Çanakkale Köprüsü’nün maliyeti üzerine çarpıcı açıklamalar
Akşener: Ben, "Neden köprü yaptınız?" demiyorum. Ben; "Hong Kong'la Çin'i bağlayan köprünün, kilometre maliyeti, 360 milyon dolarken, Bay Kriz'in yaptırdığı köprünün, kilometre maliyeti, neden 900 milyon dolar?" diyorum…"
23.03.2022 12:16:00
İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener, partisinin TBMM'deki grup toplantısında konuştu.
Çanakkale Köprüsü'nün maliyeti üzerine değerlendirmeler yapan Akşener şunları söyledi, "Bay kriz proje görünümlü tezgahlar üzerinden milyonlarca doları rantın beş atlısına bir çırpıda ödüyor. İşte bizim karşı olduğumuz şey bu soygundur. Bizim karşı olduğumuz şey bu adaletsizliktir. Çelişkiler insanı bay kriz eskiden 'Bu köprüler, yollar, tüneller için devletin yani milletin kesesinden 5 kuruş çıkmıyor' diyordu. Bu arkadaşımız daha nice konuda yaptığı yine kendi kendini yalanladı. Köprünün geçiş ücretini 200 liracık olarak açıkladı. 'Geçen 200 liracık verecek ama üzerini devlet olarak biz tamamlayacağız' dedi. Nihayet gerçeği kendi sesinden itiraf etti. Köprünün geçiş ücretini 200 liracık olarak açıkladı. 'Geçen 200 liracık verecek ama üzerini devlet olarak biz tamamlayacağız' dedi. Nihayet gerçeği kendi sesinden itiraf etti. Vatandaşa verirken 'lira', yandaşa verirken 'lira-cık'. Biliyorsunuz gemilerde ikiye ayrılıyor gemi, gemicik. Dahası var. Çanakkale'de, adalar hariç iki yaka arasında, feribotlar, günde 7 bin araç taşırken, bu köprüye, günlük 45 bin araç garantisi verilmiş. Şaka gibi, ama maalesef gerçek. Bu matematik üstadı arkadaşlar, günde 45 bin, yılda 16 buçuk milyon araçlık garanti verdiler. Yani, müteahhit firmalara, yıllık 246 milyon avroyu garanti ettiler. Bitmedi. Sözleşmeyi imzaladıkları gün, avro 4 lira 80 kuruştu. Bugünse, 16 lira 40 kuruş. Daha inşaat devam ederken, maliyet 3 buçuk kat arttı. İşte size, AK Parti'nin, bir yandan, vatandaşa "dövizini bozdur" çağrıları yaparken, öbür taraftan, yandaşının eline, "avrocukları" sayan, üstün yönetim anlayışı.İşte size, bitmeyen bir yerli ve millilik edebiyatı arasından, milletin hazinesini, dövizle borçlandırmakta hiçbir sakınca görmeyen, AK Parti zihniyeti. Allah ıslah etsin. Ben, "Neden köprü yaptınız?" demiyorum. Ben; "Hong Kong'la Çin'i bağlayan köprünün, kilometre maliyeti, 360 milyon dolarken, Bay Kriz'in yaptırdığı köprünün, kilometre maliyeti, neden 900 milyon dolar?" diyorum…"
"Türkiye Cumhuriyeti tarihi, böyle bir cıvıklık görmedi"
Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati'nin açıklamalarına da değinen Akşener, "Türkiye Cumhuriyeti tarihi, böyle bir rezalet görmedi. Türkiye Cumhuriyeti tarihi, böyle bir cıvıklık görmedi. Türkiye Cumhuriyeti tarihi, böyle laubali bir yönetim anlayışına hiç rast gelmedi. Yazıklar olsun! Bu açıklama; Ülkemizde bir devlet krizi olduğunun itirafıdır. Aslında Nebati Bakan diyor ki; "Biz, kanun, yasa, yönetmelik tanımıyoruz. Sizler de, Türkiye'ye yatırım yaptığınız takdirde; Türkiye Cumhuriyeti'nin kanunlarıyla veya kurumlarıyla, bir sorun yaşarsanız, bize gelin. Biz sizin adınıza, bütün yasal şartları ortadan kaldıralım. Yani, Türkiye'de kurumsal bir devletle muhatap olmayın, gelin doğrudan, kişilerle muhatap olun." diyor. Neresinden bakarsanız bakın, içinde yaşadığımız bu ucube sistemin, ucubeliğinin, bundan daha net bir ifadesi ve tarifi olamaz" dedi.
Çanakkale Köprüsü'nün maliyeti üzerine değerlendirmeler yapan Akşener şunları söyledi, "Bay kriz proje görünümlü tezgahlar üzerinden milyonlarca doları rantın beş atlısına bir çırpıda ödüyor. İşte bizim karşı olduğumuz şey bu soygundur. Bizim karşı olduğumuz şey bu adaletsizliktir. Çelişkiler insanı bay kriz eskiden 'Bu köprüler, yollar, tüneller için devletin yani milletin kesesinden 5 kuruş çıkmıyor' diyordu. Bu arkadaşımız daha nice konuda yaptığı yine kendi kendini yalanladı. Köprünün geçiş ücretini 200 liracık olarak açıkladı. 'Geçen 200 liracık verecek ama üzerini devlet olarak biz tamamlayacağız' dedi. Nihayet gerçeği kendi sesinden itiraf etti. Köprünün geçiş ücretini 200 liracık olarak açıkladı. 'Geçen 200 liracık verecek ama üzerini devlet olarak biz tamamlayacağız' dedi. Nihayet gerçeği kendi sesinden itiraf etti. Vatandaşa verirken 'lira', yandaşa verirken 'lira-cık'. Biliyorsunuz gemilerde ikiye ayrılıyor gemi, gemicik. Dahası var. Çanakkale'de, adalar hariç iki yaka arasında, feribotlar, günde 7 bin araç taşırken, bu köprüye, günlük 45 bin araç garantisi verilmiş. Şaka gibi, ama maalesef gerçek. Bu matematik üstadı arkadaşlar, günde 45 bin, yılda 16 buçuk milyon araçlık garanti verdiler. Yani, müteahhit firmalara, yıllık 246 milyon avroyu garanti ettiler. Bitmedi. Sözleşmeyi imzaladıkları gün, avro 4 lira 80 kuruştu. Bugünse, 16 lira 40 kuruş. Daha inşaat devam ederken, maliyet 3 buçuk kat arttı. İşte size, AK Parti'nin, bir yandan, vatandaşa "dövizini bozdur" çağrıları yaparken, öbür taraftan, yandaşının eline, "avrocukları" sayan, üstün yönetim anlayışı.İşte size, bitmeyen bir yerli ve millilik edebiyatı arasından, milletin hazinesini, dövizle borçlandırmakta hiçbir sakınca görmeyen, AK Parti zihniyeti. Allah ıslah etsin. Ben, "Neden köprü yaptınız?" demiyorum. Ben; "Hong Kong'la Çin'i bağlayan köprünün, kilometre maliyeti, 360 milyon dolarken, Bay Kriz'in yaptırdığı köprünün, kilometre maliyeti, neden 900 milyon dolar?" diyorum…"
"Türkiye Cumhuriyeti tarihi, böyle bir cıvıklık görmedi"
Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati'nin açıklamalarına da değinen Akşener, "Türkiye Cumhuriyeti tarihi, böyle bir rezalet görmedi. Türkiye Cumhuriyeti tarihi, böyle bir cıvıklık görmedi. Türkiye Cumhuriyeti tarihi, böyle laubali bir yönetim anlayışına hiç rast gelmedi. Yazıklar olsun! Bu açıklama; Ülkemizde bir devlet krizi olduğunun itirafıdır. Aslında Nebati Bakan diyor ki; "Biz, kanun, yasa, yönetmelik tanımıyoruz. Sizler de, Türkiye'ye yatırım yaptığınız takdirde; Türkiye Cumhuriyeti'nin kanunlarıyla veya kurumlarıyla, bir sorun yaşarsanız, bize gelin. Biz sizin adınıza, bütün yasal şartları ortadan kaldıralım. Yani, Türkiye'de kurumsal bir devletle muhatap olmayın, gelin doğrudan, kişilerle muhatap olun." diyor. Neresinden bakarsanız bakın, içinde yaşadığımız bu ucube sistemin, ucubeliğinin, bundan daha net bir ifadesi ve tarifi olamaz" dedi.