Gizli numaradan acil aranamayacak
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, cep telefonu numaralarının sadece Acil Yardım Çağrılarını aramaları durumunda gizlenemeyeceğine ve konum verisi ve ilgili kişilerin kimlik bilgileri işlenebileceğine karar verdi.
25.07.2012 00:00:00
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından hazırlanan “Elektronik Haberleşme Sektöründe Kişisel Verilerin İşlenmesi Ve Gizliliğinin Korunması Hakkında Yönetmelik” Resmi Gazete de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre, “Numaranın gizlenmesi” ile ilgili uygulama da, “Arayan numaranın gizlenmesi imkanı, acil yardım çağrıları için geçerli değildir” yaptırımını getirerek, ulusal ve uluslararası düzenlemelerde kabul görmüş yangın, sağlık, doğal afetler ve güvenlik gibi acil durumlarla ilgili olarak itfaiye, polis, jandarma, sağlık ve benzeri kuruluşlara yardım talebiyle yapılan çağrılarda, işletmecilere arayan cep telefonu numaralarını gösterme yükümlülüğü verdi.
Normal aramalarda numara gizlenebilecek
Yönetmelikte, “ İşletmeci, arayan numaranın görünmesine imkan sağladığı durumlarda; Arayan kullanıcıya her bir arama için basit bir yöntemle ve ücretsiz olarak numarasını gizleme imkanı sağlamakla, Aranan aboneye basit bir yöntemle ve ücretsiz olarak, gelen aramalarda arayan numaranın gösterilmesini engelleme imkanı sağlamakla ve Arayan kişinin numarasını gizlemesi halinde, aranan abonenin/kullanıcının isteğine bağlı ve ücretsiz olarak, gelen aramaların abone/kullanıcı tarafından reddedilmesine imkan sağlamakla” ilgili yükümlülükler verdi. Yönetmenlikte yine, “İşletmeci, bağlanılan numaranın görünmesine imkan sağladığı durumlarda, aranan aboneye basit bir yöntemle ve ücretsiz olarak, bağlanılan numaranın arayan kullanıcıya gösterilmesini engelleme imkanı sağlamakla” da yükümlü kıldı.
Dinleme artık daha zor
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından hazırlanan yönetmelik, elektronik haberleşme sektöründe kişisel verilerin işlenmesi, saklanması ve gizliliğinin korunması için elektronik haberleşme sektöründe faaliyet gösteren işletmecilerin uyacakları usul ve esasları düzenliyor. Buna göre elektronik haberleşme ve ilgili trafik verisinin gizliliği esas olup, ilgili mevzuatın ve yargı kararlarının öngördüğü durumlar haricinde, haberleşmeye taraf olanların tamamının rızası olmaksızın haberleşmenin dinlenmesi, kaydedilmesi, kesilmesi ve gözetimi yasak olacak. İşletmeciler, sundukları hizmetin kapsamı dışındaki amaçlar için trafik verisini işleyemeyecek. İşletmeci tarafından kullanıcılara ait işlenen ve saklanan trafik verileri, bu verilerin işlenmesini ve saklanmasını gerekli kılan faaliyetin tamamlanmasından sonra silinecek. Trafik verisini işleme yetkisi, trafik yönetimi, arabağlantı, faturalama, yolsuzluk tespitleri, tüketici şikâyetlerinin değerlendirilmesi, elektronik haberleşme hizmetlerinin pazarlanması veya katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerinin sunulması hususlarında işletmeci tarafından yetkilendirilen kişilerle sınırlı olacak. Trafik verileri elektronik haberleşme hizmetlerinin pazarlanması veya katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerinin sunulması amacıyla maskeleme yapılmaksızın işletmeci bünyesi dışına çıkarılamayacak. Veri kategorileri, haberleşmenin gerçekleştiği tarihten itibaren işletmeciler tarafından bir yıl süreyle saklanacak. İşletmeci, arayan numaranın görünmesine imkân sağladığı durumlarda, arayan kullanıcıya her bir arama için basit bir yöntemle ve ücretsiz olarak numarasını gizleme imkanı sağlamakla, aranan aboneye basit bir yöntemle ve ücretsiz olarak, gelen aramalarda arayan numaranın gösterilmesini engelleme imkanı sağlamakla yükümlü olacak. İHA
Normal aramalarda numara gizlenebilecek
Yönetmelikte, “ İşletmeci, arayan numaranın görünmesine imkan sağladığı durumlarda; Arayan kullanıcıya her bir arama için basit bir yöntemle ve ücretsiz olarak numarasını gizleme imkanı sağlamakla, Aranan aboneye basit bir yöntemle ve ücretsiz olarak, gelen aramalarda arayan numaranın gösterilmesini engelleme imkanı sağlamakla ve Arayan kişinin numarasını gizlemesi halinde, aranan abonenin/kullanıcının isteğine bağlı ve ücretsiz olarak, gelen aramaların abone/kullanıcı tarafından reddedilmesine imkan sağlamakla” ilgili yükümlülükler verdi. Yönetmenlikte yine, “İşletmeci, bağlanılan numaranın görünmesine imkan sağladığı durumlarda, aranan aboneye basit bir yöntemle ve ücretsiz olarak, bağlanılan numaranın arayan kullanıcıya gösterilmesini engelleme imkanı sağlamakla” da yükümlü kıldı.
Dinleme artık daha zor
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından hazırlanan yönetmelik, elektronik haberleşme sektöründe kişisel verilerin işlenmesi, saklanması ve gizliliğinin korunması için elektronik haberleşme sektöründe faaliyet gösteren işletmecilerin uyacakları usul ve esasları düzenliyor. Buna göre elektronik haberleşme ve ilgili trafik verisinin gizliliği esas olup, ilgili mevzuatın ve yargı kararlarının öngördüğü durumlar haricinde, haberleşmeye taraf olanların tamamının rızası olmaksızın haberleşmenin dinlenmesi, kaydedilmesi, kesilmesi ve gözetimi yasak olacak. İşletmeciler, sundukları hizmetin kapsamı dışındaki amaçlar için trafik verisini işleyemeyecek. İşletmeci tarafından kullanıcılara ait işlenen ve saklanan trafik verileri, bu verilerin işlenmesini ve saklanmasını gerekli kılan faaliyetin tamamlanmasından sonra silinecek. Trafik verisini işleme yetkisi, trafik yönetimi, arabağlantı, faturalama, yolsuzluk tespitleri, tüketici şikâyetlerinin değerlendirilmesi, elektronik haberleşme hizmetlerinin pazarlanması veya katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerinin sunulması hususlarında işletmeci tarafından yetkilendirilen kişilerle sınırlı olacak. Trafik verileri elektronik haberleşme hizmetlerinin pazarlanması veya katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerinin sunulması amacıyla maskeleme yapılmaksızın işletmeci bünyesi dışına çıkarılamayacak. Veri kategorileri, haberleşmenin gerçekleştiği tarihten itibaren işletmeciler tarafından bir yıl süreyle saklanacak. İşletmeci, arayan numaranın görünmesine imkân sağladığı durumlarda, arayan kullanıcıya her bir arama için basit bir yöntemle ve ücretsiz olarak numarasını gizleme imkanı sağlamakla, aranan aboneye basit bir yöntemle ve ücretsiz olarak, gelen aramalarda arayan numaranın gösterilmesini engelleme imkanı sağlamakla yükümlü olacak. İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.