Türkiye eğitimde dibe doğru sürükleniyor
PISA 2015 sonuçlarına göre Türkiye'de 15 yaşındaki öğrencilerin fen, matematik ve okuma puanları sert şekilde düşerek, 12 yıl önceki sonuçların bile altına geriledi. Türkiye 70 ülke içinde fende 52'inci, matematikte 49'uncu, okumada 50'inci olabildi
07.12.2016 00:00:00
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün, (OECD) 2000 yılından bu yana üç yılda bir yaptığı PISA'nın 2015 sonuçları açıklandı. 15 yaş grubu öğrencilerine uygulanan sınavın en son verileri 2012'de açıklanmıştı. PISA, 2015'te 70 ülkede uygulandı. Veriler hem Türkiye'nin diğer ülkelere göre durumunu, hem de ülkenin eğitim politikalarına dair önemli sonuçları gösteriyor.
Türkiye 2003 yılından bu yana PISA'ya katılıyor. O zamandan bu yana yapılan fen, matematik ve okuma becerilerideki değerlendirmelerde Türkiye'nin her seferinde puanları arttı. Ancak 2015 sonuçları, 2003'ün bile gerisinde geldi. 2003 yılında 434 olan Fen puanı 425'e, 423 olan matematik puanı 420'ye, 441 olan okuma puanı ise 428'e düştü.
Türkiye 100 puanlık fark yedi
Okumada en yüksek performans gösteren Singapur, Hong Kong; fende Singapur, Japonya; Matematikte ise Singapur ve Hong Kong oldu. Okumada Türkiye'nin puanı ile en iyi ülkenin puanı arasında tam 100 puanlık bir fark var.
Türkiye fen, matematik ve okuma becerilerinde en üst düzey beceri gösteren öğrenci oranını artırmakta her yıl olduğu gibi 2015'te de zorlandı. Üç alanın en az birinde ileri düzeyde performans gösteren öğrenci oranı OECD ülkelerinde yüzde 15.3 iken, Türkiye'de bu oran sadece 1.6 oldu. Oysa yeni fikirler geliştirecek, ekonomiye katkı sağlayacak kişiler bu öğrenci grubundan çıkıyor. Düşük düzey performans gösterenlerin oranı OECD genelinde yüzde 13, Türkiye'de yüzde 31.2 seviyesinde.
Bu da öğrencilerin bilgisinin dört işlem, okuma yazma gibi temel becerilerle sınırlı olduğunu gösteriyor. CHP, PISA'da elde edilen sonuçlar üzerine AK Parti iktidarının eğitim politikalarıyla ilgili Meclis Araştırması açılmasını talep etti. önergede, şunlar kaydedildi: "Türkiye'nin özellikle bilim ve matematik sıralamasında en sonda yer alan iki ülkeden biri olması düşündürücüdür. AKP hükümetleri döneminde eğitim politikalarının ne denli başarısız olduğunun somut göstergesidir.
2015 yılında OECD'nin yaptığı en kapsamlı küresel eğitim araştırmasında Türkiye 76 ülke arasında 41. sırada yer almıştır. 2014 yılında yine OECD'nin açıkladığı eğitim araştırması sonuçlarında Türkiye'nin eğitimde sonuncu sırada olduğu ve 2014 Yaşam Kalitesi Raporu'nda ise 'en zor yaşanılacak ülkeler' arasına girdiği ifade edilmiştir. Son 3 yılda dünya genelinde Türkiye, eğitim ve özellikle bilim-matematik alanında son sıralarda yer almasına rağmen AKP Hükümeti gereken etkili, sürekli ve somut tedbirleri almamıştır."
Türkiye 2003 yılından bu yana PISA'ya katılıyor. O zamandan bu yana yapılan fen, matematik ve okuma becerilerideki değerlendirmelerde Türkiye'nin her seferinde puanları arttı. Ancak 2015 sonuçları, 2003'ün bile gerisinde geldi. 2003 yılında 434 olan Fen puanı 425'e, 423 olan matematik puanı 420'ye, 441 olan okuma puanı ise 428'e düştü.
Türkiye 100 puanlık fark yedi
Okumada en yüksek performans gösteren Singapur, Hong Kong; fende Singapur, Japonya; Matematikte ise Singapur ve Hong Kong oldu. Okumada Türkiye'nin puanı ile en iyi ülkenin puanı arasında tam 100 puanlık bir fark var.
Türkiye fen, matematik ve okuma becerilerinde en üst düzey beceri gösteren öğrenci oranını artırmakta her yıl olduğu gibi 2015'te de zorlandı. Üç alanın en az birinde ileri düzeyde performans gösteren öğrenci oranı OECD ülkelerinde yüzde 15.3 iken, Türkiye'de bu oran sadece 1.6 oldu. Oysa yeni fikirler geliştirecek, ekonomiye katkı sağlayacak kişiler bu öğrenci grubundan çıkıyor. Düşük düzey performans gösterenlerin oranı OECD genelinde yüzde 13, Türkiye'de yüzde 31.2 seviyesinde.
Bu da öğrencilerin bilgisinin dört işlem, okuma yazma gibi temel becerilerle sınırlı olduğunu gösteriyor. CHP, PISA'da elde edilen sonuçlar üzerine AK Parti iktidarının eğitim politikalarıyla ilgili Meclis Araştırması açılmasını talep etti. önergede, şunlar kaydedildi: "Türkiye'nin özellikle bilim ve matematik sıralamasında en sonda yer alan iki ülkeden biri olması düşündürücüdür. AKP hükümetleri döneminde eğitim politikalarının ne denli başarısız olduğunun somut göstergesidir.
2015 yılında OECD'nin yaptığı en kapsamlı küresel eğitim araştırmasında Türkiye 76 ülke arasında 41. sırada yer almıştır. 2014 yılında yine OECD'nin açıkladığı eğitim araştırması sonuçlarında Türkiye'nin eğitimde sonuncu sırada olduğu ve 2014 Yaşam Kalitesi Raporu'nda ise 'en zor yaşanılacak ülkeler' arasına girdiği ifade edilmiştir. Son 3 yılda dünya genelinde Türkiye, eğitim ve özellikle bilim-matematik alanında son sıralarda yer almasına rağmen AKP Hükümeti gereken etkili, sürekli ve somut tedbirleri almamıştır."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.