Ebu Talip, Peygamber Efendimizin (s.a.a.) amcası. Doğmadan vefat eden babası Abdullah, çocukluğunun hemen başında vefat eden sevgili annesi Amine (Emine) ve en sonunda, özelinde Ebrehe'ye, genelinde tüm insanlara Allah'ın büyüklüğünü ve cezasının ne kadar yakın olduğunu hatırlatan, İbrahim (a.s.), İsmail (a.s.) ahfadı (torunu), Eşref-il Mürselin'in dedesi Abdülmuttalib'in vefatıyla sekiz yaşlarında yetimlik damgasını yiyip, acısını tadan Muhammed'ine kucak açan, eşi Fatıma'yı O'na ana yapan O'nu bir an yanından ayırmayan O'na oğlum diye sahip çıkan her derdiyle ilgilenen bir amca?Ebu Talip'in hanımı Fatıma binti Esed, Peygamberimize iman etmiş, yurdunu doğup büyüdüğü Mekke'yi ve oradaki bütün hatıralarını imanının gereği olarak terk etmiş, İmam Ali (r.a.) ve Fatıma annemiz ile hicret etmiş gerçek bir iman abidesi. İslam'ın yüce Peygamberinin 'annem' dediği muhterem kadın?Ebu Talip'in oğlu Cafer, hani Mute'de kolları kesilen, şahadetinden sonra da Peygamber Efendimiz (s.a.a.) tarafından müjdelenen, cennette kollarının yerine kanatlar takılıp öldükten sonra "Tayyar" lakabını alan İslam ordusunun komutanı.Ebu Talip'in oğlu Ali, ilk İslam olan, peygamberliğin ilk ilanında kim bana yardım edecek diye sorduğunda, Efendimizin yanında ben varım diye korkusuzca ortaya çıkan Ali, ölümün yatağına tereddütsüz yatan Ali. Hayber'in fatihi Ali.Ve o insan, yeğeni Muhammed'ini evlendirdikten sonra da yalnız bırakmayan O'na her yerde sahip çıkan, O'nu savunan, O'nu koruyan amcacığı. Bütün ailesiyle O'nu savunan ve bütün ailesi O'na iman eden Ebu Talip. Mekkeli müşriklerin ondan çekindiği lider bir insan. Hani bir seferinde O'na hayvan işkembesi atmışlardı da o işkembeyi atan Ebu Cehil'in kafasını kıran, amcası hazreti Hamza'ya, 'Ey amcacığım senin bana iman etmen onu dövmenden bana daha hoştur' diyebilecek bir Peygamber. Sizler düşünün bu kadar iman ölçüsünde hassas bir peygamber nasıl müşrik bir amcanın cenaze namazını kılabilir?Peygamberimiz (s.a.a) müşrik bir amcaya sahip çıktığı nasıl düşünülebilir? Ki amcası Ebu Leheb, müşrik olduğundan dolayı arası açılmadı mı? O peygamber müşrik amcası Ebu Leheb'e nasıl tavır aldı? En şiddetli ayetler geldiğinde tefsirlere bir bakın ne yaptı? Ebu Talip müşrik olsa idi O'na da aynı tavrı almaz mıydı? Bizi bağlayan ayeti kerime olduğuna göre ayeti kerimede Ebu Talip'in kâfir olduğuna dair bir ayet, bir hüküm var mı? Buhari ve Müslim'den rivayet edilen Hadis'i Zühri diye meşhur olan Muaviye'nin, yalaka takımından biri uydurmuş. Zehebi bu hadisin uydurma olduğunu ve Zühri'nin nasıl bir Emevi adamı olduğunu Siri-Neblai eserinin 331-337 sayfalarında yazmıştır. Bu uydurma hadise Tevbe suresindeki "(Kâfir olarak ölüp) cehennem ehli oldukları açıkça belli olduktan sonra, akraba dahi olsalar (Allah'a) ortak koşanlar için af dilemek ne peygambere yaraşır ne de müminlere (çünkü Allah müşrikleri bağışlamaz)"113. ayeti monte etmişlerdir. Ebu Talip'in vefatı Mekke'de hüzün senesinde risaletin onuncu senesinde Hz. Hatice annemizden birkaç gün önce vuku bulmuştur. (Hucün denilen mevkide Peygamber Efendimiz (s.a.a) inanan hanımıyla müşrik amcasını neden yan yana defnetsin, hiç düşündünüz mü?)Sebebi nüzul ilminde tarih uyuşması çok önemlidir. Bu olayın gerçekleştiği tarih Hicret'ten önce Mekke'de hüzün yılında iken, Tevbe suresinin nazil oluş yılı ise son iki ayeti hariç Hicret'in 9. yılında Medine'dedir. Nasıl oluyor da on sene sonra nazil olan ayeti kerime on sene önce meydana gelen bir olayla hem zaman hem mekân bağlantılı hale getiriliyor? Bu işe eyvallah diyenler, bunun adının ne olduğunu Zemahşeri'yi okuyunca anlayabilirler. (Zemahşeri amelde Hanefi fıkhına bağlı olmuştur.)Bu uydurma hadisten başka Ebu Talip'in iman üzere olduğuna delalet eden hadisler de mevcuttur. (İbni Saad'ın Tabakat 1/125) Ebu Talip'in iman ehli olduğunu söyleyen çok meşhur âlimlerden ilki meşhur Celaleyn tefsirinin, ismiyle isimlendirilmesine vesile olan Mısırlı büyük âlim İmam-ıs Suyuti'dir. (ö.1405 Kahire) Çok değerli eserlerinin arasında Dürül Mansur tefsiri vardır. Ebu Talip'in imanı ve güzel vefatı ismiyle kitap yazmıştır. Kitabında on iki büyük hadis âliminden topladığı hadisleri bizlere nakletmiştir. Bu eser Darül Kütüp-ül Mısriyye'de el yazma eserler arasında mevcuttur. Ayrıca İmam Kurtub-i, Hacer Esgalani, Fetih adlı eserinde 1957. Ahmet bin Hanbel'in Müsned'inde 130,991. Zemahşeri, Muhammed bin Resul Berzenci gibi âlimler Ebu Talip'in iman ehli olduğuyla alakalı hadisleri toplayarak kitaplar yazmışlardır. Pekâlâ, nasıl ayetler bu kadar çarpıtılabilir ve uydurma hadisler türetilir? Hükümdarların maslahatı için?
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Ali Nezir / diğer yazıları
- Maarif yüzyılı! / 13.01.2025
- Denizcilik İşletmeleri / 27.12.2024
- Savaşların kazananları! / 06.12.2024
- Ortadoğu’da gözü olanlar! / 25.10.2024
- Şam’ın ve Halep’in limanı Beyrut’tur! / 18.10.2024
- Kahire’deki Türk şehitliği! / 20.09.2024
- Kavimler göçü veya sığınmacılar! / 17.08.2024
- Avrupalıların keşif dediği ‘sömürü’! / 09.08.2024
- Top oynayan çocuklara atılan füze / 30.07.2024
- Kerbela! / 16.07.2024
- Denizcilik İşletmeleri / 27.12.2024
- Savaşların kazananları! / 06.12.2024
- Ortadoğu’da gözü olanlar! / 25.10.2024
- Şam’ın ve Halep’in limanı Beyrut’tur! / 18.10.2024
- Kahire’deki Türk şehitliği! / 20.09.2024
- Kavimler göçü veya sığınmacılar! / 17.08.2024
- Avrupalıların keşif dediği ‘sömürü’! / 09.08.2024
- Top oynayan çocuklara atılan füze / 30.07.2024
- Kerbela! / 16.07.2024