Çin-Türkiye tren seferi 12 güne indi
‘Tek Kuşak, Tek Yol’ insiyatifi çerçevesinde Bakü-Tiflis-Kars (BTK) tren hattı ile 23 Haziran’da Çin-Kazakistan sınırında bulunan Çin kenti Altınkol'dan kalkan ham madde ve ara mamul yüklü China Railway Ekspress, 12 gün gibi kısa bir sürede İzmit'e vardı.
07.07.2020 17:14:00





Pasifik Eurasia Lojistik, tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi dönemine rağmen 43 konteynerlik ikinci yük trenini TCDD'nin resmi forwarderı olarak 5 Temmuz'da İzmit Köseköy'de karşıladı. 'Tek Kuşak, Tek Yol' insiyatifi çerçevesinde Bakü-Tiflis-Kars (BTK) tren hattı ile 23 Haziran'da Çin-Kazakistan sınırında bulunan Çin kenti Altınkol'dan kalkan ham madde ve ara mamul yüklü China Railway Ekspress, 12 gün gibi kısa bir sürede Köseköy'e vardı. Türk üreticiler tarafından ithal edilen ham madde ve ara mamul konteynerlerini bıraktıktan sonra Marmaray tüp geçişini kullanan tren, ardından İtalya ve Polonya'ya doğru raylara çıktı. Tren, Avrupa ve Türkiye'den ihracat konteynerlerini alarak tekrar Orta Asya ve Çin'e yol alacak.
Demiryolu daha ucuz
Pasifik Eurasia CEO'su Murat Karatekin, söz konusu treni BTK hattında ve kuzey koridorunda TCDD'nin resmi forwarderı olarak, 12 gün gibi kısa bir sürede Türkiye'ye ulaştırmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Murat Karatekin, 12 günlük sürenin lojistik sektörü açısından çok önemli ve değerli olduğunu belirterek, "Salgın koşullarına rağmen demir yolu taşımacılığında sevkiyatların etkilenmemesi çok önemli. Pandemi döneminde lojistik sektörüne baktığımızda karayolu ve havayolu taşımacılığının durma noktasına geldiğini, deniz yollarında ise navlunların tavan yaptığını görüyoruz. Demiryolu taşımacılığında ise hacimsel olarak artış meydana gelmesine rağmen, navlunlar düşürülerek ihracat ve ithalatçılarımızın yükünü bir nebze hafifletmiş olduk" dedi. HABER MERKEZİ
Demiryolu daha ucuz
Pasifik Eurasia CEO'su Murat Karatekin, söz konusu treni BTK hattında ve kuzey koridorunda TCDD'nin resmi forwarderı olarak, 12 gün gibi kısa bir sürede Türkiye'ye ulaştırmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Murat Karatekin, 12 günlük sürenin lojistik sektörü açısından çok önemli ve değerli olduğunu belirterek, "Salgın koşullarına rağmen demir yolu taşımacılığında sevkiyatların etkilenmemesi çok önemli. Pandemi döneminde lojistik sektörüne baktığımızda karayolu ve havayolu taşımacılığının durma noktasına geldiğini, deniz yollarında ise navlunların tavan yaptığını görüyoruz. Demiryolu taşımacılığında ise hacimsel olarak artış meydana gelmesine rağmen, navlunlar düşürülerek ihracat ve ithalatçılarımızın yükünü bir nebze hafifletmiş olduk" dedi. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.