Türkiye'ye gelen turist az harcıyor
Dünya Turizm Organizasyonu verilerine göre, Türkiye 29 milyon turist girişiyle 7. sıradan 6. sıraya yükseldi ancak harcamalarda 12. sırada yer aldı. Bu da Türkiye'ye gelen turistin az harcama yaptığı anlamına geliyor
10.07.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Dünya genelinde 2011 yılının uluslararası turizm gelirleri, 1 trilyon 30 milyar Amerikan dolarına ulaştı. 2010 yılında bu rakam 927 milyar Amerikan dolarıydı. Turist sayısı 2011 yılında yüzde 4.6 oranında artış göstererek, 983 milyona ulaştı. 2011 yılında harcamalarda Amerika yüzde 5.7 oranında bir artışla en yüksek artışı sağladı. Avrupa yüzde 5.2, Asya ve Pasifik yüzde 4.4, ve Afrika yüzde 2.2 oranlarında artış gösterirken, sadece Orta Doğu yüzde -14 oranında düşüş kaydeden tek bölge oldu. Avrupa, 2011 yılında uluslararası turizm harcamalarında yüzde 45'lik oranla 463 milyar Amerikan dolarıyla sahip oldu. Asya ve Pasifik yüzde 28 oranıyla 289 milyar Amerikan dolarıyla Avrupa'yı takip etti. Amerika ise yüzde 19 payla 199 milyar Amerikan doları elde etti. Uluslararası turizm harcamalarında Orta Doğu ise yüzde 4'lük bir pay ve 46 milyar Amerikan dolarıyla yüzde 3'lük bir artışla (33 milyar Amerikan doları) Afrika'yı geride bıraktı.
Türkiye, İngiltere'yi geçti
Uluslararası turist girişlerindeki en iyi 10 ülke sıralamasında, Türkiye 29 milyon turist girişiyle 7. sıradan 6. sıraya çıkarak, İngiltere'yi geride bıraktı. Bu değişikliğin dışında, en iyi on ülke sıralamasında değişiklik olmadı. En iyi 10 turizm destinasyonunun 8 ülkesi, pazar farklılıklarına rağmen (turist profili, ortalama kalış süreleri ve seyahat/gece başı harcamaları), turizmin iki ana göstergesinde de yer aldı.
Fransa, 79 milyon turist ile uluslararası turist girişlerinde liderliğini korurken harcamalarda 54 milyar dolar ile 3. sırada yer aldı. Amerika ise harcamalarda 116 milyar dolar ile 1. sırada yer alırken, turist girişlerde 62 milyon ile 2. sırada yer buldu. İspanya, harcamalarda dünya çapında en iyi ikinci konumunu 60 milyar dolar ile korurken, turist girişlerinde 57 milyon ile dünya çapında 4. sırada yer aldı. Çin, 58 milyon ile turist girişlerinde üçüncü, 48 milyar dolar ile turist harcamalarında ise 4. sırada yer alıyor. İtalya ise hem 46 milyon turist ile turist girişlerinde, hem de harcamalarda 43 milyar dolar 5. sırada yer aldı. Türkiye, turist girişlerinde 7. sıradan 6. sıraya yükselirken, harcamalarda 12. sırada yer aldı.
Almanlar para harcamada öncü
2010 yılının uluslararası turizmde en çok para harcayan 10 ülkesinden, 2011 yılının ülkelerine kıyasla tek değişiklik, Rusya Federasyonu'nda oldu. Rusya 2010 yılında 9. Japonya ise 7. sıradayken, bu iki ülke 2011 yılının sonuçlarına göre yer değiştirerek, Rusya listenin 7. sırasını aldı. Japonya, Mart 2011'deki tsunami ve deprem dolayısıyla 2 sıra gerileyerek 9. sıraya düştü. Uluslararası seyahat eden Ruslar, geçen sene 33 milyar dolar harcadı. Almanya, en çok para harcayan 10 ülke sıralamasında 84 milyar dolar harcayarak, 2011 yılında da 1. sırasını korumaya devam etti. İkinci sırada 79 milyar dolarla Amerika yer alırken, 3. sırada 73 milyar dolarla Çin yer aldı.
Dünya genelinde 2011 yılının uluslararası turizm gelirleri, 1 trilyon 30 milyar Amerikan dolarına ulaştı. 2010 yılında bu rakam 927 milyar Amerikan dolarıydı. Turist sayısı 2011 yılında yüzde 4.6 oranında artış göstererek, 983 milyona ulaştı. 2011 yılında harcamalarda Amerika yüzde 5.7 oranında bir artışla en yüksek artışı sağladı. Avrupa yüzde 5.2, Asya ve Pasifik yüzde 4.4, ve Afrika yüzde 2.2 oranlarında artış gösterirken, sadece Orta Doğu yüzde -14 oranında düşüş kaydeden tek bölge oldu. Avrupa, 2011 yılında uluslararası turizm harcamalarında yüzde 45'lik oranla 463 milyar Amerikan dolarıyla sahip oldu. Asya ve Pasifik yüzde 28 oranıyla 289 milyar Amerikan dolarıyla Avrupa'yı takip etti. Amerika ise yüzde 19 payla 199 milyar Amerikan doları elde etti. Uluslararası turizm harcamalarında Orta Doğu ise yüzde 4'lük bir pay ve 46 milyar Amerikan dolarıyla yüzde 3'lük bir artışla (33 milyar Amerikan doları) Afrika'yı geride bıraktı.
Türkiye, İngiltere'yi geçti
Uluslararası turist girişlerindeki en iyi 10 ülke sıralamasında, Türkiye 29 milyon turist girişiyle 7. sıradan 6. sıraya çıkarak, İngiltere'yi geride bıraktı. Bu değişikliğin dışında, en iyi on ülke sıralamasında değişiklik olmadı. En iyi 10 turizm destinasyonunun 8 ülkesi, pazar farklılıklarına rağmen (turist profili, ortalama kalış süreleri ve seyahat/gece başı harcamaları), turizmin iki ana göstergesinde de yer aldı.
Fransa, 79 milyon turist ile uluslararası turist girişlerinde liderliğini korurken harcamalarda 54 milyar dolar ile 3. sırada yer aldı. Amerika ise harcamalarda 116 milyar dolar ile 1. sırada yer alırken, turist girişlerde 62 milyon ile 2. sırada yer buldu. İspanya, harcamalarda dünya çapında en iyi ikinci konumunu 60 milyar dolar ile korurken, turist girişlerinde 57 milyon ile dünya çapında 4. sırada yer aldı. Çin, 58 milyon ile turist girişlerinde üçüncü, 48 milyar dolar ile turist harcamalarında ise 4. sırada yer alıyor. İtalya ise hem 46 milyon turist ile turist girişlerinde, hem de harcamalarda 43 milyar dolar 5. sırada yer aldı. Türkiye, turist girişlerinde 7. sıradan 6. sıraya yükselirken, harcamalarda 12. sırada yer aldı.
Almanlar para harcamada öncü
2010 yılının uluslararası turizmde en çok para harcayan 10 ülkesinden, 2011 yılının ülkelerine kıyasla tek değişiklik, Rusya Federasyonu'nda oldu. Rusya 2010 yılında 9. Japonya ise 7. sıradayken, bu iki ülke 2011 yılının sonuçlarına göre yer değiştirerek, Rusya listenin 7. sırasını aldı. Japonya, Mart 2011'deki tsunami ve deprem dolayısıyla 2 sıra gerileyerek 9. sıraya düştü. Uluslararası seyahat eden Ruslar, geçen sene 33 milyar dolar harcadı. Almanya, en çok para harcayan 10 ülke sıralamasında 84 milyar dolar harcayarak, 2011 yılında da 1. sırasını korumaya devam etti. İkinci sırada 79 milyar dolarla Amerika yer alırken, 3. sırada 73 milyar dolarla Çin yer aldı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.