Son 5 - 6 yıldır adeta zararına çalışan tekstil sektöründe bu yıl işler geçtiğimiz yıllara ornla nispeten iyi gidiyor. Sektör kara geçme ümidini 14 Şubat Sevgililer gününe bağlamış durumda
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Bozbey, havaların daha önceki kış aylarına göre sıcak geçmesi nedeniyle yüzde 70'e varan indirimlerle satışlarını arttırmaya çalışan tekstil sektörünün yeni umudunun 14 Şubat Sevgililer Günü olduğunu belirtti. Bozbey, yaklaşık 2.5 milyona yakın kişiyi istihdam eden sektörün 5 - 6 yıldır zararına çalıştığını, ancak bir yıldan bu yana işlerin iyi olduğunu, krizin kötü etkilerinin giderilmeye çalışıldığını söyledi. Avrupa'nın birinci üreticisi ve ikinci tedarikçisi konumunda bulunan Türkiye'de sektörün ihracat rakamının yaklaşık 30 milyar dolar olduğunu ifade eden Bozbey, bunun 14 milyar dolarının kayıtlı ihracat olarak gerçekleştiğini kaydetti.
Kışlık ürün alma zamanı
Konfeksiyon sektörünün bayram ve yılbaşı gibi özel zamanların yanı sıra anneler, sevgililer ve babalar günlerinde hareketli bir süreç geçirdiğini vurgulayan Bozbey, bu dönemlerde normal günlere göre satışlarının yüzde 10 ile 25 arasında arttığını kaydetti.Bu yıl sert soğukların yaşanmadığını, bu nedenle şubat ayında yapılması gereken indirimin aralık ayına çekildiğini anlatan Bozbey, şöyle devam etti: "Daha önceki yıllarda ekim, kasım ve aralık aylarında çok ciddi kışlık satışı gerçekleşirdi. Ancak bu yıl kış döneminde havalar daha önceki yıllara göre biraz daha sıcak geçti. Bu da vitrinde yer alan kışlık ürünlere daha erken bir dönemde yüzde 70'e varan indirimleri beraberinde getirdi. Şuan piyasadaki büyük indirimleri kaçırmayarak kışlık ürün ihtiyacını almanın tam zamanı."
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Bozbey, havaların daha önceki kış aylarına göre sıcak geçmesi nedeniyle yüzde 70'e varan indirimlerle satışlarını arttırmaya çalışan tekstil sektörünün yeni umudunun 14 Şubat Sevgililer Günü olduğunu belirtti. Bozbey, yaklaşık 2.5 milyona yakın kişiyi istihdam eden sektörün 5 - 6 yıldır zararına çalıştığını, ancak bir yıldan bu yana işlerin iyi olduğunu, krizin kötü etkilerinin giderilmeye çalışıldığını söyledi. Avrupa'nın birinci üreticisi ve ikinci tedarikçisi konumunda bulunan Türkiye'de sektörün ihracat rakamının yaklaşık 30 milyar dolar olduğunu ifade eden Bozbey, bunun 14 milyar dolarının kayıtlı ihracat olarak gerçekleştiğini kaydetti.
Kışlık ürün alma zamanı
Konfeksiyon sektörünün bayram ve yılbaşı gibi özel zamanların yanı sıra anneler, sevgililer ve babalar günlerinde hareketli bir süreç geçirdiğini vurgulayan Bozbey, bu dönemlerde normal günlere göre satışlarının yüzde 10 ile 25 arasında arttığını kaydetti.Bu yıl sert soğukların yaşanmadığını, bu nedenle şubat ayında yapılması gereken indirimin aralık ayına çekildiğini anlatan Bozbey, şöyle devam etti: "Daha önceki yıllarda ekim, kasım ve aralık aylarında çok ciddi kışlık satışı gerçekleşirdi. Ancak bu yıl kış döneminde havalar daha önceki yıllara göre biraz daha sıcak geçti. Bu da vitrinde yer alan kışlık ürünlere daha erken bir dönemde yüzde 70'e varan indirimleri beraberinde getirdi. Şuan piyasadaki büyük indirimleri kaçırmayarak kışlık ürün ihtiyacını almanın tam zamanı."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.