Yabancı öğrencilerin ilk 10 tercihinde yokuz
Türkiye, dünya genelinde yapılan bir araştırmaya göre yabancı öğrencilerin üniversite eğitimi için tercih ettiği ilk 10 ülke arasında yer almıyor. İlk iki sırayı ABD ve İngiltere alıyor. En pahalı eğitim ise ABD'de...
04.09.2016 00:00:00
AHMET SAFA TERZİ / İSTANBUL
HSBC Grubu'nun "Eğitimin Değeri: Geleceğin Temelleri" raporuna göre; ABD, çocuklarını yurt dışında okutmak isteyen ailelerin en çok tercih ettiği ülke. Buna karşın, yurt dışında okuyan öğrenciler için en pahalı ülke olan ABD'de üniversite eğitiminin ortalama yıllık maliyeti 33 bin dolar civarında. Rapora göre ABD, çocuklarının üniversiteyi yurt dışında okumalarını isteyen ebeveynlerin yaklaşık her ikisinden birinin (yüzde 48) ilk 3 tercihi arasında yer alıyor. ABD'yi yüzde 44 ile İngiltere, yüzde 38 ile Avustralya, yüzde 23 ile Kanada, yüzde 20 ile Almanya, yüzde 14 ile Japonya, yüzde 12 ile Fransa, yüzde 9 ile Singapur, yüzde 5 ile Çin ve Yeni Zelanda izliyor.
Almanya'da maliyet 'sıfır'
Yabancı öğrenciler için ortalama yıllık üniversite eğitim ücreti ABD'de 33 bin 125 dolara ulaşırken, bu rakam İngiltere'de 29 bin 656 doları, Kanada'da 30 bin 518 doları buluyor. Almanya'da eğitim bedava iken, Fransa'da yıllık öğrenim ücreti sadece 361 dolar. Çin'de bu bedel ortalama 4 bin 186 dolara ulaşırken, Japonya'da 11 bin doları buluyor.
Neden yabancı ülkede eğitim?
Rapora göre; küresel olarak ailelerin, çocuklarının üniversite eğitimi için bir ülkeyi tercih etmelerinde rol oynayan en önemli kriterler arasında eğitim kalitesinin daha yüksek oluşu (yüzde 54) veya çocuklarının eğitim aldığı ülkenin daha yüksek iş bulma potansiyeline sahip olması (yüzde 26) yer alıyor. Dünyada kendi vatanlarının dışındaki üniversitelere kayıtlı yaklaşık 4.5 milyon öğrenci bulunuyor ve bu sayının 2025 yılında yaklaşık 8 milyona ulaşabileceği tahmin ediliyor. İş bulma potansiyelinin daha yüksek olması, farklı kültürlerle tanışmak, uluslararası deneyim ve dil becerisi kazanmak yurt dışında eğitim görmenin en önemli kazanımlarından bazıları olarak öne çıkıyor. Bu arada rapora göre, "Çin, Japonya, Türkiye, İrlanda, Malezya, Yeni Zelanda ve Avustralya" gibi ülkeler akademik programlarını, burs inisiyatiflerini ve pazarlama kampanyalarını genişletme veya güçlendirmeye yönelik yatırımlar gerçekleştiriyor.
HSBC Grubu'nun "Eğitimin Değeri: Geleceğin Temelleri" raporuna göre; ABD, çocuklarını yurt dışında okutmak isteyen ailelerin en çok tercih ettiği ülke. Buna karşın, yurt dışında okuyan öğrenciler için en pahalı ülke olan ABD'de üniversite eğitiminin ortalama yıllık maliyeti 33 bin dolar civarında. Rapora göre ABD, çocuklarının üniversiteyi yurt dışında okumalarını isteyen ebeveynlerin yaklaşık her ikisinden birinin (yüzde 48) ilk 3 tercihi arasında yer alıyor. ABD'yi yüzde 44 ile İngiltere, yüzde 38 ile Avustralya, yüzde 23 ile Kanada, yüzde 20 ile Almanya, yüzde 14 ile Japonya, yüzde 12 ile Fransa, yüzde 9 ile Singapur, yüzde 5 ile Çin ve Yeni Zelanda izliyor.
Almanya'da maliyet 'sıfır'
Yabancı öğrenciler için ortalama yıllık üniversite eğitim ücreti ABD'de 33 bin 125 dolara ulaşırken, bu rakam İngiltere'de 29 bin 656 doları, Kanada'da 30 bin 518 doları buluyor. Almanya'da eğitim bedava iken, Fransa'da yıllık öğrenim ücreti sadece 361 dolar. Çin'de bu bedel ortalama 4 bin 186 dolara ulaşırken, Japonya'da 11 bin doları buluyor.
Neden yabancı ülkede eğitim?
Rapora göre; küresel olarak ailelerin, çocuklarının üniversite eğitimi için bir ülkeyi tercih etmelerinde rol oynayan en önemli kriterler arasında eğitim kalitesinin daha yüksek oluşu (yüzde 54) veya çocuklarının eğitim aldığı ülkenin daha yüksek iş bulma potansiyeline sahip olması (yüzde 26) yer alıyor. Dünyada kendi vatanlarının dışındaki üniversitelere kayıtlı yaklaşık 4.5 milyon öğrenci bulunuyor ve bu sayının 2025 yılında yaklaşık 8 milyona ulaşabileceği tahmin ediliyor. İş bulma potansiyelinin daha yüksek olması, farklı kültürlerle tanışmak, uluslararası deneyim ve dil becerisi kazanmak yurt dışında eğitim görmenin en önemli kazanımlarından bazıları olarak öne çıkıyor. Bu arada rapora göre, "Çin, Japonya, Türkiye, İrlanda, Malezya, Yeni Zelanda ve Avustralya" gibi ülkeler akademik programlarını, burs inisiyatiflerini ve pazarlama kampanyalarını genişletme veya güçlendirmeye yönelik yatırımlar gerçekleştiriyor.