logo
03 ŞUBAT 2025

Trafik sigortasında sistem değişiyor

 
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, trafik sigortasında çok riskli sürücüler ve çok iyi sürücüler adı altında yeni basamaklar eklediklerine işaret ederek, "7. basamakta bulunan ve 5 yıl kaza yapmayanları ödüllendirmek adına çok iyi sürücü diyerek 8’inci basamak yapısını alıyoruz" dedi.

21.11.2022 11:55:00
Trafik sigortasında sistem değişiyor
Trafik sigortasında sistem değişiyor

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, zorunlu trafik sigortasında yeni yol haritasına ilişkin olarak, poliçelere çok riskli sürücüler ve çok iyi sürücüler adı altında yeni basamaklar eklediklerini belirterek, "7. basamakta bulunan ve 5 yıl kaza yapmayanları ödüllendirmek adına çok iyi sürücü diyerek 8'inci basamak yapısını alıyoruz. Aynı şekilde çok riskli basamak olarak adlandırdığımız ve kamuoyunda 'trafik canavarı' olarak bilinen sürücüler içinde 0'ıncı basamağı oluşturduk. Poliçe yenilemede 8'inci basamaktaki sürücüler için yüzde 50 oranında prim indirimi, 0'ıncı basamaktaki sürücülerin primlerine ise yüzde 200 sürprim uygulanacak. Bu uygulama çok riskli sürücüleri sistemde ayrıştırarak ciddi bir farkındalık oluşturacaktır. Çok riskli grubuna toplam hasar dosya adedinin yüzde 0.67'lik kısmı ile yaklaşık 10 bin sürücü giriyor" ifadelerini kullandı.

Kaza sayısı azalıyor

Trafik sigortası yol haritasının kısa, orta ve uzun vadeli yapısal sorunların çözümlerini içerdiğini ifade eden Eroğlu, şunları kaydetti: "Açıkladığımız yeni yol haritası tüm ezberleri değiştiren bir çalışma oldu. Trafik branşı; sigorta şirketi, eksper, acente, tahkim gibi başlıkları içinde barındıran geniş bir alan ve bu yol haritası yoğun emeklerin sonucu ortaya çıktı. Branş bazlı sorunlara baktığımızda en önemli hasar, sürücü kaynaklı hatalardan oluşuyor. Türkiye'nin otoyol altyapısı, yapılan yatırımlarla bugün gelişmiş ülkeler seviyesine gelmiş durumda. Kaza frekansına baktığımızda altyapıların etkisiyle son 5 yıllık periyotta ciddi azalmalar olduğunu görüyoruz. Yol haritasında bu başlığın yanı sıra sürücü davranışlarının yönetimi ve tarife yönetimi büyük önem arz ediyor. Bir yol ayrımındayız, yapısal sorunları çözmek zorundayız. Nihai amaç serbest tarifeye geçmek. Araştırmalar gösteriyor ki serbest tarifede iyi-kötü sürücü farkındalığı ciddi şekilde artıyor. Bu amaca ulaşmak adına kısa vadede mevcut 7 adımlı basamak sisteminden dinamik basamak yönetimi sistemine geçiyoruz."

Her 5 araçtan biri sigortasız

SEDDK Başkanı Eroğlu, orta vadede en önemli hedefin penetrasyonun artırılması olduğunu belirterek, "26.1 milyon aracın olduğu ülkemizde, 5.1 milyon aracın sigortası yok ve mevcutta sigortalılık oranı yüzde 80 seviyesinde. Traktör ve motosiklet hariç sigortalılık oranı ise yüzde 92. Toplam içinde hedef yüzde 95 sigortalılığa ulaşmak. Böylelikle toplam prim üretimine ilave 6.9 milyar TL tutarında bir artış olmasını hedefliyoruz" ifadelerini kullandı. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Danimarkalı liderden ABD'ye sert çıkış
'ABD'ye karşı güçlü bir yanıt şart!'
AB, ABD ile ekonomik savaşa hazırlanıyor
Liderler Brüksel'de buluştu
Adaylığa yeşil ışık yaktı
Mansur Yavaş'a göre aday için çok erken
Prof. Dr. Ahmet Ercan değerlendirdi
Ege'deki depremler yanardağ kökenli!
WSJ, Trump'ın ek gümrük vergilerini değerlendirdi
"Tarihin en aptal ticaret savaşı"
407 madde ve 951 madde çeşidi dikkate alınacak
TÜİK, enflasyon sepetini güncelledi
PKK/YPG terör örgütü, İsrail'den destek istedi
'İç savaş' tehdidinde bulundu
Gazze'de her yerden ceset çıkıyor!
Boş arazide 20 cansız beden bulundu
Pınar Gültekin cinayeti davasında yeni gelişme
Başsavcılık karara itiraz etti
İçinden çıkılmaz ekonomik buhran uyarısı
BTP liderinden çarpıcı açıklamalar
Dış ticaret açığı da yükseldi
Ocak ayında ithalat, ihracattan daha fazla arttı
Meksika, Kanada, Çin bu kadar sarsılmadı!
Trump'tan Euro'ya ağır darbe
Yok böyle bir düşüş!
Trump, kripto paraların canını çıkardı
İşte kira tavanı
TÜİK'e göre yüzde 56,35
Katil kafası
İsrail yine tehdit etti
Danimarkalı liderden ABD'ye sert çıkış
'ABD'ye karşı güçlü bir yanıt şart!'
AB, ABD ile ekonomik savaşa hazırlanıyor
Liderler Brüksel'de buluştu
Adaylığa yeşil ışık yaktı
Mansur Yavaş'a göre aday için çok erken
Prof. Dr. Ahmet Ercan değerlendirdi
Ege'deki depremler yanardağ kökenli!
WSJ, Trump'ın ek gümrük vergilerini değerlendirdi
"Tarihin en aptal ticaret savaşı"
407 madde ve 951 madde çeşidi dikkate alınacak
TÜİK, enflasyon sepetini güncelledi
PKK/YPG terör örgütü, İsrail'den destek istedi
'İç savaş' tehdidinde bulundu
Gazze'de her yerden ceset çıkıyor!
Boş arazide 20 cansız beden bulundu
Pınar Gültekin cinayeti davasında yeni gelişme
Başsavcılık karara itiraz etti
İçinden çıkılmaz ekonomik buhran uyarısı
BTP liderinden çarpıcı açıklamalar
Dış ticaret açığı da yükseldi
Ocak ayında ithalat, ihracattan daha fazla arttı
Meksika, Kanada, Çin bu kadar sarsılmadı!
Trump'tan Euro'ya ağır darbe
Yok böyle bir düşüş!
Trump, kripto paraların canını çıkardı
İşte kira tavanı
TÜİK'e göre yüzde 56,35
Katil kafası
İsrail yine tehdit etti
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.