Konaklama sektörü memnun
Türkiye Otelciler Birliği, Nisan ayında otel doluluklarının geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4.5 artarak yüzde 76'ya ulaştığını, Mayıs'ta ise artış hızının Ramazanın etkisiyle yavaşladığını açıkladı. Nisan'da İstanbul'da otel dolulukları yüzde 85.5'e yükselirken, Antalya'da doluluk yüzde 63.9'a geriledi
31.05.2019 00:00:00
COŞKUN ÇELEKOĞLU/İSTANBUL
Konaklama sektörü Nisan ayını olumlu verilerle kapattı. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), Türkiye'nin Nisan 2019 otel doluluklarının 2018 yılının aynı ayına göre yüzde 4.5 artarak yüzde 76 olarak kaydedildiğini açıkladı.
Bu artışta İstanbul'da Nisan ayındaki iki Paskalya Bayramı'nın yanı sıra Ramazan ayı öncesinde tatil yapmak isteyen Ortadoğu kökenli turist hareketindeki hızlanmanın önemli bir etken olduğu belirtildi. TÜROB, Mayıs ayında ise doluluk artış hızında yavaşlamanın başladığına dikkat çekti. Bunda Ramazan ayının etkisi belirgin şekilde hissedildi. Özellikle Arap ülkeleri ve İran'dan gelen turist sayısı Mayıs ayında ciddi şekilde azaldı.
Bu artışta İstanbul'da Nisan ayındaki iki Paskalya Bayramı'nın yanı sıra Ramazan ayı öncesinde tatil yapmak isteyen Ortadoğu kökenli turist hareketindeki hızlanmanın önemli bir etken olduğu belirtildi. TÜROB, Mayıs ayında ise doluluk artış hızında yavaşlamanın başladığına dikkat çekti. Bunda Ramazan ayının etkisi belirgin şekilde hissedildi. Özellikle Arap ülkeleri ve İran'dan gelen turist sayısı Mayıs ayında ciddi şekilde azaldı.
Mayısta yavaşladı
Doluluk verilerini değerlendiren TÜROB Başkanı Müberra Eresin, Nisan ayındaki iki Paskalya bayramının İstanbul'a ve İstanbul otellerindeki doluluklara olumlu etkisinin gözlendiğini belirtti.
Eresin, "Ayrıca Ortadoğu kökenli turistlerin Ramazan ayı öncesinde tatil yapmak istemeleri ve dolayısıyla bu pazarda artış yaşanması da Nisan ayında yükselme sağladı. Buna karşılık Mayıs ayı rakamları henüz kesinleşmedi ancak sektördeki gelişmelere baktığımızda artış hızının yavaşladığını söyleyebiliriz.
Bayram dönemi tatillerinin de İstanbul'u oteller açısından olumsuz etkilediğini gözönüne alırsak, Mayıs ve Haziran aylarında Nisan ayındaki gibi bir artış olmayabilir" diye konuştu. Eresin, TÜROB olarak açıkladıkları verilerin, ülkeye giren ziyaretçi sayılarını içermediğine, konaklama sayıları üzerinden rakamları ifade ettiğine işaret etti.
Eresin, "Ayrıca Ortadoğu kökenli turistlerin Ramazan ayı öncesinde tatil yapmak istemeleri ve dolayısıyla bu pazarda artış yaşanması da Nisan ayında yükselme sağladı. Buna karşılık Mayıs ayı rakamları henüz kesinleşmedi ancak sektördeki gelişmelere baktığımızda artış hızının yavaşladığını söyleyebiliriz.
Bayram dönemi tatillerinin de İstanbul'u oteller açısından olumsuz etkilediğini gözönüne alırsak, Mayıs ve Haziran aylarında Nisan ayındaki gibi bir artış olmayabilir" diye konuştu. Eresin, TÜROB olarak açıkladıkları verilerin, ülkeye giren ziyaretçi sayılarını içermediğine, konaklama sayıları üzerinden rakamları ifade ettiğine işaret etti.
İstanbul 'da doluluk yüzde 85'i aştı
Öte yandan Nisan ayında İstanbul ve Antalya'da ayrıntılı doluluk rakamları şöyle gerçekleşti: İstanbul'da Nisan 2019'da otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7.1 artarak yüzde 85.5 oldu.
Ortalama günlük satılan oda bedeli 91.8 Euro ile Nisan 2018'e göre yüzde 9 artış gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise geçen yıla oranla yüzde 16.8 artış yaşandı ve 78.5 Euro olarak ölçüldü.
İlk 4 aylık verilere bakıldığında ise Ocak-Nisan 2018 döneminde yüzde 71.1 olan doluluk oranı Ocak-Nisan 2019 döneminde yüzde 71.8'e; ortalama günlük satılan oda bedeli 74.8 Euro'dan 80.7 Euro'ya; oda başı elde edilen gelir 53.2 Euro'dan 58 Euro'ya yükseldi. Antalya'da ise Nisan 2019 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 1.9 azalarak yüzde 63.9 oldu.
Ortalama günlük satılan oda bedeli 91.8 Euro ile Nisan 2018'e göre yüzde 9 artış gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise geçen yıla oranla yüzde 16.8 artış yaşandı ve 78.5 Euro olarak ölçüldü.
İlk 4 aylık verilere bakıldığında ise Ocak-Nisan 2018 döneminde yüzde 71.1 olan doluluk oranı Ocak-Nisan 2019 döneminde yüzde 71.8'e; ortalama günlük satılan oda bedeli 74.8 Euro'dan 80.7 Euro'ya; oda başı elde edilen gelir 53.2 Euro'dan 58 Euro'ya yükseldi. Antalya'da ise Nisan 2019 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 1.9 azalarak yüzde 63.9 oldu.