logo
29 NİSAN 2025

Türkiye'de tutmasa da dünyada satış rekoru kırıyor

 
Türk halkı şarj sorunu ve fiyatı nedeniyle elektrikli araçlara mesafeli durmaya devam ediyor. Ancak dünyada durum farklı. Geçen yılki rekor büyümeyle, dünyadaki toplam elektrikli araç sayısı 10 milyonu aştı. Avrupa 2020'deki toplam elektrikli araç satışlarının yaklaşık yüzde 47'sini oluşturdu ve yıllık bazda satışlarda ilk kez Çin'i geride bıraktı.
 

02.05.2021 15:59:00
Türkiye'de tutmasa da dünyada satış rekoru kırıyor
Türkiye'de tutmasa da dünyada satış rekoru kırıyor
 
 
Dünyada satılan elektrikli araçların sayısı geçen yıl bir önceki yıla göre rekor (yüzde 41) artışla 3 milyon oldu. Tüketiciler elektrikli araçlara 2020'de bir önceki yıla göre yüzde 50 artışla 120 milyar dolar harcama yaptı.
Uluslararası Enerji Ajansının (IEA) Küresel Elektrikli Taşıtlar 2021 raporuna göre, küresel otomotiv endüstrisi Covid-19 salgını nedeniyle 2020'de büyük bir şok yaşadı ve bir önceki yıla göre yüzde 16 daraldı.
 
Elektrikli araçlar daralmadan etkilenmedi
 
Otomotiv pazarındaki daralmaya rağmen, geçen yıl dünya genelinde satılan elektrikli araçların sayısı yüzde 41 artışla 3 milyon seviyesinde gerçekleşti. Elektrikli araç satışları geçen yıl dünyadaki toplam araç satışlarının yüzde 4.6'sını oluşturdu.
Tüketicilerin elektrikli araçlara yaptığı harcama 2020'de bir önceki yıla göre yüzde 50 artarak 120 milyar doları buldu. Aynı zamanda, hükümetlerin elektrikli araçlara sağladığı destek ve teşvikler de 14 milyar dolar olarak hesaplandı. Geçen yıl elektrikli araç satışlarında rekor olarak kayda geçen bu artışla, dünyada kullanımda olan toplam elektrikli araçların sayısı 10 milyonu aştı. Ayrıca, toplam elektrikli kamyonet, kamyon ve otobüslerin sayısı da yaklaşık 1 milyona ulaştı. Bu dönemde halka açık hızlı ve yavaş şarj ünitesi sayısı 1 milyon 300 bin oldu. Geçen yıl küresel elektrikli araç filosunun toplam elektrik tüketimi 80 milyar kilovat/saatin üzerinde gerçekleşti. Bu tüketim Belçika'nın bugünkü elektrik tüketimine karşılık gelirken, elektrikli araçların talebi küresel elektrik tüketiminin yüzde 1'ini oluşturdu.
 
Avrupa ilk kez Çin'i solladı
 
Avrupa, geçen yıl ilk defa Çin'i geride bırakarak 1.4 milyon adet satışı gerçekleştirdi ve 2019'a göre satışları ikiye katladı. Çin'deki elektrikli araç satışları ise bu dönemde yüzde 9 artışla 1.2 milyon adet olarak kayıtlara geçerken, ABD'de 295 bin elektrikli araç satıldı. Çin'in toplam elektrikli araç filosu geçen yılki satışların ardından 4.5 milyona, Avrupa'nın ise 3.2 milyona yükseldi. Dünyada elektrikli taşıtlarındaki büyümede, hükümetlerin izlediği destekleyici politikalar, ülkelerin elektrikli araç sahibi olmak isteyenlere sunduğu teşvikler, marka ve model çeşitliliği ve batarya üretimindeki maliyetlerin düşmeye devam etmesi gibi sebepler etkili oldu.
Araç üreticileri geçen yıl tüketicilere 370 elektrikli araç modeli sunarken, bu rakam 2019'a göre yüzde 40 artış gösterdi.
 
Artış eğilimi sürüyor
 
Elektrikli araç satışlarındaki büyüme bu yılın ilk çeyreğinde de devam etti. Bu dönemdeki satışlar geçen yılın ilk çeyreğine göre yaklaşık yüzde 140 yükseldi. Söz konusu dönemdeki artışta Çin'de 500 bin, Avrupa'da ise 450 bin adet elektrikli araç satışı belirleyici rol oynadı. Dünyada elektrikli araç pazarının gelecek 10 yılda önemli bir büyüme kaydedeceğini öngören rapora göre, mevcut politikalar ve eğilimler ışığında 2030'da yollardaki toplam elektrikli araç, ağır vasıta, kamyonet ve otobüslerin sayısı 145 milyona ulaşacak. Öte yandan, hükümetlerin uluslararası iklim ve enerji hedeflerini hızlandırmaları durumunda bu rakam 230 milyonu bulabilir. HABER MERKEZİ
 
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Teşekkürler Trabzonspor
Barcelona, UEFA Gençlik Ligi'nde şampiyon oldu
Baba ve iki kızı toprağa verildi
Bu acıya yürek dayanmaz
'İstanbul'da deprem olacak...'
'Ümit ederiz ki parça parça olsun'
25 kişi hakkında iddianame hazırlandı
Belediyelere terör soruşturması
Erdoğan merak edilen sayıyı açıkladı
4 milyon 34 bin göçmen var
Trump'tan şok Zelenskiy iddiası!
'Kırım'ı Rusya'ya bırakmaya hazır'
Samsun'da 'yok artık' dedirten skandal!
Heyelan noktası 'toplanma alanı' çıktı
ABD Yemen'i kana buladı
Can kaybı 68'e yükseldi
Kütahya'da ardı ardına depremler
Simav 3.4, 3.9 ve 4.1 ile sallandı
Parayı bastıran ruhsatı kaptı mı?
Heyelan bölgesinde akaryakıt istasyonuna ruhsatı kim verdi?
Anne kurtarıldı, baba ile 2 kızı öldü
Samsun'da kaya faciası
"Bender Abbas Limanı'ndaki patlamanın faili İsrail"
İranlı milletvekilleri İsrail'i suçladı
Samsun'da heyelan
2'si çocuk 3 kişi enkaz altında
Fransa'da yangın faciası
Rizeli ailenin 3 çocuğu hayatını kaybetti
Elazığ'da 4,9 büyüklüğünde deprem
Merkez ilçesi Sivrice ilçesi
Teşekkürler Trabzonspor
Barcelona, UEFA Gençlik Ligi'nde şampiyon oldu
Baba ve iki kızı toprağa verildi
Bu acıya yürek dayanmaz
'İstanbul'da deprem olacak...'
'Ümit ederiz ki parça parça olsun'
25 kişi hakkında iddianame hazırlandı
Belediyelere terör soruşturması
Erdoğan merak edilen sayıyı açıkladı
4 milyon 34 bin göçmen var
Trump'tan şok Zelenskiy iddiası!
'Kırım'ı Rusya'ya bırakmaya hazır'
Samsun'da 'yok artık' dedirten skandal!
Heyelan noktası 'toplanma alanı' çıktı
ABD Yemen'i kana buladı
Can kaybı 68'e yükseldi
Kütahya'da ardı ardına depremler
Simav 3.4, 3.9 ve 4.1 ile sallandı
Parayı bastıran ruhsatı kaptı mı?
Heyelan bölgesinde akaryakıt istasyonuna ruhsatı kim verdi?
Anne kurtarıldı, baba ile 2 kızı öldü
Samsun'da kaya faciası
"Bender Abbas Limanı'ndaki patlamanın faili İsrail"
İranlı milletvekilleri İsrail'i suçladı
Samsun'da heyelan
2'si çocuk 3 kişi enkaz altında
Fransa'da yangın faciası
Rizeli ailenin 3 çocuğu hayatını kaybetti
Elazığ'da 4,9 büyüklüğünde deprem
Merkez ilçesi Sivrice ilçesi
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.