Kaskodan kaza anında hızlı destek bekleniyor
Yapılan bir araştırmaya göre, tüketiciler araç kaskosundan en fazla kaza anında acil ve hızlı destek verilmesini bekliyor. Bir başka talep de kaza yapıldıktan sonra kasko primlerinin aşırı yükseltilmemesi
08.08.2015 00:00:00
YUSUF KARACA/İSTANBULİstanbul, Ankara, İzmir, Tekirdağ, Bursa, Adana, Kayseri, Samsun, Trabzon, Erzurum, Malatya ve Diyarbakır olmak üzere Türkiye genelinde 12 ilde yapılan bir araştırmaya göre, tüketiciler kasko ürünü özelinde sigorta şirketlerinden en çok 'kaza anında ihtiyacı olan desteğin hızlıca verilmesi'ni istiyor. 100 kişiden 43'ü 'hızlı destek'i beklentilerinin başında sayarken, 'düşük sigorta primleri ve fiyatları' beklentisi yüzde 40 oranla ikinci sırada yer alıyor. Araştırmaya katılan her 100 kişiden 23'ü 'kaza/hasar durumunda yapılması gerekenler hakkında bilgilendirilmeyi' beklerken, katılımcıların yüzde 20'si ise 'satış esnasında poliçe detaylarının iyi açıklanması'nı gerekli buluyor. Kasko ürünü ile ilgili diğer beklentiler arasında yüzde 12 ile 'sürekli müşterisi olunan şirketin uzun bir dönemden sonra yapılan kazayı prim yükseltme nedeni olarak göstermemesi' ve 'hasarsızlık durumunda yüksek oranda indirim yapılması', yüzde 10 ile 'hasarın tamamen ödenmesi' yer alıyor. Trafik sigortası ile karıştırılıyorAraştırma, kaskoyu gerekli bulanların oranının oldukça yüksek olduğunu da ortaya koydu. Katılımcıların yüzde 72'si kaskoyu gerekli bulduğunu ifade ederken, Türkiye'deki yaklaşık 19 milyon araçtan sadece 5 milyonu kasko poliçesi güvencesi altında bulunuyor. Araştırma, kasko ve zorunlu trafik sigortası konusunda tüketiciler nezdinde bilgi eksikliğinin olduğunu da gösteriyor. Her 10 kişiden biri, kasko ile zorunlu trafik sigortasının farklı olmadığını, aynı ürün olduğunu dile getirirken, 100 kişiden 14'ü ise bu konuda fikri olmadığını ifade ediyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.