Vestel'in hedefi Asya'daki 4 milyar insan
Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, Tokyo'da düzenlenen "Büyüyen Asya'da Pazar Fırsatlarını Bulma" başlıklı oturumda yaptığı konuşmada, "Vestel olarak bu bölgedeki hedefimiz 34 ülkedeki 4 milyar insan" şeklinde konuştu
15.11.2015 00:00:00
YENİ MESAJ/TOKYODünyanın önde gelen şirketlerinden üst düzey yöneticilerin katılımıyla Tokyo'da gerçekleştirilen 17. Nikkei Global Management Forum'a (Küresel Yönetim Forumu) Türkiye'den katılan tek isim olan Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, "Büyüyen Asya'da Pazar Fırsatlarını Bulma" başlıklı oturumda konuştu. Türkiye'nin Asya ve Avrupa arasındaki coğrafik avantajıyla öne çıktığını belirten Erdoğan, "4 milyar dolarlık iş hacmine sahip Vestel, 3 milyar dolarlık ihracatla Türkiye'nin lideri. Yılda 35 milyon cihaz üretim kapasitemiz ve 16 bin çalışanımızla 151 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz" diye konuştu. Vestel'in, Avrupa'daki televizyon pazarının yüzde 20'sine sahip olduğunu söyleyen Erdoğan, "Vestel olarak ev ve ofisler için akıllı cihazlar üretiyoruz. Tüm bu cihazlarımız birbiriyle konuşabiliyor. Müşterilerimize, Avrupa'nın en büyük endüstri komplekslerinden biri olan Vestel City'de ürettiğimiz akıllı telefonumuz Venus ile tüm bu cihazları yönetebilme imâanı veriyoruz" diye konuştu.Asya'da 4.2 milyarlık pazarYükselen Asya'daki pazar imkanlarından da bahseden Turan Erdoğan, sözlerine şöyle devam etti: "Asya pazarı denilince akla 42 ülkedeki 4.2 milyar insan geliyor. Bu, dünya nüfusunun yarısından fazlası demek... Vestel olarak bu bölgedeki hedefimiz 34 ülkedeki 4 milyar insan. Vestel pazar fırsatlarını araştırırken hedefinde bulunan ülkeleri bazı şartlara göre belirliyor. Minimum yüzde 5 ekonomik büyümeye ve minimum 35 milyon nüfusa sahip, kişi başına düşen yıllık milli geliri en az 5 bin 600 dolar olan ülkeleri hedefliyoruz. Asya'daki tahmini pazar boyutu; 570 milyon akıllı telefon, 95 milyon televizyon, 77 milyon pişirme aletleri, 72 milyon buzdolabı, 41 milyon çamaşır makinesi, 4 milyon bulaşık makinesi". Vestel Savunma'nın ürettiği insansız hava aracının teknik detaylarını da katılımcılarla paylaşan Erdoğan, diğer savunma araçlarıyla ilgili geliştirilen teknolojileri de anlattı. Erdoğan, stratejik vizyon alanlarını; mobil cihazlar, giyilebilir teknolojiler, elektrikli otomobil, akıllı ev ve bulut hizmetleri olarak sıraladı. Toplantıyı da değerlendiren Erdoğan, "Dünyadan 500'den fazla üst düzey katılımcının yer aldığı forumda Türkiye'ye ve Vestel'e olan ilgiyi pozitif yönde artırdık. Özellikle Japonya'dan büyük ilgi gördük. Bu Japonya'ya da ürün satabileceğimizi gösteriyor" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.