Türkiye Havayolu Pilotları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Ekici, Diyarbakır Havalimanı'nda ILS cihazının bulunmasının kaza riskini en aza indireceğini söyledi. Türkiye Havayolu Pilotları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Ekici, uçak kazalarında pilotaj hatası, çevresel koşullar ve teknik sorunların etkili olduğunu belirtti. Kazanın nedenine ilişkin yapılacak açıklamaların tahminden öte gidemeyeceğini vurgulayan Ekici, "Kaza ancak bulunan karakutuların incelenmesiyle aydınlanacak" dedi. Ekici, Türkiye'de, 52 adet sivil havaalanı bulunduğunu hatırlatarak, bunlara ilaveten bazı illerde de askeri havaalanlarının sivil uçuşa açıldığını anlattı.
''Askeri havaalanlarına her uçak inebilir"
Askeri havaalanlarının gerekli standartlar oluşturulduktan sonra uçuşa açıldığını dile getiren Ekici, "Türkiye'deki askeri havaalanları dünyadaki bütün uçakların inip kalkmasına müsaittir" dedi. Uçak kazalarında pilotaj hataları, teknik arızalar ve hava koşullarının etkili olduğunu ifade eden Ekici, şöyle devam etti: "Instrument Landing System (ILS) otomatik olarak uçağın alçak bir biçimde piste yaklaşmasını ve iniş yapmasını sağlar. Bu sistemde pilot devreden çıkmaz, sadece verileri sürekli kontrol altında tutar. Eğer Diyarbakır Havalimanı'nda, ILS cihazı olsaydı kaza riski, en aza indirilirdi. Hava taşımacılığı yapıyorsan, taşımacılığın yapıldığı bütün meydanlara emniyet için ILS cihazlarını koymak şart. Bu sistem sayesinde her türlü hava koşulunda, cihazın kabiliyetine göre gidebilirsiniz." Ekici, cihazın maliyetinin söylendiği gibi 1 milyon dolar olmadığını da belirterek, "Cihazın maliyeti, özelliğine göre değişir. İşlevine göre bu cihazlar 150-200 bin dolar ile 500 bin dolar arasında" dedi. Ekici, havaalanlarının uçuş için uygunluğunun, içinde barındırdığı cihazların kalitesiyle de doğrudan ilgili olduğunu belirterek, "Havaalanına uygun cihaz konulmuşsa, o havaalanı en iyi şekilde görevini yapar. Türkiye'deki havaalanlarının çoğunda ILS cihazı yok. Sadece İstanbul, İzmir, Antalya, Dalaman, Bodrum gibi uluslararası havaalanları ile Erzurum ve Trabzon'da var. Diğer havaalanlarını da bu cihazlar yerleştirilmelidir" diye konuştu.
"Uçağın pilotu, F-16 kullandı"
Necmi Ekici, uçak kazalarında, pilotaj hatasının fazla olmasının da doğal olduğunu kaydederek, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Türkiye'de 10 bine yakın pilot var. Yolcu taşımacılığında görev alan pilot sayısı ise 2 bin civarında. Bu pilotların tamamı eğitimli. Diyarbakır'daki kazada vefat eden İsmail Altuğ Ulusu da bunlardan biri. Asker kökenli bir pilot. F-16'larla uçmuş, çok kabiliyetli bir insandı. THY'nin en kaliteli pilotlarından biriydi. Zaten, kaliteli bir pilot olmasa kaptan yapılmazdı."
''Askeri havaalanlarına her uçak inebilir"
Askeri havaalanlarının gerekli standartlar oluşturulduktan sonra uçuşa açıldığını dile getiren Ekici, "Türkiye'deki askeri havaalanları dünyadaki bütün uçakların inip kalkmasına müsaittir" dedi. Uçak kazalarında pilotaj hataları, teknik arızalar ve hava koşullarının etkili olduğunu ifade eden Ekici, şöyle devam etti: "Instrument Landing System (ILS) otomatik olarak uçağın alçak bir biçimde piste yaklaşmasını ve iniş yapmasını sağlar. Bu sistemde pilot devreden çıkmaz, sadece verileri sürekli kontrol altında tutar. Eğer Diyarbakır Havalimanı'nda, ILS cihazı olsaydı kaza riski, en aza indirilirdi. Hava taşımacılığı yapıyorsan, taşımacılığın yapıldığı bütün meydanlara emniyet için ILS cihazlarını koymak şart. Bu sistem sayesinde her türlü hava koşulunda, cihazın kabiliyetine göre gidebilirsiniz." Ekici, cihazın maliyetinin söylendiği gibi 1 milyon dolar olmadığını da belirterek, "Cihazın maliyeti, özelliğine göre değişir. İşlevine göre bu cihazlar 150-200 bin dolar ile 500 bin dolar arasında" dedi. Ekici, havaalanlarının uçuş için uygunluğunun, içinde barındırdığı cihazların kalitesiyle de doğrudan ilgili olduğunu belirterek, "Havaalanına uygun cihaz konulmuşsa, o havaalanı en iyi şekilde görevini yapar. Türkiye'deki havaalanlarının çoğunda ILS cihazı yok. Sadece İstanbul, İzmir, Antalya, Dalaman, Bodrum gibi uluslararası havaalanları ile Erzurum ve Trabzon'da var. Diğer havaalanlarını da bu cihazlar yerleştirilmelidir" diye konuştu.
"Uçağın pilotu, F-16 kullandı"
Necmi Ekici, uçak kazalarında, pilotaj hatasının fazla olmasının da doğal olduğunu kaydederek, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Türkiye'de 10 bine yakın pilot var. Yolcu taşımacılığında görev alan pilot sayısı ise 2 bin civarında. Bu pilotların tamamı eğitimli. Diyarbakır'daki kazada vefat eden İsmail Altuğ Ulusu da bunlardan biri. Asker kökenli bir pilot. F-16'larla uçmuş, çok kabiliyetli bir insandı. THY'nin en kaliteli pilotlarından biriydi. Zaten, kaliteli bir pilot olmasa kaptan yapılmazdı."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.