Tüketiciler Birliği Genel Başkan Vekili Kemal Özer, "Türk Telekom'un abonelerden aldığı sabit ücret, tüketici mecburiyetini bilerek kötüye kullanmaktır' dedi.
Özer yaptığı yazılı açıklamada, hizmet sağlayıcısı işletmelerin, zaman ayrımı gözetmeksizin kesintisiz iletişim sağlaması, enerji tüketimi, personel giderleri ve periyodik bakım yapma zorunluluğu olduğunu kaydederek, işletmelerin bütün bunları bilerek faaliyetlerine başladıkları belirtti. Özer, "Bütün bu gerçekler ortada iken faturalara hiçbir hizmet karşılığı olmadan ikinci bir kez sabit ücret adı altında haksız ve hukuksuz bir ücret yansıtılması, ne hukukidir, ne hakkaniyet ölçülerine uymaktadır. Bu ancak, haksız bir eylem olmanın dışında, 'tüketici mecburiyetini bilerek kötüye kullanmaktır." dedi. Türk Telekom'un sabit ücret uygulamasının, tüketici mevzuatına aykırı olduğunu kaydeden Özer, Danıştay 10. Dairesinin kararı doğrultusunda sabit ücret uygulamasının 'haksız kazanç' olduğunu belirtti.
Özer yaptığı yazılı açıklamada, hizmet sağlayıcısı işletmelerin, zaman ayrımı gözetmeksizin kesintisiz iletişim sağlaması, enerji tüketimi, personel giderleri ve periyodik bakım yapma zorunluluğu olduğunu kaydederek, işletmelerin bütün bunları bilerek faaliyetlerine başladıkları belirtti. Özer, "Bütün bu gerçekler ortada iken faturalara hiçbir hizmet karşılığı olmadan ikinci bir kez sabit ücret adı altında haksız ve hukuksuz bir ücret yansıtılması, ne hukukidir, ne hakkaniyet ölçülerine uymaktadır. Bu ancak, haksız bir eylem olmanın dışında, 'tüketici mecburiyetini bilerek kötüye kullanmaktır." dedi. Türk Telekom'un sabit ücret uygulamasının, tüketici mevzuatına aykırı olduğunu kaydeden Özer, Danıştay 10. Dairesinin kararı doğrultusunda sabit ücret uygulamasının 'haksız kazanç' olduğunu belirtti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.