Vatandaş indirimli ürün bulunca alıyor
BMD Başkanı Sinan Öncel, genellikle AVM'lerde kümelenen BMD üyesi markaların yüzde 66’sının 2024’te adet satışlarını artırırken, yüzde 34’ünün satışının daraldığını bildirdi. Öncel, “Adet satışlarında artış olmakla birlikte indirimli satışların yükselen maliyetler nedeniyle kârsızlık şeklinde yansıdığının altını çizmem gerekiyor” dedi.
21.01.2025 21:50:00
AHMET TURAN YİĞİT
AHMET TURAN YİĞİT
![Vatandaş indirimli ürün bulunca alıyor](resimler/haberler/31/vatandas-indirimli-urun-bulunca-aliyor-H1555384-11.webp)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![Vatandaş indirimli ürün bulunca alıyor](resimler/haberler/31/vatandas-indirimli-urun-bulunca-aliyor-H1555384-12.webp)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![](temalar/resimler/bos.gif)
Çatısı altındaki 517 marka ile gıda dışı perakende sektörünün en önemli temsilcisi olan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), üyeleri arasında gerçekleştirdiği Aralık ayı ve 2024 yılı anketinin sonuçlarını açıkladı. Anketi değerlendiren BMD Başkanı Sinan Öncel, 2024'ün organize perakende açısından zor bir yıl olduğuna dikkat çekti.
Kârlılık düştü
Markaların büyük kısmının adet satışlarının Temmuzdan itibaren daralmaya başladığını hatırlatan Öncel, şöyle devam etti: "Temmuz-Ekim döneminde adet satışlarımız ortalama yüzde 30-40 düşerken cirolardaki artış enflasyonun altında kalmıştı. Adet satışlarında ibre, indirimli satışlar sayesinde Kasımda yeniden yukarı döndü. Yılbaşı alışverişin etkisiyle Aralıkta da ortalama adet satışlarındaki artış devam etti. Adet satışlarında artış olmakla birlikte indirimli satışların yükselen maliyetler nedeniyle kârsızlık şeklinde yansıdığının altını çizmem gerekiyor. 2023 ile kıyasladığımızda 2024'te BMD üyesi markaların yüzde 66'sının adet satışları artarken yüzde 34'ünün, bir başka ifade ile her üç markadan birinin adet satışı daraldı. Kategorilere baktığımızda hazır giyim, ayakkabı ve kozmetikte genele benzer bir sonuç karşımıza çıkıyor. Bu kategorilerde geçen yıl hemen hemen her üç markadan ikisinin adet satışını artırdığını, birinin ise azaldığını görüyoruz. Yemekte ise her üç markadan ikisinin adet satışında düşüş dikkat çekiyor."
Turistler alışverişi azalttı
"2024 ile ilgili dikkat çekici bir diğer konu da turiste satışlardaki daralmanın devam etmesi oldu" diyen Öncel, şöyle devam etti: "İstanbul'da geçen yıl üye markalarımızın yüzde 75'inin, yani her dört markamızdan üçünün yabancıya adet satışı geriledi. Üç yıl önce kartlı harcamalarda yüzde 10'un üzerine çıkan yabancıların payı, 2024'te yüzde 5'in altında kaldı. Online satışlarda ise genel olarak artış eğilimi devam ediyor. Üye markalarımızın yüzde 78'i geçen yıl e-ticaret yoluyla adet satışlarında artış olduğunu bildirdi." 2025'te de genel olarak 2024'e benzer bir tablo öngördüklerini belirten Sinan Öncel, Türk Lirası bazında maliyetler artarken döviz kurunda yatay seyrin devam etmesi halinde yabancıya satışların daha da daralabileceğini sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.