Düşüşün nedeni imalat hatası
Endonezya'da Lion Havayolları'na ait yepyeni Boeing 737 Max uçağının 'imalat hatası' nedeniyle denize çakıldığı belirtildi. Uçağın Pazar günkü Bali-Cakarta seferini 'dengesiz' bir şekilde tamamladığı vurgulandı. THY'nin 2009'da İstanbul-Amsterdam seferini yapan Boeing uçağı da imalat hatası nedeniyle düşmüştü
30.10.2018 00:00:00





RECEP BAHAR / DETAY HABER
Endonezya'nın önde gelen havayolu şirketlerinden Lion Havayolları'na ait uçağın 'teknik sorun' nedeniyle düştüğü belirtildi.
Uçağın iki aydır seferde olduğu dikkate alındığında, teknik arızanın imalat hatasından kaynaklanmasının güçlü ihtimal olduğuna işaret ediliyor. Düşen uçak Pazar günü Endonezya'nın tatil beldesi Bali'deki Denpasar Havalimanı'ndan kalkarak, başkent Cakarta'ya ulaşmıştı.
Uçağın Denpasar'dan kalkışından sonra 'irtifa ve uçuş hızı'nda değişimler yaşandığı, tırmanma esnasında 27 saniye boyunca 350 metre aşağı savrulduğu kaydedildi. Oysa uçağın tırmanma sırasında irtifa kaybetmemesi gerekiyor. Buna rağmen pilotlar uçağı 28 bin feet'te (8 bin 530 metre) tutmayı başardı. Oysa normal rota 36 bin feet (10 bin 970 metre) olarak saptanmıştı.
Lion Havayolları CEO'su Edward Sirait, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, uçağın Denpasar-Cakarta seferinde teknik sorun yaşadığını ancak sorunun uçağın düştüğü gün giderildiğini söylemişti.
İmalat hatası Boeing için anormal değil!
Amerikan şirketi Boeing'in uçaklarında imalat hatası rutin bir olay. Nitekim 'altimetre' cihazının imalat hatası nedeniyle yanlış irtifa göstermesi, THY'nin 25 Şubat 2009'da İstanbul-Amsterdam seferini yapan Boeing 737 uçağının iniş esnasında düşüşüne yol açmıştı.
Yaklaşık bin sayfayı bulan kaza raporunda Boeing'in yüzde 80 oranında kusurlu olduğu tespit edilmişti. Rapora göre, yanlış yükseklik gösteren altimetre, uçağın havadayken otomatik olarak erken hız kesmesine ve düşmesine neden olmuştu.
Raporda, pilotların da altimetredeki hatayı geç fark ettiği ifade edilmişti. THY uçağının iniş sırasında düşmesi sonucunda 3'ü pilot 9 kişi hayatını kaybetmiş, 84 kişi de yaralanmıştı.
Endonezya'nın önde gelen havayolu şirketlerinden Lion Havayolları'na ait uçağın 'teknik sorun' nedeniyle düştüğü belirtildi.
Uçağın iki aydır seferde olduğu dikkate alındığında, teknik arızanın imalat hatasından kaynaklanmasının güçlü ihtimal olduğuna işaret ediliyor. Düşen uçak Pazar günü Endonezya'nın tatil beldesi Bali'deki Denpasar Havalimanı'ndan kalkarak, başkent Cakarta'ya ulaşmıştı.
Uçağın Denpasar'dan kalkışından sonra 'irtifa ve uçuş hızı'nda değişimler yaşandığı, tırmanma esnasında 27 saniye boyunca 350 metre aşağı savrulduğu kaydedildi. Oysa uçağın tırmanma sırasında irtifa kaybetmemesi gerekiyor. Buna rağmen pilotlar uçağı 28 bin feet'te (8 bin 530 metre) tutmayı başardı. Oysa normal rota 36 bin feet (10 bin 970 metre) olarak saptanmıştı.
Lion Havayolları CEO'su Edward Sirait, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, uçağın Denpasar-Cakarta seferinde teknik sorun yaşadığını ancak sorunun uçağın düştüğü gün giderildiğini söylemişti.
İmalat hatası Boeing için anormal değil!
Amerikan şirketi Boeing'in uçaklarında imalat hatası rutin bir olay. Nitekim 'altimetre' cihazının imalat hatası nedeniyle yanlış irtifa göstermesi, THY'nin 25 Şubat 2009'da İstanbul-Amsterdam seferini yapan Boeing 737 uçağının iniş esnasında düşüşüne yol açmıştı.
Yaklaşık bin sayfayı bulan kaza raporunda Boeing'in yüzde 80 oranında kusurlu olduğu tespit edilmişti. Rapora göre, yanlış yükseklik gösteren altimetre, uçağın havadayken otomatik olarak erken hız kesmesine ve düşmesine neden olmuştu.
Raporda, pilotların da altimetredeki hatayı geç fark ettiği ifade edilmişti. THY uçağının iniş sırasında düşmesi sonucunda 3'ü pilot 9 kişi hayatını kaybetmiş, 84 kişi de yaralanmıştı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.