Çin'de fırsat çok
Çin, 2016-2020 döneminde yıllık yüzde 6.5'lik büyüme öngörüyor. Kentli nüfus oranının yüzde 60'a ulaşması bekleniyor. Yeni bir dönüşüm sürecine giren Çin'in Türkler açısından da fırsatlar barındırdığı ifade ediliyor.
15.01.2017 00:00:00
AHMET SAFA TERZİ/İSTANBUL
Danışmanlık şirketi KPMG Türkiye, tüm dünyanın dikkatle izlediği Çin'in 13'üncü beş yıllık dönüşüm ve dünya ekonomisiyle entegrasyon planını inceledi. Hazırlanan raporda, Çin'in yeni ekonomi modelinin birçok ülke için fırsatlarla dolu bir dönemin başlangıcı olabileceği vurgulandı. KPMG Türkiye Başkanı Murat Alsan, "Türk girişimcisi bu dönemi iyi değerlendirebilir. Sağlıktan turizme, perakendeden endüstriyel üretime kadar Türkiye'de Çin'in ihtiyaç duyacağı tüm alanlarda yeterli bilgi birikimi ve altyapı mevcut... Çin'in değişimi, Türkiye için fırsat olabilir" dedi.
Alsan, "Çin, 2016-2020 döneminde yıllık yüzde 6.5'lik büyüme öngörüyor. Kentli nüfus oranının yüzde 60'a ulaşması bekleniyor. Hemen her alanda Çin inovasyon etkisini artırmak ve yapısal reformlara hız vermek istiyor. Sanayisini yenilikçi şekilde dönüştürmeyi planlıyor. Tüm bunların küresel ekonomiye ciddi katkısı olacak. Türkiye de bu fırsatları değerlendirebilir" şeklinde konuştu.
Turizmde büyük potansiyel var
Çin'deki başlıca fırsatlar ise şunlar:
-Çin, 2015 yılında 120 milyon kişi ile dünyaya en fazla turist gönderen ülke oldu. Beş yıl içerisinde bu sayının 600 milyonu bulması öngörülüyor. Bu pencereden bakıldığında Türkiye'deki girişimciler için büyük fırsatların doğduğu söylenebilir. Çinli nüfus hızla zenginleşiyor ve kaliteli ürün ile hizmet anlayışı arıyor. Alışveriş turizmi, sağlık turizmi, golf turizmi gibi farklı alanlar, Çinliler arasında popüler hale geliyor. Ancak geçtiğimiz yıl Türkiye'ye gelen Çinli turist sayısı 330 bin kişi düzeyinde kaldı. Çinliler güvenlik riski barındıran ülkelere gitmek istemiyor.
- Çin 27.3 milyar dolarlık ticaret hacmiyle Türkiye'nin en önemli ikinci ticaret ortağı. Ancak iki ülke arasındaki dış ticaret dengesi ülkemiz ve bu durum ilişkileri olumsuz etkiliyor. Öncelikle Çin'e ihraç edilen ürünlerin çeşitlendirilmesi gerekiyor.
- Türkiye'nin Çin'e yönelik ticaret açığını azaltmasında tarım ürünleri ticaretini artırması ve karşılıklı yatırımlar kilit rol oynuyor.
Danışmanlık şirketi KPMG Türkiye, tüm dünyanın dikkatle izlediği Çin'in 13'üncü beş yıllık dönüşüm ve dünya ekonomisiyle entegrasyon planını inceledi. Hazırlanan raporda, Çin'in yeni ekonomi modelinin birçok ülke için fırsatlarla dolu bir dönemin başlangıcı olabileceği vurgulandı. KPMG Türkiye Başkanı Murat Alsan, "Türk girişimcisi bu dönemi iyi değerlendirebilir. Sağlıktan turizme, perakendeden endüstriyel üretime kadar Türkiye'de Çin'in ihtiyaç duyacağı tüm alanlarda yeterli bilgi birikimi ve altyapı mevcut... Çin'in değişimi, Türkiye için fırsat olabilir" dedi.
Alsan, "Çin, 2016-2020 döneminde yıllık yüzde 6.5'lik büyüme öngörüyor. Kentli nüfus oranının yüzde 60'a ulaşması bekleniyor. Hemen her alanda Çin inovasyon etkisini artırmak ve yapısal reformlara hız vermek istiyor. Sanayisini yenilikçi şekilde dönüştürmeyi planlıyor. Tüm bunların küresel ekonomiye ciddi katkısı olacak. Türkiye de bu fırsatları değerlendirebilir" şeklinde konuştu.
Turizmde büyük potansiyel var
Çin'deki başlıca fırsatlar ise şunlar:
-Çin, 2015 yılında 120 milyon kişi ile dünyaya en fazla turist gönderen ülke oldu. Beş yıl içerisinde bu sayının 600 milyonu bulması öngörülüyor. Bu pencereden bakıldığında Türkiye'deki girişimciler için büyük fırsatların doğduğu söylenebilir. Çinli nüfus hızla zenginleşiyor ve kaliteli ürün ile hizmet anlayışı arıyor. Alışveriş turizmi, sağlık turizmi, golf turizmi gibi farklı alanlar, Çinliler arasında popüler hale geliyor. Ancak geçtiğimiz yıl Türkiye'ye gelen Çinli turist sayısı 330 bin kişi düzeyinde kaldı. Çinliler güvenlik riski barındıran ülkelere gitmek istemiyor.
- Çin 27.3 milyar dolarlık ticaret hacmiyle Türkiye'nin en önemli ikinci ticaret ortağı. Ancak iki ülke arasındaki dış ticaret dengesi ülkemiz ve bu durum ilişkileri olumsuz etkiliyor. Öncelikle Çin'e ihraç edilen ürünlerin çeşitlendirilmesi gerekiyor.
- Türkiye'nin Çin'e yönelik ticaret açığını azaltmasında tarım ürünleri ticaretini artırması ve karşılıklı yatırımlar kilit rol oynuyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.