Türk halıları Çin'i fethetti
Dünyanın en büyük halı fuarı konumundaki Şanghay Domotex Asia–Chinafloor Fuarı'na ilk defa katılan İstanbul Halı İhracatcıları Birliği, Türk halılarıyla bu yıl Çin Seddi'ni aşmayı planlıyor
18.03.2012 00:00:00
Türk halı ihracatçıları Domotex Hannover'dan sonra dünyanın en büyük halı fuarı konumundaki Şanghay Domotex Asia–Chinafloor Fuarı'na 500 metrekarelik alanda İstanbul Halı İhracatçıları Birliği (İHİB) öncülüğünde ilk defa katılacak. İHİB'den yapılan açıklamaya göre küresel krize rağmen Türk halı sektörü bütün hızıyla büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz Ocak ayında Hannover'da düzenlenen dünyanın en büyük halı fuarı konumunda olan Domotex fuarından dönen Türk halıcıları, 27 Mart'ta başlayacak ve 3 gün boyunca sürecek Domotex Asia-Chinafloor Fuarı'na damga vurmaya hazırlanıyor. Şanghay'da düzenlenecek fuar 11 ayrı salonda, 126 bin 500 metrekarelik bir alanda, dünyanın yaklaşık 40 ülkesinden gelen bin 100 katılımcı firma, en son ürün ve koleksiyonlarını Çin ve Uzak Doğu pazarında tanıtacaklar. Dünyanın en büyük ikinci halı fuarı unvanını taşıyan fuara Türk halı firmaları da İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) bünyesinde faaliyet yürüten İHİB'in öncülüğünde ilk kez milli düzeyde temsil edecekler.
Hedef, Çin Seddi'ni aşmak
Domotex Asia–Chinafloor Fuarı hakkında değerlendirmelerde bulunan İHİB Başkanı İbrahim Yılmaz, “2011'de halı ihracatı yüzde 27 arttı ve 1 milyar 630 milyon dolara ulaştı. Son üç yıldır ihracattaki artışımız yüzde 25'lerin altına düşmedi. Böyle devam ederse halı sektörü 2023 yılında 5 milyar dolar ihracatı aşacaktır. Önümüze koyduğumuz hedefi gerçekleştirmek için çalışmalarımıza bütün hızımızla devam ediyoruz” dedi. Yılmaz, Türk ihracatçı halı firmaları olarak Hannover'de düzenlenen dünyanın en büyük fuarı Domotex'e sektörün öncü ihracatçı ülkeleri Belçika, Hindistan ve Çin'in metrekarelerini de aşarak 18 bin metrekarelik alanda katılım sağladıklarını hatırlatarak, Hannover'de yaşanan başarıyı Şanghay Domotex Asia–Chinafloor Fuarı'na taşıma hedefiyle yola çıktıklarını bildirdi.
Çin iyi bir pazar
İbrahim Yılmaz, geçen sene bu fuara ziyaretçi olarak katılarak, Domotex Asia'ya katılan firmaların ürünlerinin niteliklerinin Türk ürünlerinden nitelik olarak çok düşük olduklarını tespit ettiklerini vurguladı. Çin'in kaliteye, tasarıma, inovasyona önem veren seçici bir alıcı kitlesi olduğunun önemine de değinen Yılmaz, “Biz de fuarda Çin'deki seçiciliği dikkate alarak, A segmentteki müşteriye yönelik ürünlerimizle katılacağız. Çin pazarında halı sektörü olarak sürdürülebilir hızlı büyüme politikasıyla hareket edeceğiz. İHİB olarak fuara en az dört yıl boyunca katılma koşuluyla firmalarımızı Şanghay'a Domotex Asia–Chinafloor Fuarı'na götürüyoruz” dedi.
Türkiye'nin Çin'in el halısı ihracatında yüzde 24'lük payla en büyük ikinci ihracat pazarı olduğunu vurgulayan İbrahim Yılmaz, Çin'e yeteri kadar ihracat yapılamadığını aradaki açığın Domotex Asia-Chinafloor Fuarı'yla kapatılacağını sözlerine ekledi. ANKA
Hedef, Çin Seddi'ni aşmak
Domotex Asia–Chinafloor Fuarı hakkında değerlendirmelerde bulunan İHİB Başkanı İbrahim Yılmaz, “2011'de halı ihracatı yüzde 27 arttı ve 1 milyar 630 milyon dolara ulaştı. Son üç yıldır ihracattaki artışımız yüzde 25'lerin altına düşmedi. Böyle devam ederse halı sektörü 2023 yılında 5 milyar dolar ihracatı aşacaktır. Önümüze koyduğumuz hedefi gerçekleştirmek için çalışmalarımıza bütün hızımızla devam ediyoruz” dedi. Yılmaz, Türk ihracatçı halı firmaları olarak Hannover'de düzenlenen dünyanın en büyük fuarı Domotex'e sektörün öncü ihracatçı ülkeleri Belçika, Hindistan ve Çin'in metrekarelerini de aşarak 18 bin metrekarelik alanda katılım sağladıklarını hatırlatarak, Hannover'de yaşanan başarıyı Şanghay Domotex Asia–Chinafloor Fuarı'na taşıma hedefiyle yola çıktıklarını bildirdi.
Çin iyi bir pazar
İbrahim Yılmaz, geçen sene bu fuara ziyaretçi olarak katılarak, Domotex Asia'ya katılan firmaların ürünlerinin niteliklerinin Türk ürünlerinden nitelik olarak çok düşük olduklarını tespit ettiklerini vurguladı. Çin'in kaliteye, tasarıma, inovasyona önem veren seçici bir alıcı kitlesi olduğunun önemine de değinen Yılmaz, “Biz de fuarda Çin'deki seçiciliği dikkate alarak, A segmentteki müşteriye yönelik ürünlerimizle katılacağız. Çin pazarında halı sektörü olarak sürdürülebilir hızlı büyüme politikasıyla hareket edeceğiz. İHİB olarak fuara en az dört yıl boyunca katılma koşuluyla firmalarımızı Şanghay'a Domotex Asia–Chinafloor Fuarı'na götürüyoruz” dedi.
Türkiye'nin Çin'in el halısı ihracatında yüzde 24'lük payla en büyük ikinci ihracat pazarı olduğunu vurgulayan İbrahim Yılmaz, Çin'e yeteri kadar ihracat yapılamadığını aradaki açığın Domotex Asia-Chinafloor Fuarı'yla kapatılacağını sözlerine ekledi. ANKA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.