Firmalar virüs krizini yönetemedi
Uzmanlar, koronavirüs sürecinde firmaların zorunlu olarak online satışa yöneldiğini ancak bu yönelmede firmaların hem hazırlıksız hem de kriz yönetimlerinin olmaması nedeniyle müşterilerine ulaşamadıklarını belirtti
29.05.2020 18:01:00





Webmaster platformu R10.net'in Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Çetin, ticaret yapmak isteyen firmaların fiziki ortam haricinde ticaretlerine devam edebilmeleri için internet üzerinden iş yapmalarının ve hedefledikleri kitleye ulaşabilmenin büyük bir önem arz ettiğini vurguladı.
Medya sektörü gibi artık ticaret sektörünün de tamamen online ortama yöneleceğinin altını çizen Çetin, "Koronavirüs süreci bize gösterdi ki, online altyapısını güçlü tutan firmalar bu süreci başarıyla tamamlıyorlar. Hem mevcut müşterilerini ellerinde tutmaya hem de yeni müşteriler kazanmaya devam ediyorlar. Online altyapısı olmayan firmalar ise mevcut müşterilerini kaptırdılar. Yeni dünya düzeni bilişim üzerine kurulu online bir düzendir. Buna uyum sağlayamayan firmalar ne yazık ki ayakta kalamayacaklar" dedi.
Gelecek internette
Coşkun Çetin açıklamalarına şöyle devam etti: "Koronavirüsün hızlı bir şekilde yayılmasının ardından, ülke olarak evde kalmanın ve sosyal mesafeyi korumanın önemini anladık. Bu süreçte tartışmasız tüm hayatımız internet oldu. Sadece sosyal medya hesaplarımızı değil, online alışveriş yapabildiğimiz web sitelerini ve uygulamaları da daha yoğun olarak kullanmaya başladık ve birçok siparişimiz kargoların yetiştirilememesinden dolayı iptal edildi. Bu krizi yönetemediklerinin en büyük göstergesiydi; firmalar ellerinde olmayan ya da stokları yetersiz olan ürünleri de pazarlıyor.
Oysaki kriz yönetimi, insanların temel ihtiyaçlarını en doğru kanallar ile onlara ulaştırmayı amaçlar. Bunda başarılı olamayan firmalar hakkında birçok şikayet oluşurken, bazı firmalar ise direk olarak sitelerine belli uyarılar ekleyip bu süreçte hizmet veremeyeceklerini açıkladılar. Türkiye'nin en büyük firmaları ise çalışmalarına hız kesmeden devam ederek, mobilya ürünlerini veya araba satın alacakların dahi, kapısına kadar aldıkları ürünleri 48 saat içerisinde teslim edebilen bir zincire sahip oldular. Tüm dünyada Korona virüs sebebiyle online işlemler ve mobilite pik yaptı." İHA
Medya sektörü gibi artık ticaret sektörünün de tamamen online ortama yöneleceğinin altını çizen Çetin, "Koronavirüs süreci bize gösterdi ki, online altyapısını güçlü tutan firmalar bu süreci başarıyla tamamlıyorlar. Hem mevcut müşterilerini ellerinde tutmaya hem de yeni müşteriler kazanmaya devam ediyorlar. Online altyapısı olmayan firmalar ise mevcut müşterilerini kaptırdılar. Yeni dünya düzeni bilişim üzerine kurulu online bir düzendir. Buna uyum sağlayamayan firmalar ne yazık ki ayakta kalamayacaklar" dedi.
Gelecek internette
Coşkun Çetin açıklamalarına şöyle devam etti: "Koronavirüsün hızlı bir şekilde yayılmasının ardından, ülke olarak evde kalmanın ve sosyal mesafeyi korumanın önemini anladık. Bu süreçte tartışmasız tüm hayatımız internet oldu. Sadece sosyal medya hesaplarımızı değil, online alışveriş yapabildiğimiz web sitelerini ve uygulamaları da daha yoğun olarak kullanmaya başladık ve birçok siparişimiz kargoların yetiştirilememesinden dolayı iptal edildi. Bu krizi yönetemediklerinin en büyük göstergesiydi; firmalar ellerinde olmayan ya da stokları yetersiz olan ürünleri de pazarlıyor.
Oysaki kriz yönetimi, insanların temel ihtiyaçlarını en doğru kanallar ile onlara ulaştırmayı amaçlar. Bunda başarılı olamayan firmalar hakkında birçok şikayet oluşurken, bazı firmalar ise direk olarak sitelerine belli uyarılar ekleyip bu süreçte hizmet veremeyeceklerini açıkladılar. Türkiye'nin en büyük firmaları ise çalışmalarına hız kesmeden devam ederek, mobilya ürünlerini veya araba satın alacakların dahi, kapısına kadar aldıkları ürünleri 48 saat içerisinde teslim edebilen bir zincire sahip oldular. Tüm dünyada Korona virüs sebebiyle online işlemler ve mobilite pik yaptı." İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.