Yılda 2.5 trilyon kar getiren Karadeniz Bölgesi'nin en büyük limanı konumundaki Trabzon Limanı peşkeş çekilmek mi isteniyor? Liman-İş Sendikası Trabzon Şube Başkanı Zafer Zeytin, 200 trilyonluk limanın IMF talimatlarıyla 15 trilyona elden çıkarılmak istendiğini söyledi. Liman üzerinde Ermeni ve Rum-Pontus odaklarının da emelleri var!
Liman-İş Sendikası Trabzon Şube Başkanı Zafer Zeytin, özelleştirilmesi yılan hikayesine dönen ve seçim arafesinde yeniden özelleştirilmesi gündeme gelecek Trabzon Limanı ile ilgili Yeni Mesaj'a çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Karadeniz Bölgesi'nin devlet hizmetlerinden 1970'li yıllarda yüzde 11.5 pay alırken, bu oranın 1990'lı yıllarda yüzde 6'lara gerilediğine işaret eden Zeytin, bölgedeki özelleştirme çalışmalarının "istihdam ve üretime" katkısı olmadığını dile getirdi.
Özelleştirme göçe zorluyorÖzelleştirilen kuruluşlarda çalışanların mağdur edildiğini vurgulayan Liman-İş Sendikası Trabzon Şube Başkanı Zafer Zeytin, Trabzon Limanı'nın özelleştirilmesi halinde çok sayıda işçinin "ekmek kapısını" yitireceğini belirtti. Zeytin, "Bu durumda çalışan personelin tayin ve nakil olmaması halinde, büyük bir çalışma gücünün atıl kalması kaçınılmazdır" dedi. Personelin tayin edilmesi durumunda Trabzon'dan büyük şehirlere yönelik göç dalgasına yeni ilavelerin olacağına işaret eden Zeytin, bu durumun kentin ekonomisinde "tamir edilemez" yaralar açacağını dile getirdi. Zeytin, şunları söyledi: "Trabzon'da nüfus artış hızı binde 6 iken, göç oranı yüzde 2'dir. Bunun başlıca sebebi Trabzon ve cıvarında iş sahaları ve sanayi tesislerinin bulunmayışıdır. Trabzon'da limandan başka büyük bir iş sahası yoktur. Limanın özelleştirilmesi durumunda sendikamız üyesi 150'si kadrolu, 600 geçici işçi ya başka şehirlere göç edecek ya da işsiz kalacaktır."
Neden özelleştiriliyor?Liman-İş Sendikası Trabzon Şube Başkanı Zafer Zeytin, Trabzon Limanı'nın 2001 yılında 1 trilyon 240 milyar lira; 2002 yılının ilk 9 ayında da 1 trilyon 900 milyar lira kar etmiş olmasına rağmen, neden "özelleştirilmek istendiğini" anlayamadıklarını vurguladı.
200 trilyonluk limanın 15 trilyon gibi "küçük bir bedel karşılığında"peşkeş çekilmek istendiğini savunan Zeytin, "Bugün Trabzon Limanı gibi bir tesis inşa etmenin maliyeti 200 trilyon liradır. Maliyeti bu denli yüksek olan bir limanın işletme hakkı, 15 trilyon gibi komik bir bedel karşılığında devredilmek isteniyor. Bu durum, tam bir peşkeş çekmedir. İlaveten limanın hala devlet sırtında bir kambur olduğu değerlendirmesi yapılıyor. Eğer devlet bu yükten kurtulmak istiyorsa, limanı bedelsiz olarak çalışanlarına pekala devredebilir."
Özelleştirmenin arkasındaki oyunlar Trabzon Limanı'nın özelleştirilmesi için dayatmalarda bulunan IMF'nin asıl amacının devletle milletin arasını açmak olduğunu dile getiren Zeytin, bu çerçevede bölge üzerinde emelleri olan Ermeni ve Pontus mihraklarının faaliyetelerine de dikkati çekti.
Liman-İş Sendikası Trabzon Şube Başkanı Zafer Zeytin, şunları söyledi: "Bununla birlikte limanların stratejik önemini de gözardı etememeliyiz. Doğu Karadeniz'in en büyük limanı olan ve askeri açıdan bir NATO limanı kabul edilen Trabzon Limanı aynı zamanda Ermeni ve Rum Pontus lobilerinin ele geçirmek için üzerinde çalışmalar yürüttüğü bir tesistir. Sözkonusu lobiler, limanı ele geçirebilmek için çok büyük paraları gözden çıkarabilirler."
Nuri OKUMUŞ
Liman-İş Sendikası Trabzon Şube Başkanı Zafer Zeytin, özelleştirilmesi yılan hikayesine dönen ve seçim arafesinde yeniden özelleştirilmesi gündeme gelecek Trabzon Limanı ile ilgili Yeni Mesaj'a çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Karadeniz Bölgesi'nin devlet hizmetlerinden 1970'li yıllarda yüzde 11.5 pay alırken, bu oranın 1990'lı yıllarda yüzde 6'lara gerilediğine işaret eden Zeytin, bölgedeki özelleştirme çalışmalarının "istihdam ve üretime" katkısı olmadığını dile getirdi.
Özelleştirme göçe zorluyorÖzelleştirilen kuruluşlarda çalışanların mağdur edildiğini vurgulayan Liman-İş Sendikası Trabzon Şube Başkanı Zafer Zeytin, Trabzon Limanı'nın özelleştirilmesi halinde çok sayıda işçinin "ekmek kapısını" yitireceğini belirtti. Zeytin, "Bu durumda çalışan personelin tayin ve nakil olmaması halinde, büyük bir çalışma gücünün atıl kalması kaçınılmazdır" dedi. Personelin tayin edilmesi durumunda Trabzon'dan büyük şehirlere yönelik göç dalgasına yeni ilavelerin olacağına işaret eden Zeytin, bu durumun kentin ekonomisinde "tamir edilemez" yaralar açacağını dile getirdi. Zeytin, şunları söyledi: "Trabzon'da nüfus artış hızı binde 6 iken, göç oranı yüzde 2'dir. Bunun başlıca sebebi Trabzon ve cıvarında iş sahaları ve sanayi tesislerinin bulunmayışıdır. Trabzon'da limandan başka büyük bir iş sahası yoktur. Limanın özelleştirilmesi durumunda sendikamız üyesi 150'si kadrolu, 600 geçici işçi ya başka şehirlere göç edecek ya da işsiz kalacaktır."
Neden özelleştiriliyor?Liman-İş Sendikası Trabzon Şube Başkanı Zafer Zeytin, Trabzon Limanı'nın 2001 yılında 1 trilyon 240 milyar lira; 2002 yılının ilk 9 ayında da 1 trilyon 900 milyar lira kar etmiş olmasına rağmen, neden "özelleştirilmek istendiğini" anlayamadıklarını vurguladı.
200 trilyonluk limanın 15 trilyon gibi "küçük bir bedel karşılığında"peşkeş çekilmek istendiğini savunan Zeytin, "Bugün Trabzon Limanı gibi bir tesis inşa etmenin maliyeti 200 trilyon liradır. Maliyeti bu denli yüksek olan bir limanın işletme hakkı, 15 trilyon gibi komik bir bedel karşılığında devredilmek isteniyor. Bu durum, tam bir peşkeş çekmedir. İlaveten limanın hala devlet sırtında bir kambur olduğu değerlendirmesi yapılıyor. Eğer devlet bu yükten kurtulmak istiyorsa, limanı bedelsiz olarak çalışanlarına pekala devredebilir."
Özelleştirmenin arkasındaki oyunlar Trabzon Limanı'nın özelleştirilmesi için dayatmalarda bulunan IMF'nin asıl amacının devletle milletin arasını açmak olduğunu dile getiren Zeytin, bu çerçevede bölge üzerinde emelleri olan Ermeni ve Pontus mihraklarının faaliyetelerine de dikkati çekti.
Liman-İş Sendikası Trabzon Şube Başkanı Zafer Zeytin, şunları söyledi: "Bununla birlikte limanların stratejik önemini de gözardı etememeliyiz. Doğu Karadeniz'in en büyük limanı olan ve askeri açıdan bir NATO limanı kabul edilen Trabzon Limanı aynı zamanda Ermeni ve Rum Pontus lobilerinin ele geçirmek için üzerinde çalışmalar yürüttüğü bir tesistir. Sözkonusu lobiler, limanı ele geçirebilmek için çok büyük paraları gözden çıkarabilirler."
Nuri OKUMUŞ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.