Türk Hava Yolları'nın (THY) uçak filosunu genişletmeyi öngören yaklaşık 2 milyar dolarlık dev uçak alım ihalesiyle ilgili çalışmaların 'bir pürüz çıkmazsa' bu ay sonuna dek tamamlanabileceği öğrenildi. 5'i uzun menzilli toplam 51 adet uçak alımı ve kiralanması projesinde son kararın alınmasında Türkiye'nin Avrupa Birliği ile ilişkilerinin de rol oynayacağı öne sürülüyor. 11 Eylül saldırılarından sonra Avrupa'da büyük havayolu şirketleri zora girip iflas bayrağını çekerken, kârını artırarak faaliyetlerini sürdüren THY, 3 yılda filosunu ikiye katlamaya hazırlanıyor. THY'nin uzun bir süredir hazırlıklarını sürdürdüğü filo genişletme çalışmasında, ilk etapta Kamu İhale Yasası'nın getirdiği sınırlamalar yapılan bir yasa değişikliği ile aşıldı. THY'nin alımları, firma seçimine olanak sağlamayan Kamu İhale Yasası dışına çıkarıldı. THY, uçak filosunun 3 yıllık bir süreçte genişletilmesi ve filodaki uçak sayısının 100 civarında tutulmasını öngören projesini 'bir pürüz çıkmadığı" takdirde bu ay sonunda devreye sokmuş olacak. En büyük yolcu uçağı yapımcıları Boeing ve Airbus ile yapılan pazarlık görüşmelerinde ise sona yaklaşıldığı ifade ediliyor.
Maliyet 2 milyar dolar
Uçak satın alma ve leasing (finansal kiralama) yöntemiyle THY'nin filosuna yaklaşık 51 adet uçağın eklenmesi planlanıyor. Bu sayının pazarlık görüşmelerine göre azalabileceği vurgulandı. THY'ye orta ve uzun vadede toplam 2 milyar dolar maliyet getirecek alım ve kiralamaların 5 adedi uzun menzilli büyük gövdeli uçak alımlarını kapsıyor. Alınacak ve kiralanacak uçakların kalan bölümü ise orta menzilli uçaklar ile bölgesel uçuşlara olanak sağlayacak özellikte uçaklardan oluşacak.
Maliyet 2 milyar dolar
Uçak satın alma ve leasing (finansal kiralama) yöntemiyle THY'nin filosuna yaklaşık 51 adet uçağın eklenmesi planlanıyor. Bu sayının pazarlık görüşmelerine göre azalabileceği vurgulandı. THY'ye orta ve uzun vadede toplam 2 milyar dolar maliyet getirecek alım ve kiralamaların 5 adedi uzun menzilli büyük gövdeli uçak alımlarını kapsıyor. Alınacak ve kiralanacak uçakların kalan bölümü ise orta menzilli uçaklar ile bölgesel uçuşlara olanak sağlayacak özellikte uçaklardan oluşacak.