Yolcu ve yük taşımacılığının yüzde 90'ından fazlasının karayolu ile yapıldığı Türkiye, kilometrekareye düşen karayolu bazında Avrupa ülkelerinin çok gerisinde kalıyor.
Karayolları Genel Müdürlüğü verilerine göre, Türkiye'de karayolu ağı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler ile karşılaştırılamayacak ölçüde düşük düzeyde bulunuyor.
Kilometrekareye Türkiye'de 80, Bulgaristan'da 120, Belçika'da 470,İtalya'da 580 metre yol düşüyor. Türkiye'de 960 metre olan bin kişiye düşen yol uzunluğu; Bulgaristan'da bin 620, İsveç'te 11 bin 230, Norveç'te 12 bin 200 metreye yükseliyor. Türkiye'deki araç sayısı gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin çoğundan geri olmasına karşın, karayollarındaki trafik kompozisyonundaağır taşıt oranı diğer ülkelere göre çok yüksek değerlere ulaşıyor. Devlet ve il yollarında ağır taşıt ortalamasının yüzde 40-50 olması, karayollarındaki hızlı tahribat ve yıpranmanın en büyük nedeni sayılıyor.
Karayolları Genel Müdürlüğü verilerine göre, Türkiye'de karayolu ağı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler ile karşılaştırılamayacak ölçüde düşük düzeyde bulunuyor.
Kilometrekareye Türkiye'de 80, Bulgaristan'da 120, Belçika'da 470,İtalya'da 580 metre yol düşüyor. Türkiye'de 960 metre olan bin kişiye düşen yol uzunluğu; Bulgaristan'da bin 620, İsveç'te 11 bin 230, Norveç'te 12 bin 200 metreye yükseliyor. Türkiye'deki araç sayısı gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin çoğundan geri olmasına karşın, karayollarındaki trafik kompozisyonundaağır taşıt oranı diğer ülkelere göre çok yüksek değerlere ulaşıyor. Devlet ve il yollarında ağır taşıt ortalamasının yüzde 40-50 olması, karayollarındaki hızlı tahribat ve yıpranmanın en büyük nedeni sayılıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.