İslam bir hayat sistemidir
İnsan, İslam ile güzel olur; İslam ise insan için vardır. Bu meyanda İslam ve insan birbirinden ayrılmaz bir bütünün parçalarıdır
28.11.2020 00:19:00
"İslam, teoriler manzumesi değil yaşanan bir hayattır. Hayata aksediş biçimi ise mezhepler ve meşreplerdir. Bu bakımdan akidemize yeni bir görüş getirmek yerine, ortak mirasımız olan mezhep ve meşrep ölçüleri içerisinde mazide yaşanan İslam'ın günümüze taşınması ve tatbik edilmesiyle her şey halledilir ve arayışlar cevabını bulur…
Zira İslami asr-ı saadet gerçeklerine en uygun şekilde yaşamak ve bunu dava etmektir. Cenab-ı Hakk'ın ayetlerdeki muradını kavramak olan hikmet de ancak böylece elde edilir. Bunun içinde kendi mantığımıza ve beşeri zaaflarımıza göre yorumladığımız İslam'ı değil, Allah (c.c) ve Resulünün tarif ettiği, yaşadığı ve razı olduğu İslam'ı anlamak, yaşamak ve hal edinmek esastır…" (İman ve İslam sh:33)
Mezhep ve meşrepler
"Mezhepler, insanın dış tabiatını kontrol ve disiplin altına alan İslam'ın zahiri yönünü, meşrepler ise zahiri cepheyi de koruyarak İslam'ın kalbi, ruhi-manevi boyutunu ele alır. Meşrepler özde İslam'ın, insan için gaye olarak ortaya koyduğu Hakk'a vuslatın ölçüleri, metotları, fiil ve hal olarak uygulamalarıyla ilgilidir…" (İman ve İslam sh:36)
Tasavvuf
"Tasavvuf, insanoğlunun, yaratıcısının yolunda olma hadisesidir. Kulun, Rabbini bilmesi, bulması, kendi aczini idrak ederek baki olan Cenab-ı Hakk'ın kudret ve azametini önce kendi nefsinde ve nefsinin uzandığı bütün ferdi ve sosyal boyutlarda ilan etmesi halidir…" (İman ve İnsan sh.177)
İnsan ne melek ne de şeytandır
"O (insan); ne melek ne de bir şeytandır. Ne sadece aklı boyutu olan bir varlık ne de sadece manevi ve fizikötesi olan bir muammadır. Hâsılı insan madde-mana, akıl ve kalp bütünlüğü ile insandır…" (İman ve İnsan sh:17)
İnsan İslam ile güzel olur
"İnsan, İslam ile güzel olur; İslam ise insan için vardır. Bu meyanda İslam ve insan birbirinden ayrılmaz bir bütünün parçalarıdır. İnsan ile buluşamayan İslam, varlığının hedefini bulamadığı gibi, İslam ile tanışamayan insanda yaratılışının hikmet ve izzetini elde edemez. Bu sebeple beşer, İslam ile eşrefi mahlûkat olur, kul olur. İslam'da böylece insan ile hayat bulur, insanlara kavuştuğu müddetçe hayata hâkim olur…" (İman ve İnsan sh:165)
Hazırlayan; AknAydn
Zira İslami asr-ı saadet gerçeklerine en uygun şekilde yaşamak ve bunu dava etmektir. Cenab-ı Hakk'ın ayetlerdeki muradını kavramak olan hikmet de ancak böylece elde edilir. Bunun içinde kendi mantığımıza ve beşeri zaaflarımıza göre yorumladığımız İslam'ı değil, Allah (c.c) ve Resulünün tarif ettiği, yaşadığı ve razı olduğu İslam'ı anlamak, yaşamak ve hal edinmek esastır…" (İman ve İslam sh:33)
Mezhep ve meşrepler
"Mezhepler, insanın dış tabiatını kontrol ve disiplin altına alan İslam'ın zahiri yönünü, meşrepler ise zahiri cepheyi de koruyarak İslam'ın kalbi, ruhi-manevi boyutunu ele alır. Meşrepler özde İslam'ın, insan için gaye olarak ortaya koyduğu Hakk'a vuslatın ölçüleri, metotları, fiil ve hal olarak uygulamalarıyla ilgilidir…" (İman ve İslam sh:36)
Tasavvuf
"Tasavvuf, insanoğlunun, yaratıcısının yolunda olma hadisesidir. Kulun, Rabbini bilmesi, bulması, kendi aczini idrak ederek baki olan Cenab-ı Hakk'ın kudret ve azametini önce kendi nefsinde ve nefsinin uzandığı bütün ferdi ve sosyal boyutlarda ilan etmesi halidir…" (İman ve İnsan sh.177)
İnsan ne melek ne de şeytandır
"O (insan); ne melek ne de bir şeytandır. Ne sadece aklı boyutu olan bir varlık ne de sadece manevi ve fizikötesi olan bir muammadır. Hâsılı insan madde-mana, akıl ve kalp bütünlüğü ile insandır…" (İman ve İnsan sh:17)
İnsan İslam ile güzel olur
"İnsan, İslam ile güzel olur; İslam ise insan için vardır. Bu meyanda İslam ve insan birbirinden ayrılmaz bir bütünün parçalarıdır. İnsan ile buluşamayan İslam, varlığının hedefini bulamadığı gibi, İslam ile tanışamayan insanda yaratılışının hikmet ve izzetini elde edemez. Bu sebeple beşer, İslam ile eşrefi mahlûkat olur, kul olur. İslam'da böylece insan ile hayat bulur, insanlara kavuştuğu müddetçe hayata hâkim olur…" (İman ve İnsan sh:165)
Hazırlayan; AknAydn
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.