Ulaştırma Bakanı o soruya cevap veremedi
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, yap-işlet-devret modeli ile yapılan ve ‘yolcu geçiş garantisi’ kapsamında ulaşıma açılan Ankara-Niğde otoyolunda, garanti edilen taşıt sayısına ulaşılamaması nedeniyle, ilgili firmaya ödenen ücretin açıklanması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını yazılı soru önergesi verdi
05.10.2022 16:20:00
![Ulaştırma Bakanı o soruya cevap veremedi](resimler/haberler/29/ulastirma-bakani-o-soruya-cevap-veremedi-H1454294-11.jpg)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![Ulaştırma Bakanı o soruya cevap veremedi](resimler/haberler/29/ulastirma-bakani-o-soruya-cevap-veremedi-H1454294-12.jpg)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![](temalar/resimler/bos.gif)
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, yap-işlet-devret modeli ile yapılan ve 'yolcu geçiş garantisi' kapsamında ulaşıma açılan Ankara-Niğde otoyolunda, garanti edilen taşıt sayısına ulaşılamaması nedeniyle, ilgili firmaya ödenen ücretin açıklanması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını yazılı soru önergesi verdi. Gürer'in önergesine yanıt veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yap-işlet–devret (YİD) projelerinde tüm iş ve işlemlerin, mevzuata uygun olarak uygulama sözleşmelerinde yer alan hükümler çerçevesinde yapıldığını açıklamakla yetindi. Önerge sahibi Gürer ise yap-işlet–devret modeli ile yapılan Ankara-Niğde otoyolunda hem ücretlerin çok yüksek olması hem de garanti edilen araç sayısının fazla olması nedeniyle beklenen araç geçiş sayısına ulaşılamadığı bilinmektedir. Sayın Bakan, geçen araç sayısı ile garanti edilen araç sayısı arasındaki fark ve bu fark nedeniyle oluşan kamu zararının açıklamaktan kaçınıyor. Her şeyin mevzuata uygun olduğunu açıklamakla yetiniyor. Öyle anlaşılıyor ki, yola dökülen trilyonları da mevzuat yiyor" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.