Önce araştır, sonra hattı aç
Havayolu şirketleri, yeni bir hat açmadan önce uçak bileti fiyatlarını karşılaştıran seyahat arama motoru Skyscanner üzerinden pazar araştırması yapıyor. Eğer hat yeterince tık alıyorsa, şirket o hattı açıyor, yoksa vazgeçiyor
15.12.2014 00:00:00
Seyahatseverlerin google'ı olarak bilinen Skyscanner.com, özellikle ucuz bilet peşinde koşan gezginlerin ziyaret ettiği bir site. Mesela Barselona'dan Berlin'e gitmek isteyen bir gezgin, en ucuz bileti nasıl bulabileceğini genellikle bu site üzerinden araştırıyor. Sitede ilgili havayoluna ya da bir seyahat acentesine yönlendirme yapılıyor ancak bilet satışı yapılmıyor. Yeni Mesaj'ın sorularını cevaplayan Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök; uçak bileti, otel ve araba kiralama fiyatlarını aynı platformda karşılaştıran uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner'ın Avrupa'nın en çok kullanılan seyahat arama platformu olarak ön plana çıktığını kaydetti. 30 milyon ziyaretçinin Skyscanner'ı her ay ziyaret ettiğine işaret eden Özkök, Skyscanner olarak Türkiye'deki operasyonlarından oldukça memnun olduklarını kaydetti. Özkök, "Geçtiğimiz senenin rakamlarına baktığımızda bunu görebiliyoruz. Skyscanner, 2013 yılında 2012'ye kıyasla tüm dünyada gelirini toplamda yüzde 96 artırırken, kullanıcı sayısındaki artışı da yüzde 100 oldu. Skyscanner internet sitesinin yıllık kullanım oranı ise Türkiye'de tekil kullanıcı olarak yüzde 93 artış gösterdi" dedi. Havayolu şirketleri araştırma amaçlı kullanıyorSkyscanner'ın doğrudan bir bilet veya hizmet satışı olmadığını hatırlatan Murat Özkök, şunları kaydetti: "Seyahatseverler gitmek istedikleri destinasyon için seçimlerini yaptıktan sonra ilgili linke tıkladıklarında bu teklifi sunan seyahat acentesinin veya havayolu firmasına yönlendiriliyor. Skyscanner olarak biz ise gelirimizi seyahat acenteleri ve havayolları ile yaptığımız anlaşmalardan elde ediyoruz. Bu noktalara yönlendirdiğimiz ziyaretçi veya satış üzerinden bir komisyon alıyoruz. Ayrıca web sitemize aldığımız reklamlardan da gelir elde ediyoruz. Bir diğer gelirimiz ise arama sonuçlarımız. Diyelim ki bir havayolu şirketisiniz, A noktasından B noktasına bir hat açmak istiyorsunuz ama talep görüp görmeyeceğinden emin değilsiniz. Skyscanner'da yapılan milyonlarca arama size bu konuda müthiş bir veri sağlayabiliyor. Hangi mevsimde, hangi şehirlere, nasıl bir talep var bunu görebiliyoruz. Bu bilgilerin paylaşımından da belli bir gelir elde ediyoruz." Skyscanner ile uçuşu gerçekleştiren havayolunun internet sitesi arasında fiyat farklarının görülmesi üzerine Özkök şunları söyledi: "Skyscanner'da gösterilen fiyatlar anlık fiyatlardır, kullanıcılara fiyatın en son ne zaman güncellendiği bilgisini verip, aramalarında fiyat güncelleme imkânı sunarak anlık gerçek bilet fiyatlarına ulaşmalarını sağlıyoruz. Bazı seyahat arama siteleri kayıtlı fiyatlar veriyor, fiyata tıklayarak siteye gidildiğinde ise fiyatlar değişiklik gösterebiliyor. Skyscanner'da fiyatlar vergiler dahil olarak yer alıyor. Ancak fiyatlar seçilen havayolunun bagaj ve seyahat sigortası gibi ek servisleri, seçilen ödeme seçeneği gibi nedenlerle bazı değişiklikler gösterebiliyor. Bu noktada kullanıcılarımıza ödeme yapmadan önce bilete eklenen servisleri ve ücretleri kontrol etmelerini öneriyoruz." EKONOMİ SERVİSİEn ucuz uçak bileti ne zaman alınır? Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök, özellikle yurtdışı uçuşlarda en ucuz biletin ne zaman satın alınacağı konusunda ise şunları söyledi: "Son üç yıla ait seyahat verilerini inceleyerek geçtiğimiz yıl hazırladığımız 'Rezervasyon İçin En Uygun Zaman' raporumuza göre en uygun fiyatlı uçak biletini bulmak için tüm destinasyonlar göz önünde bulundurulduğunda, ortalama 27 hafta önceden aramaya başlamak gerekiyor. Ancak Türklerin yüzde 57'si geç rezervasyon yaparak en uygun fiyatlı biletleri genellikle kaçırıyor. Bu da Türklerin son dakikacı olduğunu gösteriyor."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.