Çocuğunuza pahalı değil, yararlı oyuncaklar alın
Gazi Üniversitesi'nce yürütülen bir araştırma, çocuğun oyun hamuru, boya malzemeleri ve elişi kağıtlarıyla yaptığı çalışmaların hayal gücünü geliştirdiğini ortaya koydu
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyelerinden Yrd. Doç. Dr. Adalet Kandır ile Dr. Nilay Erdemir'in Keçiören Sevgi Anaokulu'nda yürüttüğü araştırmada, çocukların özgün ve orjinal ürünler oluşturmalarını destekleyici eğitim etkinlikleri planlandı. Çalışmada, "boyama sayfaları, kurmalı, konuşan oyuncaklar gibi çocuğa hazır sunulmuş oyuncaklar yerine oyun hamurları, elişi kağıtları gibi malzemelerin, yaratıcılığı geliştirdiği" belirlendi. Yrd. Doç. Dr. Kandır, çocukların oyun oynarken müdahale etmek, eylemin bir parçası olmak istediklerini belirterek, "Çocuklar, başkası tarafından oluşturulmuş, sadece düğmeye basarak kullanacakları oyuncaklardan çok hoşlanmazlar. İlk anda belki ilgilerini çeker ama en fazla 10-15 dakika sonra aynı ilgiyi bir daha göstermezler" diye konuştu.
Çocuk keşfetmek ister
Çocuğun, oyuncağı söküp takmak, parçalarını kurcalamak, nasıl çalıştığını kavramak istediğini dile getiren Yrd. Doç. Dr. Kandır, anne-babaların "dünya kadar para verdik, 2 günde bozuldu" yakınmalarının temelinde, çocuğun bu keşif duygusunun yattığını söyledi. "Pahalı oyuncak, iyi oyuncak demek değildir" diyen Yrd. Doç. Dr.Kandır, anne-babalardan, çocuklarını, hayal gücünü geliştirecek, kendilerini yansıtabilecek çalışmalara yönlendirmelerini istedi. Bunun, hem çocukların gelişimini hem de aile bütçesini olumlu etkileyeceğini dile getiren Yrd. Doç. Dr. Kandır, oyun hamuru, kağıt, boya ve artık malzemelerin bu amaçla kullanılabileceğini kaydetti.
Gazi Üniversitesi'nce yürütülen bir araştırma, çocuğun oyun hamuru, boya malzemeleri ve elişi kağıtlarıyla yaptığı çalışmaların hayal gücünü geliştirdiğini ortaya koydu
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyelerinden Yrd. Doç. Dr. Adalet Kandır ile Dr. Nilay Erdemir'in Keçiören Sevgi Anaokulu'nda yürüttüğü araştırmada, çocukların özgün ve orjinal ürünler oluşturmalarını destekleyici eğitim etkinlikleri planlandı. Çalışmada, "boyama sayfaları, kurmalı, konuşan oyuncaklar gibi çocuğa hazır sunulmuş oyuncaklar yerine oyun hamurları, elişi kağıtları gibi malzemelerin, yaratıcılığı geliştirdiği" belirlendi. Yrd. Doç. Dr. Kandır, çocukların oyun oynarken müdahale etmek, eylemin bir parçası olmak istediklerini belirterek, "Çocuklar, başkası tarafından oluşturulmuş, sadece düğmeye basarak kullanacakları oyuncaklardan çok hoşlanmazlar. İlk anda belki ilgilerini çeker ama en fazla 10-15 dakika sonra aynı ilgiyi bir daha göstermezler" diye konuştu.
Çocuk keşfetmek ister
Çocuğun, oyuncağı söküp takmak, parçalarını kurcalamak, nasıl çalıştığını kavramak istediğini dile getiren Yrd. Doç. Dr. Kandır, anne-babaların "dünya kadar para verdik, 2 günde bozuldu" yakınmalarının temelinde, çocuğun bu keşif duygusunun yattığını söyledi. "Pahalı oyuncak, iyi oyuncak demek değildir" diyen Yrd. Doç. Dr.Kandır, anne-babalardan, çocuklarını, hayal gücünü geliştirecek, kendilerini yansıtabilecek çalışmalara yönlendirmelerini istedi. Bunun, hem çocukların gelişimini hem de aile bütçesini olumlu etkileyeceğini dile getiren Yrd. Doç. Dr. Kandır, oyun hamuru, kağıt, boya ve artık malzemelerin bu amaçla kullanılabileceğini kaydetti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.