İstanbullunun derdi ulaşım
İstanbul İstatistik Ofisi, Şubat ayında İBB Beyaz Masa’ya yapılan başvuru verilerini paylaştı. Yapılan toplam 900 bin 16 başvuruda, psikolojik danışma merkezlerine randevu taleplerinde artış gözlenirken, şikâyetlerde yine ulaşım ilk sırada yer aldı
27.03.2020 11:37:00





İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) İstanbul İstatistik Ofisi (İİO), 2020 yılı Şubat ayında, İBB Beyaz Masa'ya yapılan başvuruları değerlendirdi. Başvuru dönemi, başvuru tipi, başvurulan ilçe ve cinsiyet kırılımları üzerinden incelenen başvurular, 898 alt konuda analiz edilerek bülten haline getirildi. İBB Beyaz Masa'ya Şubat ayı boyunca, bilgi istemi, talep ve şikâyetlerden oluşan toplam 900 bin 16 başvuru yapıldı. Bunların yüzde 11'i şikâyet, yüzde 19.5'i talep ve yüzde 69.5'i ise bilgi istemi şeklinde gerçekleşti. Başvuruların yüzde 18.9'u İGDAŞ, yüzde 20.8'i İSKİ ve yüzde 60.3'ü ise diğer hizmet alanlarına ilişkin oldu. Toplam 88 bin 528 şikâyetin 4 bin 639'u İGDAŞ, 6 bin 115'i ise İSKİ için yapıldı. Ocak ayına göre İSKİ ve İGDAŞ için yapılan şikâyetlerde azalma gözlenirken, bu iki kurum dışında kalan şikâyetlerde artış olduğu tespit edildi.
Ulaşımla ilgili şikâyetler yine ilk sırada
Şikâyetlerin, yüzde 72'si ulaşım, yüzde 12.1'i kent ve toplum düzeni ile ilgili iken; İSKİ ve İGDAŞ'la birlikte değerlendirildiğinde şikâyetler içinde ulaşımın toplam payı yüzde 64.2 oldu. Ulaşım, bilgi isteminde yüzde 53.2, talep başlığında ise yüzde 40.2 ile yine ilk sırada yer aldı.
Psikolojik danışma talepleri arttı
Şikâyetlerde öne çıkan alt başlıklar "otobüs gelmemesi", "kaba davranış" ve "durak/güzergâh ihlali" iken; bilgi isteminde, "anlık otobüs bilgisi", "İstanbulkart Gıda" ve "İstanbul Halk Süt"; talep başvurularında ise "randevu (PDM-Psikoojik Danışma Merkezi) talebi", "sosyal yardım'' ve "toplu taşıma seferlerinin arttırılması" sıralamada öne çıktı. Ulaşımla ilgili şikâyetlerde listenin başında yer alan ilçeler, Fatih (yüzde 6.90), Kadıköy (yüzde 6.73), Bahçelievler (yüzde 5.06) ve Şişli (yüzde 4.56). Kent ve toplum düzenine ilişkin şikâyetlerde ise Fatih (yüzde 7.23), Kadıköy (yüzde 6.57), Bahçelievler (yüzde 5.95) ve Üsküdar (yüzde 5.07).
En çok şikâyet Fatih ilçesinde
Toplam şikâyetlerin ilçe dağılımına bakıldığında, Fatih ve Kadıköy'ün yüksek paya sahip olduğu görüldü; bunların yüzde 6.44'ü Fatih, yüzde 6.13'ü ise Kadıköy'le ilgili. Bilgi isteminde ise yüzde 6.05 Esenyurt, yüzde 5.34 ile Fatih; talep başvurularında ise yüzde 5.05 Esenyurt ve yüzde 4.98 ile Fatih ilk sıralarda yer aldı. İGDAŞ ile ilgili şikâyetlerin ilçe dağılımında, Esenyurt, Küçükçekmece ve Eyüpsultan ilk sıralarda yer aldı. İSKİ ile ilgili şikâyetlerde ise Küçükçekmece, Ümraniye ve Pendik öne çıktı. Şubat ayında BEYAZ MASA'ya gelen başvuruların yüzde 93.8'i çözüme kavuşturulurken, yüzde 6.2'sinin çözüm süreci devam ediyor. YENİ MESAJ / İSTANBUL
Ulaşımla ilgili şikâyetler yine ilk sırada
Şikâyetlerin, yüzde 72'si ulaşım, yüzde 12.1'i kent ve toplum düzeni ile ilgili iken; İSKİ ve İGDAŞ'la birlikte değerlendirildiğinde şikâyetler içinde ulaşımın toplam payı yüzde 64.2 oldu. Ulaşım, bilgi isteminde yüzde 53.2, talep başlığında ise yüzde 40.2 ile yine ilk sırada yer aldı.
Psikolojik danışma talepleri arttı
Şikâyetlerde öne çıkan alt başlıklar "otobüs gelmemesi", "kaba davranış" ve "durak/güzergâh ihlali" iken; bilgi isteminde, "anlık otobüs bilgisi", "İstanbulkart Gıda" ve "İstanbul Halk Süt"; talep başvurularında ise "randevu (PDM-Psikoojik Danışma Merkezi) talebi", "sosyal yardım'' ve "toplu taşıma seferlerinin arttırılması" sıralamada öne çıktı. Ulaşımla ilgili şikâyetlerde listenin başında yer alan ilçeler, Fatih (yüzde 6.90), Kadıköy (yüzde 6.73), Bahçelievler (yüzde 5.06) ve Şişli (yüzde 4.56). Kent ve toplum düzenine ilişkin şikâyetlerde ise Fatih (yüzde 7.23), Kadıköy (yüzde 6.57), Bahçelievler (yüzde 5.95) ve Üsküdar (yüzde 5.07).
En çok şikâyet Fatih ilçesinde
Toplam şikâyetlerin ilçe dağılımına bakıldığında, Fatih ve Kadıköy'ün yüksek paya sahip olduğu görüldü; bunların yüzde 6.44'ü Fatih, yüzde 6.13'ü ise Kadıköy'le ilgili. Bilgi isteminde ise yüzde 6.05 Esenyurt, yüzde 5.34 ile Fatih; talep başvurularında ise yüzde 5.05 Esenyurt ve yüzde 4.98 ile Fatih ilk sıralarda yer aldı. İGDAŞ ile ilgili şikâyetlerin ilçe dağılımında, Esenyurt, Küçükçekmece ve Eyüpsultan ilk sıralarda yer aldı. İSKİ ile ilgili şikâyetlerde ise Küçükçekmece, Ümraniye ve Pendik öne çıktı. Şubat ayında BEYAZ MASA'ya gelen başvuruların yüzde 93.8'i çözüme kavuşturulurken, yüzde 6.2'sinin çözüm süreci devam ediyor. YENİ MESAJ / İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.