Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK) 2009 yılı faaliyet raporunda, söz konusu yılda kuruma ulaşan 6 bin 329 adet talep ve şikayet hakkında işlem yapıldığı, en yoğun başvurunun kredi kartları konusunda olduğu kaydedildi.
BDDK Yıllık Faaliyet Raporu 2009 yayımlandı. Rapor, genel bilgiler, kurumun yıllık faaliyetleri, mali bilgiler ve kurumsal kapasitenin değerlendirilmesi olmak üzere dört bölümden oluştu. Raporda, 5411 sayılı Kanun kapsamına giren kuruluşlar ve konular hakkında ulaşan şikayet ve ihbarlar ile Kanun kapsamına giren kuruluşlarla üçüncü kişiler arasında özel hukuk ilişkileri dışında doğabilecek uyuşmazlıkların giderilmesine yönelik kuruma ulaşan 6 bin 329 adet talep ve şikayet hakkında işlem yapıldığı kaydedildi. Raporda, Kuruma iletilen şikayet dilekçeleri konu bazında değerlendirildiğinde, en yoğun başvurunun kredi kartları konusunda olduğunun görüldüğü belirtildi. Şikayetlere konu hususların 5411 sayılı Kanun ile 5464 sayılı Kanunun amir hükümlerini ihlal etmediği sürece, uyuşmazlıklara Kurum tarafından müdahale edilmediği hatırlatıldı. Kredi kartlarına ilişkin şikayetlerin dağılımında, ilk 5 sırada "borcun yeniden yapılandırılması, kredi kartı ücret ve komisyonlar, müşteriden habersiz kart tanzimi, kredi kartının bankaca iptal edilmemesi, sigorta sorunları" yer aldı. Rapora göre, 2009'da yerinde denetim ve uzaktan gözetim sonuçları ile ihbar ve şikayetlerin değerlendirilmesi sonucunda muhtelif bankalarla ilgili olarak sorumlulukları tespit edilen kişiler hakkında toplam 16 suç duyurusunda bulunuldu, 29 kişinin bankalarda imza yetkisi geçici olarak kaldırıldı, bunlardan 6'sının imza yetkisi daha sonra iade edildi. Muhtelif faktoring şirketlerinde usulsüzlükleri tespit edilenler ile izinsiz faktoring işlemlerinde sorumlulukları tespit edilen kişiler hakkında toplam 18 suç duyurusunda bulunuldu. Bu arada, Kurumun 2009 yılında toplam 228 adet idari para cezası uyguladığı ifade edildi. Kuruluş ve yetkilendirme işlemlerine de değinilen raporda, verilen, iptal edilen ve değerlendirilen izin ve yetkilendirme talepleri anlatıldı.
BDDK Yıllık Faaliyet Raporu 2009 yayımlandı. Rapor, genel bilgiler, kurumun yıllık faaliyetleri, mali bilgiler ve kurumsal kapasitenin değerlendirilmesi olmak üzere dört bölümden oluştu. Raporda, 5411 sayılı Kanun kapsamına giren kuruluşlar ve konular hakkında ulaşan şikayet ve ihbarlar ile Kanun kapsamına giren kuruluşlarla üçüncü kişiler arasında özel hukuk ilişkileri dışında doğabilecek uyuşmazlıkların giderilmesine yönelik kuruma ulaşan 6 bin 329 adet talep ve şikayet hakkında işlem yapıldığı kaydedildi. Raporda, Kuruma iletilen şikayet dilekçeleri konu bazında değerlendirildiğinde, en yoğun başvurunun kredi kartları konusunda olduğunun görüldüğü belirtildi. Şikayetlere konu hususların 5411 sayılı Kanun ile 5464 sayılı Kanunun amir hükümlerini ihlal etmediği sürece, uyuşmazlıklara Kurum tarafından müdahale edilmediği hatırlatıldı. Kredi kartlarına ilişkin şikayetlerin dağılımında, ilk 5 sırada "borcun yeniden yapılandırılması, kredi kartı ücret ve komisyonlar, müşteriden habersiz kart tanzimi, kredi kartının bankaca iptal edilmemesi, sigorta sorunları" yer aldı. Rapora göre, 2009'da yerinde denetim ve uzaktan gözetim sonuçları ile ihbar ve şikayetlerin değerlendirilmesi sonucunda muhtelif bankalarla ilgili olarak sorumlulukları tespit edilen kişiler hakkında toplam 16 suç duyurusunda bulunuldu, 29 kişinin bankalarda imza yetkisi geçici olarak kaldırıldı, bunlardan 6'sının imza yetkisi daha sonra iade edildi. Muhtelif faktoring şirketlerinde usulsüzlükleri tespit edilenler ile izinsiz faktoring işlemlerinde sorumlulukları tespit edilen kişiler hakkında toplam 18 suç duyurusunda bulunuldu. Bu arada, Kurumun 2009 yılında toplam 228 adet idari para cezası uyguladığı ifade edildi. Kuruluş ve yetkilendirme işlemlerine de değinilen raporda, verilen, iptal edilen ve değerlendirilen izin ve yetkilendirme talepleri anlatıldı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.