Teknoloji, toplumu enkaza çevirdi
Yapılan bir araştırmaya göre insanların yüzde 90'ı sosyal medya, yoğun cep telefonu kullanımı ve koşuşturma nedeniyle 'yüz yüze iletişim'i azalttı. İletişim eksikliğinin yol açtığı başlıca travma ise yalnızlık
19.04.2018 00:00:00
Global Sustainable Brands (Küresel Sürdürebilir Markalar) ağının İstanbul buluşması olan Sustainable Brands 2018 Istanbul 18-19 Nisan tarihlerinde gerçekleştirildi.
Lipton Pazarlama Müdürü Gamze Öztoygar Masia ve Uzman Psikolog Zeynep Selvili Çarmıklı, etkinlikte yaptıkları ortak sunumda, insanların yüzde 90'ının sosyal medya, yoğun cep telefonu kullanımı ve koşuşturma nedeniyle 'yüz yüze iletişim'i azalttığını ve buna bağlı olarak 10 kişiden 9'u iletişim eksikliğinin yalnızlığa yol açabileceğini vurguladı.
Maddiyat kaygısı zirvede!
Etkinlikte Sustaniable Brands Istanbul ve Nielsen'in katkılarıyla yapılan 'İyi Yaşam Araştırması 2018' tüketici araştırmasının sonuçları da açıklandı. Türkiye genelinde A, B, C gruplarındaki kadın ve erkeklerden oluşan 1.000 kişiyle yapılan araştırmanın sonuçlarını yorumlayan Nielsen Türkiye Tüketici Araştırmaları Direktörü Filiz Öztürk, şunları söyledi: "Türkiye'de insanların yüzde 66'sı iyi yaşamı 'ebeveynlerimin tanımladığından farklı', yüzde 64'ü ise 'çocuklarımın anladığından farklı' diye tanımlıyor. Dolayısıyla farklı kuşakların, iyi yaşamı farklı yorumladığı görülüyor. 'Neye sahip olursanız iyi bir yaşamınız olur?' sorusuna katılanların yüzde 42'si sağlık, yüzde 29'u para, yüzde 27'si huzur diye cevap verdi. 'Olmazsa olmaz' şartlar arasında para yüzde 49 ile ilk sırada yer aldı. Erkeklerde ekonomik bağımsızlık, kadınlarda ise iletişim ön plana çıktı. Araştırmanın önemli sonuçlarından biri de yaş ilerledikçe paranın önemini kaybediyor olması. 'Seni iyi yaşamaktan alıkoyan şey ne?" sorusuna ise yüzde 51 ile maaşım yetersiz, yüzde 9 ile çevre kirliliği, yüzde 9 ile işle/sağlıkla ilgili endişeler cevabı verildi."
Sağlıklı yaşam öne çıkıyor
Ülker Türkiye Başkanı Mete Buyurgan da 'Bu Dünya Bizim' başlıklı sunumunda, 2010 yılında alışverişçilerin yüzde 40'ının Z kuşağından oluşacağını, bu kuşaktaki sağlık bilincinin markaların pazarlama stratejilerine yön verdiğini söyledi. ABD'de sağlık ve iyi yaşamı destekleyen gıda pazarının 2016-2021 arasında yüzde 11 büyümesinin beklendiğini hatırlatan Buyurgan, "10 kişiden 8'i, iş dünyası sosyal problemleri çözmeye öncülük etmeli diyor. Sağlıklı yaşam, önümüzdeki 5 yılın en önemli trendlerinden biri olmayı sürdürecek" dedi. AHMET SAFA TERZİ/İSTANBUL
Lipton Pazarlama Müdürü Gamze Öztoygar Masia ve Uzman Psikolog Zeynep Selvili Çarmıklı, etkinlikte yaptıkları ortak sunumda, insanların yüzde 90'ının sosyal medya, yoğun cep telefonu kullanımı ve koşuşturma nedeniyle 'yüz yüze iletişim'i azalttığını ve buna bağlı olarak 10 kişiden 9'u iletişim eksikliğinin yalnızlığa yol açabileceğini vurguladı.
Maddiyat kaygısı zirvede!
Etkinlikte Sustaniable Brands Istanbul ve Nielsen'in katkılarıyla yapılan 'İyi Yaşam Araştırması 2018' tüketici araştırmasının sonuçları da açıklandı. Türkiye genelinde A, B, C gruplarındaki kadın ve erkeklerden oluşan 1.000 kişiyle yapılan araştırmanın sonuçlarını yorumlayan Nielsen Türkiye Tüketici Araştırmaları Direktörü Filiz Öztürk, şunları söyledi: "Türkiye'de insanların yüzde 66'sı iyi yaşamı 'ebeveynlerimin tanımladığından farklı', yüzde 64'ü ise 'çocuklarımın anladığından farklı' diye tanımlıyor. Dolayısıyla farklı kuşakların, iyi yaşamı farklı yorumladığı görülüyor. 'Neye sahip olursanız iyi bir yaşamınız olur?' sorusuna katılanların yüzde 42'si sağlık, yüzde 29'u para, yüzde 27'si huzur diye cevap verdi. 'Olmazsa olmaz' şartlar arasında para yüzde 49 ile ilk sırada yer aldı. Erkeklerde ekonomik bağımsızlık, kadınlarda ise iletişim ön plana çıktı. Araştırmanın önemli sonuçlarından biri de yaş ilerledikçe paranın önemini kaybediyor olması. 'Seni iyi yaşamaktan alıkoyan şey ne?" sorusuna ise yüzde 51 ile maaşım yetersiz, yüzde 9 ile çevre kirliliği, yüzde 9 ile işle/sağlıkla ilgili endişeler cevabı verildi."
Sağlıklı yaşam öne çıkıyor
Ülker Türkiye Başkanı Mete Buyurgan da 'Bu Dünya Bizim' başlıklı sunumunda, 2010 yılında alışverişçilerin yüzde 40'ının Z kuşağından oluşacağını, bu kuşaktaki sağlık bilincinin markaların pazarlama stratejilerine yön verdiğini söyledi. ABD'de sağlık ve iyi yaşamı destekleyen gıda pazarının 2016-2021 arasında yüzde 11 büyümesinin beklendiğini hatırlatan Buyurgan, "10 kişiden 8'i, iş dünyası sosyal problemleri çözmeye öncülük etmeli diyor. Sağlıklı yaşam, önümüzdeki 5 yılın en önemli trendlerinden biri olmayı sürdürecek" dedi. AHMET SAFA TERZİ/İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.