Arama motoru da Turkcell'den geldi
Fizzy, dergilik, TV+, bip gibi yoğun ilgi gören uygulamaları geliştiren Turkcell, bini aşkın mühendis ordusunun zekâsını bir araya getirerek, Türkiye'nin ilk arama motorunu geliştirdi: Yaani... Şimdilik mobil platformlarda hizmet veren Yaani, yakında bilgisayarlarda da kullanılabilecek. Turkcell şimdi de 'e-posta' servisi üzerinde çalışıyor
25.10.2017 00:00:00
RECEP BAHAR/İSTANBUL
Bilişim teknolojilerinin dünyaya yön verdiği bir devirde düne kadar Türkiye'nin halka mal olma potansiyeli taşıyan Google, Bing, Yandex gibi bir arama motoru yoktu. Turkcell bu açığı kapatacak ve verilerimizin ülkemizde kalmasını sağlayacak Türkiye'nin ilk arama motorunu uygulamaya soktu. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, düzenlediği basın toplantısında, "Türkiye'nin arama motorunun adı Yaani" dedi. Terzioğlu, Hotmail ve Gmail gibi bir e-posta servisi için düğmeye bastıklarını; Chrome, Explorer gibi bir tarayıcı geliştirmeyi de hedeflediklerini kaydetti. Geriye Android, ios, Windows gibi bir işletim sistemi kalıyor. Gerçi TÜBİTAK, Pardus işletim sistemini geliştirdi ancak bu sistem yeterli tanıtım yapılamadığı için halka inemedi.
Türkiye Süper Lig'de
Yaani'nin tanıtım etkinliğinde konuşan Terzioğlu, kendi arama motoruna sahip olmanın Türkiye'yi dünyada sayılı ülkeler arasına soktuğunu söyledi. Dünyada Çin, Güney Kore, Rusya ve ABD ağırlıklı olarak kendi arama motorlarını kullanıyor. Türkiye'de ise kullanıcıların yüzde 97'si Google'ı, yüzde 3'ü Yandex'i tercih ediyor.
Dünyada gücün kaynağının değiştiği bir dönemden geçildiğini belirten Terzioğlu, "Artık veri en önemli güç. Ülke olarak bu yeni dönemde söz sahibi olmak istiyorsak dijital verilerimizi kendi ülkemizde tutmak ve bunları işleyerek yenilikçi servislere dönüştürmek zorundayız" açıklamasında bulundu. Verilerin işlemediği sürece elde veri olmasının pek bir anlamı olmadığını kaydeden Terzioğlu, "Bugüne kadar geliştirdiğimiz servisler sadece Türkiye'de değil dünyada da milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor. Şimdi Yaani ile bir adım daha atarak en fazla veri üreten servislerden birisi olan arama motoru pazarına giriyoruz. Bu Turkcell'in değil Türkiye'nin arama motoru. Hepimizin desteği ile büyüyecek" şeklinde konuştu.
Hedef Avrasya ve Ortadoğu coğrafyası
Türkiye'nin arama motoru adının Yaani olduğunu kaydeden Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'nin arama motoruna isim ararken, hem Türkçe hem akılda kalıcı ve basit olmasını istedik. Türkçede çok fazla kullandığımız bir kelime olan Yaani bizim hedefimiz olan Ortadoğu ve Rusya pazarlarında da kullanılan bir kelime. Arapçada benzer anlama geliyor, Rusçada da söylemesi çok kolay. Öncelikli hedefimiz elbette Türkiye ancak global servislerdeki deneyimimiz de bize bir şey öğretti. Türk insanının beğendiği uygulamalar yurt dışında da çok başarılı oluyor. Türkiye'de başarılı olduktan sonra bölgesel ölçekte başarılı olmamak için hiçbir neden yok. Bizim Yaani ile öncelikli hedefimiz Türkiye'de yüzde 25'lik pazar payına ulaşmak." Uygulamayı indiren Turkcell'lilere 1 GB internet kotası tanımlanırken, Yaani ile yapılan aramalar ve sonuçlarının gösterildiği sayfalardaki data kullanımı kullanıcının internet kotasından düşmediğini belirten Terzioğlu, "Ek olarak, Turkcell'lilerin hatlarına Yaani'yi kullandıkça her ay 1 GB'lık internet paketi tanımlaması yapılıyor" dedi.
Ayrı bir şirket gibi konumlanacak
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, Yaani'nin Turkcell'den bağımsız ayrı bir şirket olarak konumlanacağını söyledi. Türkiye'de dijital reklam pastasının 2 milyar TL'ye ulaştığını kaydeden Terzioğlu, bu pastadan yüzde 25 pay almayı hedeflediklerini kaydetti. Terzioğlu, Yaani'nin diğer operatörlere de (Vodafone ve Türk Telekom) açık olduğunu kaydetti. Bu arada Yaani'yi geliştiren ekibin yüzde 50'si yerli, yüzde 50'si yabancı mühendislerden oluşuyor.
Bilişim teknolojilerinin dünyaya yön verdiği bir devirde düne kadar Türkiye'nin halka mal olma potansiyeli taşıyan Google, Bing, Yandex gibi bir arama motoru yoktu. Turkcell bu açığı kapatacak ve verilerimizin ülkemizde kalmasını sağlayacak Türkiye'nin ilk arama motorunu uygulamaya soktu. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, düzenlediği basın toplantısında, "Türkiye'nin arama motorunun adı Yaani" dedi. Terzioğlu, Hotmail ve Gmail gibi bir e-posta servisi için düğmeye bastıklarını; Chrome, Explorer gibi bir tarayıcı geliştirmeyi de hedeflediklerini kaydetti. Geriye Android, ios, Windows gibi bir işletim sistemi kalıyor. Gerçi TÜBİTAK, Pardus işletim sistemini geliştirdi ancak bu sistem yeterli tanıtım yapılamadığı için halka inemedi.
Türkiye Süper Lig'de
Yaani'nin tanıtım etkinliğinde konuşan Terzioğlu, kendi arama motoruna sahip olmanın Türkiye'yi dünyada sayılı ülkeler arasına soktuğunu söyledi. Dünyada Çin, Güney Kore, Rusya ve ABD ağırlıklı olarak kendi arama motorlarını kullanıyor. Türkiye'de ise kullanıcıların yüzde 97'si Google'ı, yüzde 3'ü Yandex'i tercih ediyor.
Dünyada gücün kaynağının değiştiği bir dönemden geçildiğini belirten Terzioğlu, "Artık veri en önemli güç. Ülke olarak bu yeni dönemde söz sahibi olmak istiyorsak dijital verilerimizi kendi ülkemizde tutmak ve bunları işleyerek yenilikçi servislere dönüştürmek zorundayız" açıklamasında bulundu. Verilerin işlemediği sürece elde veri olmasının pek bir anlamı olmadığını kaydeden Terzioğlu, "Bugüne kadar geliştirdiğimiz servisler sadece Türkiye'de değil dünyada da milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor. Şimdi Yaani ile bir adım daha atarak en fazla veri üreten servislerden birisi olan arama motoru pazarına giriyoruz. Bu Turkcell'in değil Türkiye'nin arama motoru. Hepimizin desteği ile büyüyecek" şeklinde konuştu.
Hedef Avrasya ve Ortadoğu coğrafyası
Türkiye'nin arama motoru adının Yaani olduğunu kaydeden Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'nin arama motoruna isim ararken, hem Türkçe hem akılda kalıcı ve basit olmasını istedik. Türkçede çok fazla kullandığımız bir kelime olan Yaani bizim hedefimiz olan Ortadoğu ve Rusya pazarlarında da kullanılan bir kelime. Arapçada benzer anlama geliyor, Rusçada da söylemesi çok kolay. Öncelikli hedefimiz elbette Türkiye ancak global servislerdeki deneyimimiz de bize bir şey öğretti. Türk insanının beğendiği uygulamalar yurt dışında da çok başarılı oluyor. Türkiye'de başarılı olduktan sonra bölgesel ölçekte başarılı olmamak için hiçbir neden yok. Bizim Yaani ile öncelikli hedefimiz Türkiye'de yüzde 25'lik pazar payına ulaşmak." Uygulamayı indiren Turkcell'lilere 1 GB internet kotası tanımlanırken, Yaani ile yapılan aramalar ve sonuçlarının gösterildiği sayfalardaki data kullanımı kullanıcının internet kotasından düşmediğini belirten Terzioğlu, "Ek olarak, Turkcell'lilerin hatlarına Yaani'yi kullandıkça her ay 1 GB'lık internet paketi tanımlaması yapılıyor" dedi.
Ayrı bir şirket gibi konumlanacak
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, Yaani'nin Turkcell'den bağımsız ayrı bir şirket olarak konumlanacağını söyledi. Türkiye'de dijital reklam pastasının 2 milyar TL'ye ulaştığını kaydeden Terzioğlu, bu pastadan yüzde 25 pay almayı hedeflediklerini kaydetti. Terzioğlu, Yaani'nin diğer operatörlere de (Vodafone ve Türk Telekom) açık olduğunu kaydetti. Bu arada Yaani'yi geliştiren ekibin yüzde 50'si yerli, yüzde 50'si yabancı mühendislerden oluşuyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.