Zeytinyağında hileye dikkat
Antalya Ticaret Borsası 4. Meslek Komitesi Üyesi Zafer Tan, bu yıl zeytinde 'yok yılı' olduğuna işaret ederek, "Zeytinde yüzde 50'ye yakın rekolte kaybı var. Rekolte kaybı nedeniyle zeytinyağı fiyatları artacak. Fiyat yükseldikçe tağşiş (başka yağlarla karıştırma) oranı artıyor. Tüketici tağşişli yağ konusunda dikkatli olmalı" dedi.
10.10.2023 10:12:00 / Güncelleme: 10.10.2023 10:19:30
Haber Merkezi
Haber Merkezi





YENIMESAJ.COM.TR / ANTALYA
Antalya Ticaret Borsası (ATB), zeytin hasadı öncesinde Zeytin ve Zeytinyağı Sektörel Analiz Toplantısı düzenledi. Antalya'da geçen yıl zeytin üretiminin rekolte ve kalitede çok iyi bir dönem geçirdiğini hatırlatan Antalya Ticaret Borsası Başkan Vekili Halil Bülbül, bu yıl zeytinde 'yok yılı' olduğunu ifade etti. Antalya'nın zeytinde tarihi geçmişe dayanan derinliğe sahip bir kent olduğuna dikkat çeken Bülbül, "Tek eksiğimiz birlikte hareket etmek. Zeytinimizi katma değerli şekilde nasıl değerlendirebiliriz, buna yoğunlaşmalıyız. Bunun için birlikte hareket etmeliyiz" diye konuştu.
Rekolte kaybı yüzde 50
ATB 4. Meslek Komitesi Üyesi Zafer Tan, 2 yıldır zeytinde var yılı olduğunu belirtirken, "Bu yıl zeytinde yok yılı" dedi. Zeytinde yüzde 50'ye yakın rekolte kaybı beklediklerini söyleyen Tan, dünyada zeytin üretiminde sıkıntı yaşandığını bildirdi. Rekolte kaybı nedeniyle zeytinyağı fiyatlarının artacağını anlatan Tan, "Fiyat yükseldikçe tağşiş oranı artıyor. Tüketici tağşişli yağ konusunda dikkatli olmalı" dedi. Zafer Tan, zeytin sıkımında kullanılan makine ve ekipmanların döviz üzerinden temin edildiğini belirtirken, enerji gibi girdilerin de etkisiyle zeytinyağı sıkım maliyetlerinin artacağına dikkat çekti.
Zeytin kuraklığa dirençli
Ulu Zeytinyağı Fabrikası sahibi Mustafa Fettahoğlu, Akdeniz bölgesinde zeytin ve zeytinyağının önemine dikkat çekerken, "Bölgemizde kuraklık olsa dahi bizi en son terk edecek olan zeytindir. Herhangi bir kuraklık durumunda buğday, susam olmaz ama zeytin bizi bırakmaz" dedi. Buna rağmen zeytin ve zeytinyağına sahip çıkamadığımızı söyleyen Fettahoğlu, "Antik dönemlerden kalma zeytinyağı işleme tesislerimiz var ama zeytinyağında marka değiliz. Bunda bir gariplik yok mu? Biz zeytinde yeni değiliz, yüzyıllardır zeytini işleyen bir toplumuz. Ama bu işe yeni girmişiz gibi beceremiyoruz. Zeytinyağında markalaşma çalışmalarını hızlandırmalıyız" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.