AVEA Genel Müdürü Cahit Paksoy, yüksek vergilerin cep telefonu ücretlerini yapay olarak yükselttiğini ve konuşma sürelerini kısalttığını vurguladı. İstanbul'da yapılan Microsoft Zirvesi'nde konuşan AVEA Genel Müdürü Cahit Paksoy, yüksek vergilerin sektörün yeni yatırımlara girme cesaretini kırdığını söyledi. Paksoy, yüksek vergiler nedeniyle benzeri GSMH rakamına sahip ülkeler arasında en düşük konuşma süresinin ve en yüksek ücretlerin Türkiye'de olduğunu savundu. Türkiye'de mobil pazarın gerçek bir rekabet ortamına henüz kavuşamadığını vurgulayan Paksoy, sektörün önündeki en önemli engellerden birinin yüksek vergiler olduğunu dile getirdi. Paksoy, "Operatörler her ne kadar ücret uygulamalarında kıvrak davransa da vergiler gereğinden fazla yüksek" diye konuştu. Mevcut durumda mobil hatlarda yapılan ödemelerin yüzde 66'sı vergiye gidiyor. Bu rakamın içinde yüzde 15 Hazine payı, yüzde 18 KDV, yüzde 25 ÖTV gibi vergiler var.KONUŞMA SÜRELERİ KISALDIPaksoy, yüksek ücretlerin kullanıcıyı kontörlü kartlara yönelttiğini, 2001 krizinden bu yana ön ödemeli faturaların hızla yaygınlaşarak mobil pazarın yüzde 75'ine yükseldiğini ifade etti. Ancak, ön ödemeli ya da kontörlü hatlar konuşma sürelerinin kısalmasına neden oluyor. İstatistiklere göre, Türkiye'de 2000 yılında 2.5 saat olan kişi başına konuşma süresi 2004'te 63 dakikaya indi. Paksoy, "Aynı Gayri Safi Milli Hasıla düzeyi ülkeleri arasında Türkiye en düşük konuşma süresine sahip ülke, cep telefonuyla iletişim hala lüks olarak algılanıyor. Ücretler yapay olarak yüksek, şimdi bir de çevre vergisi yüklenecek" diye konuştu. YENİ YATIRIMLARA GİRMEK ZORPaksoy, konuşma ücretlerinin yapay olarak yükseltilmesi nedeniyle operatörlerin yeni yatırımlara daha zor gireceği uyarısında bulundu. Paksoy, operatörlerin gelecek yıllarda veri iletimi ve katma değerli servislere yöneleceğini, ancak yüksek vergi oranlarının bu tür yatırımların önününü keserek, sektörün vizyonunu daralttığını söyledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.