Hazır giyimde pazarları kaptırdık
Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, 2022'de 21 milyar 205 milyon dolarlık ihracatla tüm zamanların en yüksek yıllık ihracatına imza attı. TİM ve İHKİB Başkanı Gültepe, "Geçen yıl ilk yarı, beklentilerimiz doğrultusunda geçti. Ancak firmalarımızın artan maliyetler yüzünden fiyat tutturmakta zorlanması nedeniyle salgın sürecinde ülkemize gelen siparişlerin önemli bir kısmını Hindistan, Pakistan, Bangladeş gibi ülkelere kaptırdık" dedi.
15.01.2023 16:34:00





Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, hazır giyim ve konfeksiyon sektörü 2022'de 2021'e göre yüzde 4.8 artışla 21 milyar 205 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Böylelikle sektör, tüm zamanların en yüksek yıllık ihracatına ulaştı. Sektörün geçen yılki 21.2 milyar dolarlık ihracatının 14.7 milyar doları İstanbul'dan, 1.7 milyar doları Bursa'dan ve 1.4 milyar doları İzmir'den gerçekleştirildi. Sektör, 2022'de Almanya'ya 3.6 milyar dolar, İspanya'ya 2.6 milyar dolar ve Birleşik Krallık'a 2 milyar dolarlık ihracat yaptı. 2022 yılında sektör, Avrupa Birliği ülkelerine 12 milyar 778 milyon dolar, diğer Avrupa ülkelerine 2.6 milyar dolar ve Orta Doğu ülkelerine ise 1.7 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
Hazır giyim stratejik sektör
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, hazır giyim ve konfeksiyonun katma değerli üretimi, 750 bine yaklaşan istihdamı, 21 milyar doları aşan ihracatı ile Türkiye için stratejik öneme sahip sektörler arasında yer aldığını belirterek, "Ülkemize her yıl 18-19 milyar dolar net döviz kazandırıyoruz" dedi. 2022'ye 22-23 milyar dolarlık ihracat hedefi ile başladıklarını anımsatan Gültepe, şunları kaydetti: "Geçen yıl ilk yarı, beklentilerimiz doğrultusunda geçti. Ancak firmalarımızın artan maliyetler yüzünden fiyat tutturmakta zorlanması nedeniyle salgın sürecinde ülkemize gelen siparişlerin önemli bir kısmını Hindistan, Pakistan, Bangladeş gibi ülkelere kaptırdık. Euro/dolar paritesindeki değişim nedeniyle de 1.5 milyar dolarlık kaybımız oldu. Ayrıca, yılın ikinci yarısından itibaren küresel pazarlardaki resesyon beklentisi de ihracatımıza olumsuz yansıdı. Bütün bu olumsuzluklara rağmen 2022'de ihracatımızı yüzde 4.8 artışla 21.2 milyar dolara çıkardık. Böylece ihracatta bugüne kadarki en yüksek yıllık değerimize ulaştık. Biz hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızı her yıl en az yüzde 10 artırmayı hedefliyoruz." Gültepe, küresel ekonomilerin 2023'e enerji krizi ve resesyon endişesi ile girdiğini aktararak, "Hazır giyim ve konfeksiyon, değişimlere en hızlı tepki veren sektörler arasında yer alıyor. Pazarlardaki daralmadan ilk etkilenen sektörlerden biri olan hazır giyimin, ikinci 6 ayda normalleşme ile birlikte hızla toparlanacağına ve 2023 yılını 2022'nin üzerinde bir ihracatla kapatacağına inanıyorum" dedi. EKONOMİ SERVİSİ/AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.