Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki 15 ile hizmet veren Erzurum'daki bilinmeyen numaralar servisi "Alo 118"e, sadece telefon numaraları değil, ezan saati, uçak seferleri ve arkadaş adreslerinin de sorulduğu belirtildi.
Erzurum Telekom İl Müdürü Rıfkı Güraksın, Erzurum, Erzincan, Ağrı, Ardahan, Artvin, Bayburt, Bitlis,Erzincan, Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Kars, Muş, Rize, Trabzon ve Van'daki 1 milyon 20 bin aboneye bilinmeyen numaralar servisinin hizmet verdiğini söyledi.
Güraksın, Alo 118 servisinde dört vardiya halinde çalışan 19 memurun günlük ortalama 25 bin kişiden gelen telefonlara cevap verdiğini belirterek, büyük özveriyle çalışan personelin, telefon açanher aboneye karşı sabırlı ve tatlı dille hizmet vermeye çalıştığını kaydetti.
Güldüren istekler
Bilinmeyen numaralar servisini arayan bazı kişilerin, telefon numarası yerine çeşitli isteklerde bulunduğunu ifade eden Telekom yetkilileri, bununla ilgili şu örnekleri verdiler:
"Müftülük cevap vermiyor da cuma kaçta okunuyor? Bizim cami kapanmış iftar kaçta? Havaalanına ulaşamadım uçak Kars'a saat kaçta iner? Telefonum kesilmiş niye size borcum mu var? Bacı Cumhurbaşkanı benim arkadaşım da numarasını kaybettim, sizde var mı? Karım evde yok da komşumuzun telefonunu verir misin? Ben Muş'un yabancısıyım da otobüs terminal nerede tarif edebilirmisiniz? Sana petrolün yanında tamirci var ya oranın numarasını alabilir miyim? Gürcükapı Karakolu nerede, yolu tarif edermisiniz? İsmini unuttum da Valiliğin altındaki fotoğrafçının telefonu kaç?"
Telekom görevlileri, bu tür ilginç isteklerle karşılaştıklarında, istekler doğrultusunda ek bilgi almaları halinde soruları cevapsız bırakmamaya çalıştıklarını kaydettiler.
En kibar il Hakkari
Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki 15 ile hizmet verilen Erzurum'da, bilinmeyen numaralar servisini arayanlar arasındaki ağız farklılıkları nedeniyle servis çalışanları zaman zaman soruları anlamakta güçlük çekiyor. Telefon numarası istenilen abonenin isminin kodlattırılarak anlaşıldığını belirten yetkililer, birçok abonenin de harf kodlaması yerine il kodunu verdiğini bildirdiler.
Servis çalışanları, Alo 118'in hizmet verdiği Ağrı, Ardahan, Bingöl, Bitlis, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Hakkari, Iğdır, Kars, Malatya, Muş, Sivas, Tunceli ve Van'dan arayan aboneler arasında en az sorun yaşanan ilin Hakkari olduğunu belirtirken, kendilerini en zorlayan ilin ise Trabzon olduğunu kaydettiler.
Trabzonlunun dili anlaşılamıyor!
Özellikle Trabzon'dan arayan abonelerin sorularının anlaşılmadığını belirten yetkililer, ağız farklılığı nedeniyle harfleri kodlattırmak zorunda kaldıklarını, sordukları soruyu anlamak için birkaç soru daha sorma ihtiyacı duyduklarını bildirdiler.
Erzurum Telekom İl Müdürü Rıfkı Güraksın, Erzurum, Erzincan, Ağrı, Ardahan, Artvin, Bayburt, Bitlis,Erzincan, Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Kars, Muş, Rize, Trabzon ve Van'daki 1 milyon 20 bin aboneye bilinmeyen numaralar servisinin hizmet verdiğini söyledi.
Güraksın, Alo 118 servisinde dört vardiya halinde çalışan 19 memurun günlük ortalama 25 bin kişiden gelen telefonlara cevap verdiğini belirterek, büyük özveriyle çalışan personelin, telefon açanher aboneye karşı sabırlı ve tatlı dille hizmet vermeye çalıştığını kaydetti.
Güldüren istekler
Bilinmeyen numaralar servisini arayan bazı kişilerin, telefon numarası yerine çeşitli isteklerde bulunduğunu ifade eden Telekom yetkilileri, bununla ilgili şu örnekleri verdiler:
"Müftülük cevap vermiyor da cuma kaçta okunuyor? Bizim cami kapanmış iftar kaçta? Havaalanına ulaşamadım uçak Kars'a saat kaçta iner? Telefonum kesilmiş niye size borcum mu var? Bacı Cumhurbaşkanı benim arkadaşım da numarasını kaybettim, sizde var mı? Karım evde yok da komşumuzun telefonunu verir misin? Ben Muş'un yabancısıyım da otobüs terminal nerede tarif edebilirmisiniz? Sana petrolün yanında tamirci var ya oranın numarasını alabilir miyim? Gürcükapı Karakolu nerede, yolu tarif edermisiniz? İsmini unuttum da Valiliğin altındaki fotoğrafçının telefonu kaç?"
Telekom görevlileri, bu tür ilginç isteklerle karşılaştıklarında, istekler doğrultusunda ek bilgi almaları halinde soruları cevapsız bırakmamaya çalıştıklarını kaydettiler.
En kibar il Hakkari
Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki 15 ile hizmet verilen Erzurum'da, bilinmeyen numaralar servisini arayanlar arasındaki ağız farklılıkları nedeniyle servis çalışanları zaman zaman soruları anlamakta güçlük çekiyor. Telefon numarası istenilen abonenin isminin kodlattırılarak anlaşıldığını belirten yetkililer, birçok abonenin de harf kodlaması yerine il kodunu verdiğini bildirdiler.
Servis çalışanları, Alo 118'in hizmet verdiği Ağrı, Ardahan, Bingöl, Bitlis, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Hakkari, Iğdır, Kars, Malatya, Muş, Sivas, Tunceli ve Van'dan arayan aboneler arasında en az sorun yaşanan ilin Hakkari olduğunu belirtirken, kendilerini en zorlayan ilin ise Trabzon olduğunu kaydettiler.
Trabzonlunun dili anlaşılamıyor!
Özellikle Trabzon'dan arayan abonelerin sorularının anlaşılmadığını belirten yetkililer, ağız farklılığı nedeniyle harfleri kodlattırmak zorunda kaldıklarını, sordukları soruyu anlamak için birkaç soru daha sorma ihtiyacı duyduklarını bildirdiler.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.