Uluslararası İmam Hatip Liseleri Suriyeliler için mi açıldı?
Güven, “Şu an Ankara dahil olmak üzere bazı yerlerde Uluslararası İmam Hatip Liseleri açılmış durumda yani düşünün tek ulusun olduğu, tek ulusun yaşadığı bir ülkede siz Uluslararası İmam Hatip Liseleri açıyorsunuz. Bu Milli Eğitimin müfredatında yok” dedi.
13.09.2024 12:37:00
Nevzat Yıldırım
Nevzat Yıldırım
Bağımsız Türkiye Partisi (BTP) Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Burak Güven okullardaki Suriyeli öğrenci sorununa dikkat çekti.
Uluslararası İmam Hatip Liseleri adı altında oluşturulan okullara dikkat çeken Güven bu okullarda Suriyelilerin yoğunlaştığını söyledi.
Burak Güven şunları söyledi;
"2021'deki sayılara baktığımız zaman 1.7 milyon çocuk nüfusun büyük yoğunluğu Suriye olmak üzere Türkiye'ye giriş yaptığını biliyoruz. Bizim her sınıf seviyesinde 1 milyon 200 bin öğrencimizin eğitim öğretime başladığını düşünürseniz aslında neredeyse bir 1,5 yıllık veya 1,5 sezonluk öğrenci kadar Türkiye'ye çocuk girdiğini görmüş oluyoruz.
Mevcut hükümet yaşı gelen bu çocukları okula başlatıyor. Bu gördüğümüz manzara aslında Türkiye'de bir okulda olan manzara değil, elinize attığınız zaman Ankara'da da, İstanbul'da da birçok yerde ki bu çoğunlukla da İmam Hatip Okullarında çok daha yoğun bir şekilde görünen bir durum burada çok ciddi sayıda Suriyeli öğrenciler var. Türk öğrencilerimizle daha az belki temas edecekleri daha izole olabileceğini düşündükleri yerlerle bu sorunu gizlemeye çalışıyorlar hatta bunu bazı okul değişiklikleriyle de yapıyorlar. Şu an Ankara dahil olmak üzere bazı yerlerde Uluslararası İmam Hatip Liseleri açılmış durumda yani düşünün tek ulusun olduğu, tek ulusun yaşadığı bir ülkede siz uluslararası İmam Hatip Liseleri açıyorsunuz. Bu Milli Eğitimin müfredatında yok.
Eğer siz azınlık okulları diye nitelendirilebilecek okullar açacaksanız, buradaki azınlık da Lozan ile belirtilmiştir, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasında belirtilmiştir. Bu topraklar Müslüman Türk'ün topraklarıdır. Ne Mutlu Türküm diyene diyerek de bunun etrafı çizilmiştir. Dolayısıyla siz bununla birlikte Milli Eğitimin resmi işleyişine de göçmen nüfusu, gelen insanların yerleştirilmesi hatta uluslararası diyerek başka türlü gelişlere de başka türlü eğitim içerisinde de bir format açmış oluyorsunuz.
Normalde Milli Eğitimin formatında böyle bir eğitim modeli ve böyle bir okul modeli bulunmamakta, bununla beraber siz bu noktaya geliyorsunuz. Bu çok acı bir manzara.
İmam Hatip okullarımızda çok ciddi sayıda Suriyeli genç var. En büyük sıkıntılardan biri de bu çocukları topluma kazandırmak, bu ülkenin bir vatandaşı yapmak, bu eğitim sisteminden geçirerek Türkiye Cumhuriyeti Devletinin yetiştirdiği ve bu devletin ilkelerine, bu devletin üniter yapısına, bütünlüğüne katkı sağlayabilecek insanlar haline getireceksek bu da bu şartlarda olmaz. Çünkü bizim okullarımızdaki öğretmenlerimiz Arapça da bilmiyor. Siz İmam Hatip'te de olsa her öğretmenimiz aynı nitelikte, aynı kalitede Arapça da bilmiyor. Bu manzara gerçekten tüyler ürpertici bir manzaraya bununla dönüyor.
Uluslararası İmam Hatip Liseleri adı altında oluşturulan okullara dikkat çeken Güven bu okullarda Suriyelilerin yoğunlaştığını söyledi.
Burak Güven şunları söyledi;
"2021'deki sayılara baktığımız zaman 1.7 milyon çocuk nüfusun büyük yoğunluğu Suriye olmak üzere Türkiye'ye giriş yaptığını biliyoruz. Bizim her sınıf seviyesinde 1 milyon 200 bin öğrencimizin eğitim öğretime başladığını düşünürseniz aslında neredeyse bir 1,5 yıllık veya 1,5 sezonluk öğrenci kadar Türkiye'ye çocuk girdiğini görmüş oluyoruz.
Mevcut hükümet yaşı gelen bu çocukları okula başlatıyor. Bu gördüğümüz manzara aslında Türkiye'de bir okulda olan manzara değil, elinize attığınız zaman Ankara'da da, İstanbul'da da birçok yerde ki bu çoğunlukla da İmam Hatip Okullarında çok daha yoğun bir şekilde görünen bir durum burada çok ciddi sayıda Suriyeli öğrenciler var. Türk öğrencilerimizle daha az belki temas edecekleri daha izole olabileceğini düşündükleri yerlerle bu sorunu gizlemeye çalışıyorlar hatta bunu bazı okul değişiklikleriyle de yapıyorlar. Şu an Ankara dahil olmak üzere bazı yerlerde Uluslararası İmam Hatip Liseleri açılmış durumda yani düşünün tek ulusun olduğu, tek ulusun yaşadığı bir ülkede siz uluslararası İmam Hatip Liseleri açıyorsunuz. Bu Milli Eğitimin müfredatında yok.
Eğer siz azınlık okulları diye nitelendirilebilecek okullar açacaksanız, buradaki azınlık da Lozan ile belirtilmiştir, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasında belirtilmiştir. Bu topraklar Müslüman Türk'ün topraklarıdır. Ne Mutlu Türküm diyene diyerek de bunun etrafı çizilmiştir. Dolayısıyla siz bununla birlikte Milli Eğitimin resmi işleyişine de göçmen nüfusu, gelen insanların yerleştirilmesi hatta uluslararası diyerek başka türlü gelişlere de başka türlü eğitim içerisinde de bir format açmış oluyorsunuz.
Normalde Milli Eğitimin formatında böyle bir eğitim modeli ve böyle bir okul modeli bulunmamakta, bununla beraber siz bu noktaya geliyorsunuz. Bu çok acı bir manzara.
İmam Hatip okullarımızda çok ciddi sayıda Suriyeli genç var. En büyük sıkıntılardan biri de bu çocukları topluma kazandırmak, bu ülkenin bir vatandaşı yapmak, bu eğitim sisteminden geçirerek Türkiye Cumhuriyeti Devletinin yetiştirdiği ve bu devletin ilkelerine, bu devletin üniter yapısına, bütünlüğüne katkı sağlayabilecek insanlar haline getireceksek bu da bu şartlarda olmaz. Çünkü bizim okullarımızdaki öğretmenlerimiz Arapça da bilmiyor. Siz İmam Hatip'te de olsa her öğretmenimiz aynı nitelikte, aynı kalitede Arapça da bilmiyor. Bu manzara gerçekten tüyler ürpertici bir manzaraya bununla dönüyor.