Türkiye'de yılda 12 milyon gözlük tüketiliyor
Türkiye'de yılda ortalama 12 milyon gözlük tüketimi oluyor. Bunun 4-5 milyonunun güneş gözlüğü olduğunu belirten Doğan Optik Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğantekin, insan sağlığını doğrudan ilgilendiren gözlüğün, mutlaka sağlık standartlarına uygun
22.07.2012 00:00:00
Türkiye gözlük pazarında yer almaya başlayan, yabancı sermayeli büyük mağaza zincirleri ve artan internet satışının, sektördeki rekabeti arttırdığını vurgulayan Doğan Optik Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğantekin,”Merdiven altı üretim diye adlandırılan, taklit, işporta, bijuteri ve semt pazarlarında satılan ürünlere rağbet, her sektörde olduğu gibi gözlük sektörü içinde büyük tehlike oluşturuyor” uyarısında bulundu. Hakan Doğantekin, yıllık görme kusuru muayene ihtiyacının 30 milyon kişi olduğunu belirterek “ Bu oran, genç ve 40 yaş üstü nüfusa eşit şekilde dağılmış durumda, fakat son yıllarda artan bilgisayar kullanımıyla, gözlük kullanımı da her geçen gün artıyor” diye konuştu.
Rekabet artıyor
Uluslararası markalarının son 5 yıldır yoğun olarak Türkiye pazarında yer aldığını belirten Doğan Optik Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğantekin,” makul fiyat ve insan sağlığı düşünülerek uygun standartlarda üretilen gözlüklere ulaşmanın artık daha kolay olduğunu dile getiriyor. Girişimcisi Türk olan markaların birçoğu ise, İtalyan ve Fransız tasarımcılar tarafından tasarlanıyor, ünlü dünya markalarıyla aynı yerde ve kalitede üretiliyor. Gerek optik mağazalarının tavsiyesi gerekse bütçelerinin yettiği ölçüde reklam kampanyaları ile nihai tüketiciye tanıtılmaya çalışılıyor. Bu anlamdaki gelişmeler marka ve fiyat çeşitliğine hızlıca yansıyor. Buda büyük oranda merdiven altı üretim ve tüketimin önüne geçmek için bir adım oluyor.Geçtiğimiz yıllarda Fransız firmaları Logo Group ve TWC-LAMY firmaları ile yapılan ortaklıklar sonucu dünyaca ünlü birçok markayı (Tag Heuer, Salomon, Harry Potter, Range Rover, Bamboo, Cerutti 1881, Kenzo, Nina Ricci, Sonia Rykiel, Ted Lapidus vb.) bünyelerine kattıklarını belirten Doğantekin; “kurum olarak yabancı ortaklarımızdan farklı tecrübeler edindik. Bu doğrultuda, ana markamız olan Karen Walker'ı, 13 ülkeye yaptığımız ihracatlar ile uluslararası arenada kısa sürede hak ettiği noktaya taşımış olduk”dedi.
Yılda 5 milyon güneş gözlüğü satılıyor
Türkiye'de yılda ortalama 12 milyon çerçeve tüketimi olduğunu ve bunun 4-5 milyonunun güneş gözlüğü olduğunu belirten Doğan Optik Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğantekin “ İnsan sağlığını doğrudan ilgilendiren gözlüğün, mutlaka sağlık standartlarına uygun olmasının önemine değiniyor. “Özellikle güneş gözlüklerinde taklit ürün kullanan kişiler için ciddi tehlikeler doğabiliyor. Standart dışı, ultraviyole blokajı olmayan güneş gözlüklerini kullananlarda göz dibi kızarıklıkları ve katarakta varan sağlık sorunlarının meydana geldiği uzmanlar tarafından sıklıkla dile getiriliyor. Bu da hem sektöre güvensizlik hem de, ayrı bir sağlık gideri olarak ülke ekonomisi zarar verebilir nitelikte. Bu sebeple, kişilerin özellikle güneş gözlüğü alırken, camları gerçek CE normlarına uygun, Gümrük ve Ticaret Bakanlığından onaylı garanti belgesine sahip ürünler tercih etmeleri gerekmektedir. Ayrıca daha iyi bir görüş için antirefle ve polarize özelliği olan gözlük camları tercih edilebilir” dedi. ANKA
Rekabet artıyor
Uluslararası markalarının son 5 yıldır yoğun olarak Türkiye pazarında yer aldığını belirten Doğan Optik Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğantekin,” makul fiyat ve insan sağlığı düşünülerek uygun standartlarda üretilen gözlüklere ulaşmanın artık daha kolay olduğunu dile getiriyor. Girişimcisi Türk olan markaların birçoğu ise, İtalyan ve Fransız tasarımcılar tarafından tasarlanıyor, ünlü dünya markalarıyla aynı yerde ve kalitede üretiliyor. Gerek optik mağazalarının tavsiyesi gerekse bütçelerinin yettiği ölçüde reklam kampanyaları ile nihai tüketiciye tanıtılmaya çalışılıyor. Bu anlamdaki gelişmeler marka ve fiyat çeşitliğine hızlıca yansıyor. Buda büyük oranda merdiven altı üretim ve tüketimin önüne geçmek için bir adım oluyor.Geçtiğimiz yıllarda Fransız firmaları Logo Group ve TWC-LAMY firmaları ile yapılan ortaklıklar sonucu dünyaca ünlü birçok markayı (Tag Heuer, Salomon, Harry Potter, Range Rover, Bamboo, Cerutti 1881, Kenzo, Nina Ricci, Sonia Rykiel, Ted Lapidus vb.) bünyelerine kattıklarını belirten Doğantekin; “kurum olarak yabancı ortaklarımızdan farklı tecrübeler edindik. Bu doğrultuda, ana markamız olan Karen Walker'ı, 13 ülkeye yaptığımız ihracatlar ile uluslararası arenada kısa sürede hak ettiği noktaya taşımış olduk”dedi.
Yılda 5 milyon güneş gözlüğü satılıyor
Türkiye'de yılda ortalama 12 milyon çerçeve tüketimi olduğunu ve bunun 4-5 milyonunun güneş gözlüğü olduğunu belirten Doğan Optik Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğantekin “ İnsan sağlığını doğrudan ilgilendiren gözlüğün, mutlaka sağlık standartlarına uygun olmasının önemine değiniyor. “Özellikle güneş gözlüklerinde taklit ürün kullanan kişiler için ciddi tehlikeler doğabiliyor. Standart dışı, ultraviyole blokajı olmayan güneş gözlüklerini kullananlarda göz dibi kızarıklıkları ve katarakta varan sağlık sorunlarının meydana geldiği uzmanlar tarafından sıklıkla dile getiriliyor. Bu da hem sektöre güvensizlik hem de, ayrı bir sağlık gideri olarak ülke ekonomisi zarar verebilir nitelikte. Bu sebeple, kişilerin özellikle güneş gözlüğü alırken, camları gerçek CE normlarına uygun, Gümrük ve Ticaret Bakanlığından onaylı garanti belgesine sahip ürünler tercih etmeleri gerekmektedir. Ayrıca daha iyi bir görüş için antirefle ve polarize özelliği olan gözlük camları tercih edilebilir” dedi. ANKA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.