Tüketici hakkını bir yıl gecikmeli alıyor
Tüketici hakem heyetlerinin karar alma süreleri 1 yıla kadar çıktı. Karara bağlanan şikâyetlerin yaklaşık yüzde 90'ının tüketici lehine sonuçlandığını dile getiren hukukçular, toplam şikâyetlerin yüzde 78'ini bankalara karşı açılan dosyaların oluşturduğunu ifade ediyor.
27.08.2016 00:00:00
Tüketici hakem heyetlerinin karar alma süreleri 1 yıla kadar çıktı. Dosya yoğunluğu ile birlikte hakem heyet sayılarının da artırılması beklenirken, Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci bu sayının yarıya düşürüleceğini, nitelik bakımından ise iyileştirmeler yapılacağını açıkladı.
Hakem heyetlerindeki dosyaların yüzde 78'lik kısmını tüketici-banka uyuşmazlıklarının oluşturduğunu açıklayan hukukçular, bu yoğunluğun BDDK'nın yayınlayacağı bir genelge ile çözülebileceğine vurgu yaptı.
Tüketicilerin haklarını aradığı en önemli mercilerden olan tüketici hakem heyetlerinin sayısı azaltılıyor. Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci'nin yaptığı açıklamaya göre, sayıları 1100'e ulaşan heyet sayısı 600-700 civarına indirilecek, nitelik bakımından iyileştirilecek. Yılın ilk 6 ayında tüketicilerin hakem heyetlerine yaptığı başvurular 900 bine yaklaştı.
Karara bağlanan şikâyetlerin yaklaşık yüzde 90'ının tüketici lehine sonuçlandığını dile getiren hukukçular, toplam şikâyetlerin yüzde 78'ini bankalara karşı açılan dosyaların oluşturduğunu ifade ediyor.
Diğer başvuruların ise ayıplı mal ve hizmetler, mesafeli sözleşmeler, abonelik sözleşmeleri, taksitli, ön ödemeli ve işyeri dışında sözleşmeler, devre tatil ve paket turlar olduğu belirtiliyor.
Hakem heyetlerindeki dosyaların yüzde 78'lik kısmını tüketici-banka uyuşmazlıklarının oluşturduğunu açıklayan hukukçular, bu yoğunluğun BDDK'nın yayınlayacağı bir genelge ile çözülebileceğine vurgu yaptı.
Tüketicilerin haklarını aradığı en önemli mercilerden olan tüketici hakem heyetlerinin sayısı azaltılıyor. Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci'nin yaptığı açıklamaya göre, sayıları 1100'e ulaşan heyet sayısı 600-700 civarına indirilecek, nitelik bakımından iyileştirilecek. Yılın ilk 6 ayında tüketicilerin hakem heyetlerine yaptığı başvurular 900 bine yaklaştı.
Karara bağlanan şikâyetlerin yaklaşık yüzde 90'ının tüketici lehine sonuçlandığını dile getiren hukukçular, toplam şikâyetlerin yüzde 78'ini bankalara karşı açılan dosyaların oluşturduğunu ifade ediyor.
Diğer başvuruların ise ayıplı mal ve hizmetler, mesafeli sözleşmeler, abonelik sözleşmeleri, taksitli, ön ödemeli ve işyeri dışında sözleşmeler, devre tatil ve paket turlar olduğu belirtiliyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.