makas ve tutkal kullanma
Kağıt sayfalarını masanın üzerine yerleştirin ve çocuğunuzun bir spatula yardımıyla tutkalı yayıp, bazı şeyler yapıştırmasına yardımcı olun. Başlangıçta yapıştırıcıyı sürmek ve ona bir takım şeylerin yapıştığını görmek onun için çok eğlencelidir. Ayrıca değişik nesneler yapıştırarak da şekiller oluşturabilir: Makarna parçaları, kırışmış mutfak folyosu, çeşitli tohumlar, samanlar ve bezparçaları işe yarar. Çocuklar parıldtıdan çok hoşlanırlar, fakat hepsini birden kullanmaya kalkarlar, bu yüzden yakından izlenmelidirler. Bununla beraber, çocuğunuz tutkal kullanarak bir resim yaptığında üzerine parıltı yerine ince kum, hindistan cevizi veya çay yaprakları serpilip tutkala yapışması sağlanabilir.
Eğer tutkal damlalar halinde ve az miktarda konursa, çocuğunuz onun üzerine birşeyler serpebilir ve onların sadece tutkala yapıştıklarını görür, (Artanlar ise saklanabilir).
Çocuğunuz bu yaşlarda pek çok ev gerecini kullanıma elverişli bir hale getirir. Mukavva borular, mutfak ve banyo ruloları, mukavva yumurta kartonları ve çeşitli kutu ve kapların tümü kesilip, yapıştırılarak hayvan, insan, şapka, araba, uçak, teleskop ve roket gibi şekiller oluşturulabilir. Çocuğunuz yapılan işlemlerden en az ortaya çıkan ürün kadar hoşlanır, bu yüzden ortaya çıkan şeyin görünüşü üzerinde çok fazla durmayın veya ona bir isim veya bir tanım yakıştırmak için acele etmeyin.
Mutfağınızda yapıştırmaya ve kalıp yapmaya elverişli şeyleri biriktirebileceğiniz bir kutu bulundurun, saman çöpleri mantar tıpalar, kuru yapraklar, gümüş kağıtlar, boncuklar, selofon, yün ve malzeme parçalarını tümü katılabilir.
Çocuğunuzun gelişimi
Bu yıl içerisinde çocuğunuz, söz dinlemez ve beceriksiz bir çocuk olmaktan çıkıp, daha nazik ve denetimli bir çocuk haline dönüşür. Önce tabirlerle konuşup, sonra bütün cümleler kurmaya başlar ve dil kullanımı gelişir. İletişim becerileri arttıkça, oyunları karmaşıklaşıp, hayali ve yalancıktan oynanan oyunlara dönüşür. Paylaşmaya ve sırayla yapmaya başladıkça diğer çocuklarla oynamak önem kazanır.
3-5 YAŞLAR
Kalkış
Okul öncesi bir çocuk, edindiği temel becerileri pekiştirmeye ve yeni beceriler geliştirip uygulamaya, özellikle hayali becerilerini arttırmaya ihtiyaç duyar. Eğer bir çocuk anaokuluna gitmemiş veya bir oyun grubuna katılmamışsa evde öğrenmesi ve yaşıtı diğer çocuklarla kaynaşması iki kat önem kazanır. Artık diğer çocuklarla paylaşmayı, sıraya uymayı, ve iyi geçinmeyi öğrenme zamanı gelmiştir. BunU diğer çocuklarla müşterek oyunlar oynayarak edinebilir. Bir önceki senede olduğu gibi, 'yalancıktan oynanan' oyunlar önem taşır ve sizden bunları önemsemeli, gerektiğinde yardımcı olup, daha zevkli ve eğlenceli olmaları için aksesuar temin etmelisiniz. Bu yaşta eski oyuncaklar yeni işlevler kazanır, daha farklı ve yaratıcı işlerde kullanır. 5 yaşına geldiğinde dikkatini bir noktada toplama becerisi artır, bu yüzden masabaşı etkinlikleri öncelik kazanır. Anlayışı olağanüstü gelişir ve basit oyun kurallarına uyar. Sosyalitesi artar ve yeni tanıdığı yetişkinlerle ve çocuklarla iletişim kurmaya başlar, artık okula ve daha geniş bir dünyaya açılma zamanı gelmiştir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.