THY işletmeciliğe soyunabilir
İstanbul’daki 3. Havalimanı projesinin ihalesi için çalışmalar hızlandırılırken, uzmanlar Rekabet Kurumu’nun ihale sürecinde yapacağı analiz detaylarını ortaya çıkardı
06.12.2012 00:00:00
YENİ
MESAJ / İSTANBUL
Yap – İşlet - Devret modeli ile
yapılması planlanan ve 2013 yılı bitmeden ihalesi tamamlanması hedeflenen
İstanbul’a 3. Havalimanı projesinde çalışmalar hızlandırıldı. Karadeniz
sahiline kurulmasına karar verilen 3. Havalimanı için 120 milyon yolcu
kapasitesi hedeflenirken, ihale sürecini yakın takibe alan Actecon Rekabet ve
Regülâsyon Danışmanlık firması, Rekabet Kurumu’nun ihale sürecinde
gerçekleştireceği analiz detaylarını ortaya çıkardı. Coğrafi Pazar ve Rekabet
Analizi’ni kapsayan inceleme neticesinde tekel (hakim durum) olgusuna dikkat
çeken Actecon firmasının ortağı Şahin Ardıyok, başta THY olmak üzere birçok
havayolu şirketinin 3. Havalimanı’nda terminal işletmeciliğine girerek dikey
entegrasyon ile maliyetlerini düşürebileceklerini kaydetti. Ardıyok, “Özellikle
yer hizmetleri şirketi TGS ve catering hizmetleri şirketi Do Co’da yüzde 50
hissesi olan Türk Hava Yolları’nın (THY) 3. Havalimanı ihalesine girerek
havalimanı işletmeciliğine girebilmesi muhtemel” dedi.
Rekabet
kuralları dikkate alınmalı
İstanbul’un hem ticaret hem de turizm
açısından çok hızlı büyüyen bir destinasyon haline geldiğini belirten Şahin
Ardıyok, “3. Havalimanı sayesinde İstanbul çok büyük bir yolcu transit merkezi
haline gelecek. THY’nin de hedeflerine ulaşabilmesi için yeni bir havalimanına
ihtiyacı var” dedi. İhaleye girecek olan şirketlerin rekabet kuralları
çerçevesinde hareket etmesi gerektiğine dikkat çeken Şahin Ardıyok, “Rekabet
Kurumu, 3. Havalimanı ihalesine katılacak olan şirketleri, diğer özelleştirme
süreçlerinde olduğu gibi, Coğrafi Pazar ve Rekabet konularında analiz edecek.
İstanbul’daki 3 havalimanının birbirleri ile rekabet edebilmesi için en uygun
şartlar belirlenecek. Eğer elinizde birbiriyle rekabet edebilecek üç havaalanı
varsa, doğru çözüm düşük fiyat ve yüksek kalite için bunları farklı ellerde
tutmaktır. Bu sayede hem yolcular kazanacak hem de yolcularına daha ucuz hizmet
sunabilecek olan THY’nin hedeflerine ulaşması mümkün olabilecek” dedi.
Gazipaşa
Havalimanı baz alındı
Uzman ekibi ile Rekabet Kurumu’nun ihale
sürecinde yapacağı analizleri gerçekleştirdiklerini ifade eden Şahin Ardıyok,
Antalya’da TAV’ın kazandığı Gazipaşa Havalimanı ihalesini baz aldıklarını
söyledi. Şahin Ardıyok, “Gazipaşa
Havalimanı’nın Coğrafi Pazar Analizi yapılırken etrafında bulunan Antalya,
Isparta, Burdur, Bodrum ve Dalaman havalimanları incelendi. Rekabet Analizi’nde
ise Gazipaşa Havalimanı’nın işletmeye açılması halinde hangi havalimanları ile
rekabet edeceği masaya yatırıldı. Bodrum ve Dalaman havalimanlarının kara yolu
uzaklığı ve konfor problemleri nedeniyle Antalya için rakip olamayacağına karar
verilirken, Isparta ve Burdur havalimanlarının ise küçük kapasiteli olmaları
rekabet açısından elenmesine neden oldu. 150 kilometre uzaklıktaki Antalya
Havalimanı’nın en güçlü rakip olduğuna karar veren Rekabet Kurumu, hakim durum
olgusu nedeni ile bu havalimanı işletmecisi şirketin ihaleye girip girmediğini
araştırdı. İhaleye girmediği belirlenince de en yüksek teklifi veren TAV’ın
Gazipaşa Havalimanı’nın işletme hakkını almasına onay verdi” diye konuştu.
MESAJ / İSTANBUL
Yap – İşlet - Devret modeli ile
yapılması planlanan ve 2013 yılı bitmeden ihalesi tamamlanması hedeflenen
İstanbul’a 3. Havalimanı projesinde çalışmalar hızlandırıldı. Karadeniz
sahiline kurulmasına karar verilen 3. Havalimanı için 120 milyon yolcu
kapasitesi hedeflenirken, ihale sürecini yakın takibe alan Actecon Rekabet ve
Regülâsyon Danışmanlık firması, Rekabet Kurumu’nun ihale sürecinde
gerçekleştireceği analiz detaylarını ortaya çıkardı. Coğrafi Pazar ve Rekabet
Analizi’ni kapsayan inceleme neticesinde tekel (hakim durum) olgusuna dikkat
çeken Actecon firmasının ortağı Şahin Ardıyok, başta THY olmak üzere birçok
havayolu şirketinin 3. Havalimanı’nda terminal işletmeciliğine girerek dikey
entegrasyon ile maliyetlerini düşürebileceklerini kaydetti. Ardıyok, “Özellikle
yer hizmetleri şirketi TGS ve catering hizmetleri şirketi Do Co’da yüzde 50
hissesi olan Türk Hava Yolları’nın (THY) 3. Havalimanı ihalesine girerek
havalimanı işletmeciliğine girebilmesi muhtemel” dedi.
Rekabet
kuralları dikkate alınmalı
İstanbul’un hem ticaret hem de turizm
açısından çok hızlı büyüyen bir destinasyon haline geldiğini belirten Şahin
Ardıyok, “3. Havalimanı sayesinde İstanbul çok büyük bir yolcu transit merkezi
haline gelecek. THY’nin de hedeflerine ulaşabilmesi için yeni bir havalimanına
ihtiyacı var” dedi. İhaleye girecek olan şirketlerin rekabet kuralları
çerçevesinde hareket etmesi gerektiğine dikkat çeken Şahin Ardıyok, “Rekabet
Kurumu, 3. Havalimanı ihalesine katılacak olan şirketleri, diğer özelleştirme
süreçlerinde olduğu gibi, Coğrafi Pazar ve Rekabet konularında analiz edecek.
İstanbul’daki 3 havalimanının birbirleri ile rekabet edebilmesi için en uygun
şartlar belirlenecek. Eğer elinizde birbiriyle rekabet edebilecek üç havaalanı
varsa, doğru çözüm düşük fiyat ve yüksek kalite için bunları farklı ellerde
tutmaktır. Bu sayede hem yolcular kazanacak hem de yolcularına daha ucuz hizmet
sunabilecek olan THY’nin hedeflerine ulaşması mümkün olabilecek” dedi.
Gazipaşa
Havalimanı baz alındı
Uzman ekibi ile Rekabet Kurumu’nun ihale
sürecinde yapacağı analizleri gerçekleştirdiklerini ifade eden Şahin Ardıyok,
Antalya’da TAV’ın kazandığı Gazipaşa Havalimanı ihalesini baz aldıklarını
söyledi. Şahin Ardıyok, “Gazipaşa
Havalimanı’nın Coğrafi Pazar Analizi yapılırken etrafında bulunan Antalya,
Isparta, Burdur, Bodrum ve Dalaman havalimanları incelendi. Rekabet Analizi’nde
ise Gazipaşa Havalimanı’nın işletmeye açılması halinde hangi havalimanları ile
rekabet edeceği masaya yatırıldı. Bodrum ve Dalaman havalimanlarının kara yolu
uzaklığı ve konfor problemleri nedeniyle Antalya için rakip olamayacağına karar
verilirken, Isparta ve Burdur havalimanlarının ise küçük kapasiteli olmaları
rekabet açısından elenmesine neden oldu. 150 kilometre uzaklıktaki Antalya
Havalimanı’nın en güçlü rakip olduğuna karar veren Rekabet Kurumu, hakim durum
olgusu nedeni ile bu havalimanı işletmecisi şirketin ihaleye girip girmediğini
araştırdı. İhaleye girmediği belirlenince de en yüksek teklifi veren TAV’ın
Gazipaşa Havalimanı’nın işletme hakkını almasına onay verdi” diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.