İkinci el otoda bayram havası
Dövizde yaşanan hareketlilik ikinci el araç piyasasına da yaradı. Özellikle bayramlarda zirve yapan ikinci el satışlarındaki canlılık, bu yıl da devam etti
29.09.2013 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİSon aylarda dövizde yaşanan hareketlilik, yüzde 70'i ithal olan sıfır araç piyasasında endişeli bir bekleyişe neden olurken, mevcut durum ikinci el piyasasına yaradı. Özellikle bayram öncesi zirve yapan canlılık bu yıl da yine ezber bozmadı. 2012 yılında 307 bin adet ikinci el aracın satıldığı Ramazan Bayramı'na denk ayda bu yıl 369 bin adet araç satışı gerçekleştirilirken, geçen yıl 319 bin aracın satıldığı Kurban Bayramı'na denk gelen ayda bu yıl satış rakamının 380 bini bulması bekleniyor. İkinci elde yaşanan canlılığı değerlendiren Manheim Türkiye Genel Müdürü H. Zafer Terzioğlu, "İthalata bağımlı olan otomobil sektörü, özellikle sıfır araçlarda dövizden kaynaklı artış yaşayacaktır. Bu özel durum, ikinci el araç satışlarını zirveye taşımaktadır. Bunun yanı sıra bayram sürecine girilmiş olması da ikinci el araç satışlarındaki hareketliliği güçlendirmiştir. Bayramlardan 1 ay önce başlayan hareketliliğin bayrama iki hafta kala yoğun bir talebe dönüştüğünü, ancak bu hareketliliğe karşın ikinci el araç fiyatlarında bir düşme yaşandığını gözlemliyoruz" dedi. Türkiye'de 2013 yılının ilk 7 ayında toplam 2.4 milyon adet binek ve hafif ticari araç satıldığına dikkat çeken Zafer Terzioğlu, yıl sonuna kadar 2 milyon aracın daha satılmasını beklediklerini bildirdi.Sıfır araçlarda ilgi gören markaların ikinci el piyasasında da ilgi odağı olduğuna dikkat çeken Terzioğlu, "Bursa'dan Adıyaman'a kadar Türkiye'nin dört bir yanından 3 bin üyemiz bulunuyor. Bu üyelerden bin 500'ü oldukça aktif ve haftalık ortalama bin 100 üyemiz açık artırmaya katılıyor. Ölçeğimiz sayesinde sistemimize kaç arar girerse girsin bir gün içerisinde satma imkanı sunuyoruz. Özellikle çeşit açısından zengin bir yelpaze sunmamız, müşterilerimizin yoğun ilgisini çekiyor" diye konuştu. Manheim Türkiye'nin ikinci el araç satışlarının yüzde 59.36'lık kısmının İstanbul'dan oluştuğunu vurgulayan Terzioğlu, "İstanbul'u yüzde 15.68 ile Ankara izliyor. Ancak Online satışlarımızın artması ile birlikte, Anadolu illerindeki satışlarımızın da artmasını hedefliyoruz" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.