Borçlanmada kısır bir döngüye sıkıştırılan Türkiye, "borcu borçla kapat" mantığı nedeniyle büyük bedeller ödemeye mahmum ediliyor. IMF ile yapılacak yeni bir stand-by anlaşması çerçevesinde 2008 yılına kadar yapılması gereken yüklü ödemeleri bir süre erteletmeye çalışan Türkiye'ye 1999 yılından bu yana IMF'den yaptığı borçlanmalar pahalıya patladı. IMF'den bu sürede 31 milyar dolara yakın borçlanan Türkiye, bu borçlar için ödediği faizden ayrı olarak 5 milyar dolarlık da kur farkına katlanmak zorunda kaldı.
Borçlanmada kısır bir döngüye sıkıştırılan Türkiye, "borcu borçla kapat" mantığı nedeniyle büyük bedeller ödemeye mahmum ediliyor. IMF ile yapılacak yeni bir stand-by anlaşması çerçevesinde 2008 yılına kadar yapılması gereken yüklü ödemeleri bir süre erteletmeye çalışan Türkiye'ye 1999 yılından bu yana IMF'den yaptığı borçlanmalar pahalıya patladı. IMF'den bu sürede 31 milyar dolara yakın borçlanan Türkiye, bu borçlar için ödediği faizden ayrı olarak 5 milyar dolarlık da kur farkına katlanmak zorunda kaldı. Türkiye'nin stand-by anlaşmaları kapsamında IMF'den borçlanmasının bir önemli gerekçesi olarak da bu kredilerin vadesi ve faiz oranının düşüklüğü gösteriliyordu. Ancak doların diğer paralar karşısında değer kaybetmesi, IMF'den borçlanmayı dolar cinsinden dış borçlanmalara göre oldukça maliyetli bir hale getirdi. IMF, kredileri çeşitli para birimlerinin belli bir ağırlıkta temsil edilmesiyle oluşturulan SDR (Özel Çekme Hakkı) cinsinden kullandırıyor. Türkiye'nin 2000 başından itibaren uygulamaya giren stand-by anlaşması kapsamında ilk kredi dilimini kullandığı Aralık 1999'da 1.3711 olan 1 SDR'nin dolar karşılığı 1.56'ya kadar yükseldi. Bu gelişme Türkiye'nin IMF'ye olan borçlarının dolar değerini önemli ölçüde büyüttü. Türkiye 1999 yılı başından şimdiye kadar IMF'den 24 milyar SDR kredi kullandı. 9.6 milyar SDR'si anapara 2.1 milyar SDR'si ise faiz olmak üzere toplam 11.8 milyar SDR geri ödedi. Ekim sonu itibariyle Türkiye'nin IMF'ye 2008 sonuna kadar yapması gereken anapara ödemesi ise 14.5 milyar SDR düzeyinde bulunuyor.
Borçlanmada kısır bir döngüye sıkıştırılan Türkiye, "borcu borçla kapat" mantığı nedeniyle büyük bedeller ödemeye mahmum ediliyor. IMF ile yapılacak yeni bir stand-by anlaşması çerçevesinde 2008 yılına kadar yapılması gereken yüklü ödemeleri bir süre erteletmeye çalışan Türkiye'ye 1999 yılından bu yana IMF'den yaptığı borçlanmalar pahalıya patladı. IMF'den bu sürede 31 milyar dolara yakın borçlanan Türkiye, bu borçlar için ödediği faizden ayrı olarak 5 milyar dolarlık da kur farkına katlanmak zorunda kaldı. Türkiye'nin stand-by anlaşmaları kapsamında IMF'den borçlanmasının bir önemli gerekçesi olarak da bu kredilerin vadesi ve faiz oranının düşüklüğü gösteriliyordu. Ancak doların diğer paralar karşısında değer kaybetmesi, IMF'den borçlanmayı dolar cinsinden dış borçlanmalara göre oldukça maliyetli bir hale getirdi. IMF, kredileri çeşitli para birimlerinin belli bir ağırlıkta temsil edilmesiyle oluşturulan SDR (Özel Çekme Hakkı) cinsinden kullandırıyor. Türkiye'nin 2000 başından itibaren uygulamaya giren stand-by anlaşması kapsamında ilk kredi dilimini kullandığı Aralık 1999'da 1.3711 olan 1 SDR'nin dolar karşılığı 1.56'ya kadar yükseldi. Bu gelişme Türkiye'nin IMF'ye olan borçlarının dolar değerini önemli ölçüde büyüttü. Türkiye 1999 yılı başından şimdiye kadar IMF'den 24 milyar SDR kredi kullandı. 9.6 milyar SDR'si anapara 2.1 milyar SDR'si ise faiz olmak üzere toplam 11.8 milyar SDR geri ödedi. Ekim sonu itibariyle Türkiye'nin IMF'ye 2008 sonuna kadar yapması gereken anapara ödemesi ise 14.5 milyar SDR düzeyinde bulunuyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.