Yılın ilk yarısını 918 milyon euro ciroyla kapatan Arçelik Grubu, kuruluşunun 50. yılı olan 2005'te 3 milyar euro ciroya ulaşmayı ve Avrupa'nın ilk 5 beyaz eşya şirketinden biri olmayı hedefliyor. Arçelik'in yeni Genel Müdürü A. Gündüz Özdemir, şirketin 9 aylık faaliyet sonuçlarını değerlendirdiği basınla sohbet toplantısında, Arçelik'in Türkiye'nin en büyük özel şirketi olduğunu anımsattı. Şirketlerin büyümek zorunda olduklarını vurgulayan Özdemir, Arçelik Grubu'nun hedeflerini, "Türkiye pazarında liderliği sürdürmek, bölgesel pazarlarda büyümek, Türkiye'de yeni iş alanlarına girmek ve Avrupa'nın ilk 5 beyaz eşya şirketinden biri olmak" olarak açıkladı. Önümüzdeki yılın ortalarına doğru hacmi 3 milyar dolar olan mobilya sektöründe yerlerini alacaklarını belirten Özdemir, cep telefonu işiyle de ilgilerinin sürdüğünü söyledi. Özdemir, soruları yanıtlarken de Arçelik'in 50. kuruluş yılı olan 2005'te 3 milyar euroyu yakalamayı hedeflediklerini kaydetti. Avrupa'nın en büyük beyaz eşya şirketi örneğini vererek bu sektörün konsolidasyonlarla büyüdüğüne dikkat çeken Özdemir, "Vizyonumuzda şirket satın almalar var. Büyümenin en önemli dinamiklerinden birisi satın almalar. Satın alabileceğimiz muhtemel adaylar var" dedi. Özdemir, genelde Avrupalı olan bu şirketlerin isimlerini açıklamaktan kaçındı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.