Birçok marka AVM'lerden çıkacak
BMD Başkanı Sinan Öncel, piyasaların açılışının üzerinden Eylül sonu itibarı ile 4 ay geçtiğini hatırlatarak, “Üyelerimizden yüzde 28’i AVM mağazalarında hâlâ geçen yılın aynı dönemindeki cirolarının yüzde 60’ına bile ulaşabilmiş değiller. Oran hazır giyim markası sahibi üyelerimiz arasında yüzde 32’ye çıkıyor. Üyelerimizin cirosu kira ve personel giderlerini bile karşılayamayan bu mağazaları açık tutma isteği her geçen gün daha da azalıyor” dedi.
12.10.2020 13:37:00





RECEP BAHAR / DETAY HABER
Türkiye'nin önde gelen markalarını çatısı altında bulunduran Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), üyeleri arasında yaptığı anket çalışmaları ile perakende sektörünün nabzını tutmaya devam ediyor. BMD'nin Eylül ayı anketine göre e-ticaret cirolarında artış devam ederken, cadde mağazalarında da canlanma gözleniyor, AVM mağazaları ise yatay seyrini sürdürüyor.
BMD Başkanı Sinan Öncel, Eylül ayı anketini dernek çatısı altındaki 423 markadan 335'ini bünyesinde barındıran 62'si hazır giyim, 23'ü ayakkabı olmak üzere toplam 132 üye firmanın katılımı ile gerçekleştirdiklerini bildirdi.
Anketin verdiği mesaj
Her geçen ay daha fazla üyenin katılımıyla düzenledikleri ankette iyi haberin e-ticaret cirolarındaki artış eğiliminin devam etmesi olduğunu belirten Öncel, şunları söyledi: "Ankete katılan üyelerimizin yüzde 56'sının Eylül ayında e-ticaret cirolarında 2019'un aynı dönemine göre yüzde 100'ün üzerinde artış görülüyor. e-ticaret ciroları yüzde 200'ün üzerinde arttığını beyan eden üyelerimizin oranı ise yüzde 24'ü buluyor. Yani Eylül'de her dört üyemizden birinin e-ticaret cirosunda geçen yıla göre yüzde 200 artış var. Online satışların artması olumlu bir gelişme olmakla birlikte markalarımızın cirolarının büyük bölümü hâlâ AVM ve cadde mağazalarından geliyor. Eylül'de kısmi bir canlanma olan cadde mağazalarında üyelerimizin yüzde 27'si Eylül 2019'a göre yüzde 100'ün üzerine çıktığını beyan ederken, yüzde 41'inin hâlâ yüzde 80 ciroya ulaşamadığını görüyoruz. AVM'lerde ise üyelerimizin yüzde 58'i Eylül gibi alışverişin canlanmasının beklendiği bir ayda bile yüzde 80 ciroyu yakalayamadı. Hazır giyim mağazalarında yüzde 80 ciroyu yakalayamayanların oranı yüzde 63'e ulaşıyor. Üyelerimizin sadece yüzde 12'si pandemi öncesine göre AVM mağazalarında yüzde 100'ün üzerinde ciro elde edebiliyor. Burada bir konunun altını çizmem gerekiyor. Piyasaların açılışının üzerinden 4 ay geçmesine rağmen üyelerimizden yüzde 28'i AVM mağazalarında yüzde 60 ciroya bile ulaşabilmiş değiller. Hazır giyim markası sahibi üyelerimiz arasında oran yüzde 32'ye çıkıyor. Üyelerimizin cirosu kira ve personel giderlerini bile karşılayamayan bu mağazaları açık tutma isteği her geçen gün daha da azalıyor. Daha açık söylemem gerekirse üyelerimiz toplamda sayıları binlerle ifade edilebilecek mağazalarını açık tutmak ya da kapatma konusunda rota arayışında. Nitekim son dönemde AVM'lerde kapama müzakerelerinin giderek arttığını gözlemliyoruz."
Zam da yok, canlanma da
Sinan Öncel, Eylül 2020 itibarı ile 12 aylık TÜFE yüzde 11.75'i bulurken giyim ve ayakkabı fiyatlarında artışın sadece yüzde 6,91'de kalmasına rağmen hazır giyim perakandesinde canlanma olmadığına dikkat çekti. Öncel, "Daha da önemlisi Ağustos ve Eylül'de hazır giyim fiyatları geriledi. Buna rağmen mağaza cirolarında belirgin bir artış kaydedilmemesi sorunun sanılandan büyük olduğunu gösteriyor" diye konuştu. Perakende cirolarında yabancı harcamalarının önemli bir katkısı olduğunu hatırlatan Sinan Öncel, geçen yıl Türkiye'yi 45 milyon turistin ziyaret ettiğini bu yıl sayının en iyimser tahminle 15 milyonu bulamayacağını ifade etti.
10 başlıkta markaların Eylül raporu
Ankete katılan marka sayısı: 335
e-ticaret cirosu Eylül 2019'a göre yüzde 100 ve üzeri artanlar: yüzde 56
e-ticaret cirosu Eylül 2019'a göre yüzde 200 ve üzeri artanlar: yüzde 24
Cadde mağazalarında Eylül 2019'a göre cirosu yüzde 100 ve üzerinde artanlar: yüzde 27
Cadde mağazalarında Eylül 2019'a göre yüzde 80 cironun altında kalanlar: yüzde 41
AVM'lerde Eylül 2019'a göre cirosu yüzde 100 ve üzerinde artanlar: yüzde 12
AVM'lerde Eylül 2019'a göre yüzde 80 cironun altında kalanlar: yüzde 58
AVM'lerde Eylül 2019'a göre yüzde 60 cironun altında kalanlar: yüzde 28
AVM'lerde hazır giyim mağazalarında Eylül 2019'a göre yüzde 80 ciroya ulaşamayanlar: yüzde 63
AVM'lerde hazır giyim mağazalarında Eylül 2019'a göre yüzde 60 ciroya ulaşamayanlar: yüzde 32
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.