Mansur Yavaş ilk ihaleyi iptal etti
Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, Dikimevi-Natoyolu (Mamak Metrosu) hattının ihalesinde tasarruf yapıldığını açıkladı
23.11.2024 10:42:00 / Güncelleme: 23.11.2024 10:45:15
Haber Merkezi
Haber Merkezi
Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, Dikimevi-Natoyolu (Mamak Metrosu) hattının ihalesinde tasarruf yapıldığını açıkladı.
Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda Dikimevi-Natoyolu (Mamak Metrosu) hattı ihalesinde tasarruf yapıldığını duyurdu. 575 milyon avroluk ihaleyi 187 milyon avroya düşürdüklerini açıkladı.
ABB Başkanı Yavaş, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadelere yer verdi:
"575 milyon avroya razı olmadık, Ankaralıların hakkını savunduk. İhaleyi yeniledik, ikinci turda 187 milyon avro daha az teklif aldık. Dikimevi-Natoyolu (Mamak Metrosu) hattı ihalesinde sağladığımız tasarruf, halkımızın parasını gözeten yönetim anlayışımızın en somut göstergesi. Ankara için şeffaf ve akılcı yönetim kazandırıyor."
6 milyar 700 milyon TL kasada kaldı
İlk ihalede en düşük 575,1 milyon euro teklif verilirken, 22 Kasım Cuma günü gerçekleşen ikinci ihalede 387,8 milyon euro teklif alındı. İki ihale arasındaki en uygun tekliflerin farkı 187, 3 milyon euroyu buluyor. İkinci ihalede en uygun teklifi, 387,8 milyon euro ile Gülermak Ağır Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.Ş. verdi. 10 ay arayla gerçekleştirilen iki ihale sonunda Mamak Metrosu'nda belediyenin kârı 6,7 milyar Türk lirası oldu.
15 Ocak 2024'teki ilk ihalede ön yeterlilik kriterlerini sağlayan 9 firma arasından 5'i teklif vermiş, ABB Başkanı Mansur Yavaş, kamu yararını gözeterek, ''Yüksek rakamlar nedeniyle ihaleyi iptal ettiklerini'' açıklamıştı. ABB, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın ihale kurallarına göre 22 Kasım 2024'te ikinci kez ihale gerçekleştirdi.
İhale çalışmaları kapsamında "daha rekabetçi tekliflerin temin edilmesi" hedeflendi. Bu bağlamda; ''yaklaşık maliyetin güncellenmesi, katılım şartlarının yeniden belirlenmesi, katılımın tek ve çoklu şekilde iş ortaklığına imkân vermesine yönelik ciro, iş bitirme bedeli ile yüzdelerinde zamansal ve oransal revizyonlar gerçekleştirilmesi'' işlemleri yürütüldü. Sözleşme para biriminin Türk lirası olarak değiştirilmesi ve fiyat farkının verilmesi gibi bazı değişiklikler de yapıldı.
Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda Dikimevi-Natoyolu (Mamak Metrosu) hattı ihalesinde tasarruf yapıldığını duyurdu. 575 milyon avroluk ihaleyi 187 milyon avroya düşürdüklerini açıkladı.
ABB Başkanı Yavaş, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadelere yer verdi:
"575 milyon avroya razı olmadık, Ankaralıların hakkını savunduk. İhaleyi yeniledik, ikinci turda 187 milyon avro daha az teklif aldık. Dikimevi-Natoyolu (Mamak Metrosu) hattı ihalesinde sağladığımız tasarruf, halkımızın parasını gözeten yönetim anlayışımızın en somut göstergesi. Ankara için şeffaf ve akılcı yönetim kazandırıyor."
6 milyar 700 milyon TL kasada kaldı
İlk ihalede en düşük 575,1 milyon euro teklif verilirken, 22 Kasım Cuma günü gerçekleşen ikinci ihalede 387,8 milyon euro teklif alındı. İki ihale arasındaki en uygun tekliflerin farkı 187, 3 milyon euroyu buluyor. İkinci ihalede en uygun teklifi, 387,8 milyon euro ile Gülermak Ağır Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.Ş. verdi. 10 ay arayla gerçekleştirilen iki ihale sonunda Mamak Metrosu'nda belediyenin kârı 6,7 milyar Türk lirası oldu.
15 Ocak 2024'teki ilk ihalede ön yeterlilik kriterlerini sağlayan 9 firma arasından 5'i teklif vermiş, ABB Başkanı Mansur Yavaş, kamu yararını gözeterek, ''Yüksek rakamlar nedeniyle ihaleyi iptal ettiklerini'' açıklamıştı. ABB, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın ihale kurallarına göre 22 Kasım 2024'te ikinci kez ihale gerçekleştirdi.
İhale çalışmaları kapsamında "daha rekabetçi tekliflerin temin edilmesi" hedeflendi. Bu bağlamda; ''yaklaşık maliyetin güncellenmesi, katılım şartlarının yeniden belirlenmesi, katılımın tek ve çoklu şekilde iş ortaklığına imkân vermesine yönelik ciro, iş bitirme bedeli ile yüzdelerinde zamansal ve oransal revizyonlar gerçekleştirilmesi'' işlemleri yürütüldü. Sözleşme para biriminin Türk lirası olarak değiştirilmesi ve fiyat farkının verilmesi gibi bazı değişiklikler de yapıldı.