Emir sahipleri Ali’nin soyundandır
İmam Bâkır (a.s) şöyle buyurdu: “Allah Resulü, ümmetin Ali, Hasan ve Hüseyin (a.s)’a uymasını vasiyet etti. Daha sonra, 'Ey iman edenler! Allah’a, Resûlüne ve kendinizden olan emir sahiplerine itaat edin' ayetini okuyarak şöyle buyurdu: Emir sahiplerinden maksat, kıyamet gününe kadar varlıklarını sürdürecek olan Ali ve Fâtıma’nın soyundan gelen imamlardır”
03.03.2024 09:32:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi
Beyhakî, metinde zikredilen senet vasıtasıyla İbrahim bin Abbas'tan şöyle dediğini naklediyor:
İmam Rıza (a.s) babası vasıtasıyla dedesi Câfer bin Muhammed'den bana şu hadisi nakletti: "Dünya bir kişiye yöneldiğinde başkalarının güzelliklerini de o şahsa cilve ettirir ama dünya bir kişiye sırt çevirdiğinde o kişinin kendisinde bulunan güzellikleri de giderir."
Beyhakî, metinde zikredilen senet vasıtasıyla İbrahim bin Abbas'tan şöyle dediğini naklediyor:
İmam Rıza (a.s)'dan duydum: "Yirmi yıllık dostluk, akrabalık sayılır. İlim, aile için babadan kalan mirastan (mal vs.) daha hayırlıdır."
Muhammed bin Ahmed el-Bağdadî, metinde zikredilen senet vasıtasıyla Hasan bin Ali'den, o da Ali bin Mûsa el-Rıza (a.s)'dan, o da babasından şöyle buyurduğunu naklediyor: "Kâim, imam oğlu imam ve vasi oğlu vasiden başkası olamaz."
Aynı senetle İmam Sâdık (a.s) babası İmam Bâkır (a.s)'dan şöyle buyurduğunu naklediyor:
"Allah Resulü, ümmetin Ali, Hasan ve Hüseyin (a.s)'a uymasını vasiyet etti. Daha sonra, 'Ey iman edenler! Allah'a, Resulüne ve kendinizden olan emir sahiplerine itaat edin' ayetini okuyarak şöyle buyurdu: Emir sahiplerinden maksat, kıyamet gününe kadar varlıklarını sürdürecek olan Ali ve Fâtıma'nın soyundan gelen imamlardır."
Muhammed bin Ahmed el-Bağdadî, metinde zikredilen senetle Hasan bin Süleyman el-Meletî'den, o Ali bin Mûsa el-Rıza (a.s)'dan, o da baba ve dedeleri vasıtasıyla Hz. Ali (a.s)'dan, o da Resûlullah (s.a.a)'den şöyle buyurduğunu naklediyor: "Haset, neredeyse İlahi takdirlerden öne geçecek."
Muhammed bin Ahmed el-Bağdadî, metinde zikredilen senet vasıtasıyla Darim bin Kabise el-Nişaburî'den, o da İmam Rıza (a.s)'dan, o da baba ve dedeleri vasıtasıyla Hz. Ali (a.s)'dan ve o da Resûlullah (s.a.a)'den şöyle buyurduğunu naklediyor: "Ey Ali, Benim senin hakkındaki sözlerimi ancak takvalılar, arınmışlar, iyiler ve seçkin insanlar korur. Bunlar gece karanlığında siyah bir ineğin üzerindeki beyaz tüyler gibidirler (görülmeleri çok zordur)."
Muhammed bin Ahmed el-Bağdadî, metinde zikredilen senet vasıtasıyla Ali bin Mûsa el-Rıza (a.s)'dan, o da baba ve dedeleri vasıtasıyla Ali bin Ebu Tâlib'den şöyle buyurduğunu naklediyor:
Resûlullah (s.a.a) bir gün bizim yanımıza geldi, elinde de siyah ve beyaz renklerinde bir yemen akiki vardı. Derken bizimle namaz kıldı. Namaz bittikten sonra yüzüğü bana vererek şöyle buyurdu: "Ey Ali! Namazlarını bu yüzükle kıl; sen, Yemen akikiyle kılınan namazın sevabının yetmiş kat fazla olduğunu biliyor musun? Bu yüzüğün taşı daima tes- bih ve istiğfar ediyor, onun sevabı ise sahibine aittir. İsmet (hata ve sapmalardan korunma) ve tevfik Allah'ın elindedir."
İmam Rıza (a.s) babası vasıtasıyla dedesi Câfer bin Muhammed'den bana şu hadisi nakletti: "Dünya bir kişiye yöneldiğinde başkalarının güzelliklerini de o şahsa cilve ettirir ama dünya bir kişiye sırt çevirdiğinde o kişinin kendisinde bulunan güzellikleri de giderir."
Beyhakî, metinde zikredilen senet vasıtasıyla İbrahim bin Abbas'tan şöyle dediğini naklediyor:
İmam Rıza (a.s)'dan duydum: "Yirmi yıllık dostluk, akrabalık sayılır. İlim, aile için babadan kalan mirastan (mal vs.) daha hayırlıdır."
Muhammed bin Ahmed el-Bağdadî, metinde zikredilen senet vasıtasıyla Hasan bin Ali'den, o da Ali bin Mûsa el-Rıza (a.s)'dan, o da babasından şöyle buyurduğunu naklediyor: "Kâim, imam oğlu imam ve vasi oğlu vasiden başkası olamaz."
Aynı senetle İmam Sâdık (a.s) babası İmam Bâkır (a.s)'dan şöyle buyurduğunu naklediyor:
"Allah Resulü, ümmetin Ali, Hasan ve Hüseyin (a.s)'a uymasını vasiyet etti. Daha sonra, 'Ey iman edenler! Allah'a, Resulüne ve kendinizden olan emir sahiplerine itaat edin' ayetini okuyarak şöyle buyurdu: Emir sahiplerinden maksat, kıyamet gününe kadar varlıklarını sürdürecek olan Ali ve Fâtıma'nın soyundan gelen imamlardır."
Muhammed bin Ahmed el-Bağdadî, metinde zikredilen senetle Hasan bin Süleyman el-Meletî'den, o Ali bin Mûsa el-Rıza (a.s)'dan, o da baba ve dedeleri vasıtasıyla Hz. Ali (a.s)'dan, o da Resûlullah (s.a.a)'den şöyle buyurduğunu naklediyor: "Haset, neredeyse İlahi takdirlerden öne geçecek."
Muhammed bin Ahmed el-Bağdadî, metinde zikredilen senet vasıtasıyla Darim bin Kabise el-Nişaburî'den, o da İmam Rıza (a.s)'dan, o da baba ve dedeleri vasıtasıyla Hz. Ali (a.s)'dan ve o da Resûlullah (s.a.a)'den şöyle buyurduğunu naklediyor: "Ey Ali, Benim senin hakkındaki sözlerimi ancak takvalılar, arınmışlar, iyiler ve seçkin insanlar korur. Bunlar gece karanlığında siyah bir ineğin üzerindeki beyaz tüyler gibidirler (görülmeleri çok zordur)."
Muhammed bin Ahmed el-Bağdadî, metinde zikredilen senet vasıtasıyla Ali bin Mûsa el-Rıza (a.s)'dan, o da baba ve dedeleri vasıtasıyla Ali bin Ebu Tâlib'den şöyle buyurduğunu naklediyor:
Resûlullah (s.a.a) bir gün bizim yanımıza geldi, elinde de siyah ve beyaz renklerinde bir yemen akiki vardı. Derken bizimle namaz kıldı. Namaz bittikten sonra yüzüğü bana vererek şöyle buyurdu: "Ey Ali! Namazlarını bu yüzükle kıl; sen, Yemen akikiyle kılınan namazın sevabının yetmiş kat fazla olduğunu biliyor musun? Bu yüzüğün taşı daima tes- bih ve istiğfar ediyor, onun sevabı ise sahibine aittir. İsmet (hata ve sapmalardan korunma) ve tevfik Allah'ın elindedir."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.