Çin’de canlı yayın aracılığıyla yapılan satışlar rekor kırdı
Çin’de bu yıl e-ticaret platformlarından canlı yayınlarla gerçekleştirilen satışların hacminin 4 trilyon yuanı aşması bekleniyor
22.11.2023 16:25:00
YENAL ARMAN
YENAL ARMAN
![Çin’de canlı yayın aracılığıyla yapılan satışlar rekor kırdı](resimler/haberler/28/cinde-canli-yayin-araciligiyla-yapilan-satislar-rekor-kirdi-H1507528-11.webp)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![Çin’de canlı yayın aracılığıyla yapılan satışlar rekor kırdı](resimler/haberler/28/cinde-canli-yayin-araciligiyla-yapilan-satislar-rekor-kirdi-H1507528-12.webp)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![](temalar/resimler/bos.gif)
Çin'de bu yıl e-ticaret platformlarından canlı yayınlarla gerçekleştirilen satışların hacminin 4 trilyon yuanı aşması bekleniyor.
2023 Dünya İnternet Konferansı Wuzhen Zirvesi sırasında yayımlanan Çin İnternet Gelişimi raporuna göre, haziran ayı itibarıyla, ülkede çevrim içi alışveriş yapanların sayısı 884 milyona ulaşırken, bunlar arasından 526 milyon kişi canlı yayınlarda ürün satın alıyor.
Çin Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre de 2022 yılında ülkenin başlıca e-ticaret platformlarında gerçekleşen toplam 120 milyon alışveriş amaçlı canlı yayının toplam izlenme sayısı 1 trilyon 100 milyarı geçti.
Veriler, 2022'de canlı yayına dayalı e-ticaret platformlarında gerçekleşen satış hacminin bir önceki yıla göre yüzde 48 artışla 3 trilyon 500 milyar yuana ulaştığını gösterdi.
Öte yandan, Çin'deki dijital ekonominin büyüklüğü 2012-2022 yılları arasında 11 trilyon yuan seviyesinden 50.2 trilyon yuana yükseldi. İnternet Gelişimi raporunda, ülkenin internet altyapısında kaydedilen ilerlemeler, geniş bant ağı veri indirme hızında görülen 40 katlık artış, 3G'den 5G'ye geçiş ve dünyanın en büyük 5G ağının inşası gibi gelişmelerin öne çıktığı altı çizildi.
2023 Dünya İnternet Konferansı Wuzhen Zirvesi sırasında yayımlanan Çin İnternet Gelişimi raporuna göre, haziran ayı itibarıyla, ülkede çevrim içi alışveriş yapanların sayısı 884 milyona ulaşırken, bunlar arasından 526 milyon kişi canlı yayınlarda ürün satın alıyor.
Çin Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre de 2022 yılında ülkenin başlıca e-ticaret platformlarında gerçekleşen toplam 120 milyon alışveriş amaçlı canlı yayının toplam izlenme sayısı 1 trilyon 100 milyarı geçti.
Veriler, 2022'de canlı yayına dayalı e-ticaret platformlarında gerçekleşen satış hacminin bir önceki yıla göre yüzde 48 artışla 3 trilyon 500 milyar yuana ulaştığını gösterdi.
Öte yandan, Çin'deki dijital ekonominin büyüklüğü 2012-2022 yılları arasında 11 trilyon yuan seviyesinden 50.2 trilyon yuana yükseldi. İnternet Gelişimi raporunda, ülkenin internet altyapısında kaydedilen ilerlemeler, geniş bant ağı veri indirme hızında görülen 40 katlık artış, 3G'den 5G'ye geçiş ve dünyanın en büyük 5G ağının inşası gibi gelişmelerin öne çıktığı altı çizildi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.