Milli Eğitim Bakanı Çelik, büyük gürültü koparan YÖK Yasa Tasarısı'nın İHL mezunlarına çok fazla bir yararı olmadığını itiraf etti. Çelik, üniversitelerdeki programların yüzde 46'sının sayısal, yüzde 33'ünün eşit ağırlıklı, yüzde 14'ünün de sözel puan türü ile öğrenci aldığını belirtti. Sözel puanla öğrenci alan programların kontenjanı ise sadece 24 bin. Böylece İHL mezunları açılan 8 kontenjandan sadece birine girebilecek.
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, TBMM Genel Kurulu'nda YÖK tasarısının tümü üzerinde Hükümet adına yaptığı konuşmada, getirilen düzenlemenin İmam-Hatip Lisesi mezunlarına fazla yararı olmadığını itiraf etti. Tasarının arkasında AKP'nin yanı sıra bir çok siyasi partinin olduğunu söyleyen Çelik, "Üniversitelerden yüzlerce değil, binlerce mesaj, telefon, mail geliyor. Öğretim üyeleri, (Cuma günü yürüyüş yapılacak. Bizi buna katılmaya zorluyorlar, baskı altındayız) diyorlar.
Bir öğretim üyesinin kaderi rektörün iki dudağı arasında olmamalıdır. Böyle bir yerde akademik özerklikten söz edilemez. Biz bunu tasarı ile objektif kriterlere bağlıyoruz" dedi.
Meslek liselerinin oranı düşüyor
Çelik'in verdiği bilgiye göre, 1998-99 öğretim yılında mesleki teknik eğitim veren liselere devam eden öğrencilerin oranın yüzde 43, genel liselere devam eden öğrencilerin oranın yüzde 52 iken bu oran 2003-2004 öğretim yılında mesleki teknik eğitime devam eden öğrencilerin oranı yüzde 31, genel liselere devam eden öğrencilerin oranı ise yüzde 61 oldu.
Tevhid-i Tedrisat'a aykırı değil
Çelik, CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ın tasarıyı "din istismarı yapılıyor" şeklinde eleştirdiğini bildirerek, "getirmek isteğimiz değişiklikler 1973-1999 yılları arasında uygulanıyordu. Bu tarihler arasında Sayın Baykal da Sayın Topuz da kabinelerde görev aldılar. Onlar da din istismarı mı yaptılar? 1999 yılına kadar Tavhid-i Tedrisat Kanunu ile laiklik ilkesi yürürlükte değil miydi?" diye sordu.
İHL mezunlarının şansı 8'de bir
Çelik, şöyle konuştu: "İmam-hatip mezunları sözel bölümden mezun olmuş sayılacaklar. Üniversitelerde 3 bin 256 program var. Hangi programa hangi puan türü ile öğrenci alınacağına YÖK karar veriyor. 3 bin 256 programın yüzde 46'sı sayısal, yüzde 33'ü eşit ağırlıklı, yüzde 14'ü de sözel puan türü ile öğrenci alıyor. Sözel puanla öğrenci alan programların kontenjanı 24 bin. Bu 24 bin kontenjana hem İmam-Hatipler, hem diğer meslek lisesi mezunları hem de genel lise mezunları başvuruyor. Bu alanda ufak bir iyileştirme yapılırsa laiklik elden mi gidecek? Geçen yılın ÖSS birincisi Emre Kaçar, hem sözel hem sayısal hem deeşit ağırlıklı alanlarda sıfır hata ile birinci oldu. Ama bu çocuk Fen Lisesi mezunu olduğu için Hukuk Fakültesini kazanamadı. Bu uygulama dünyanın neresinde var?" ÖSS 2003'te üniversitelerde yaklaşık 192 bin kontenjan açılmıştı. Yeni düzenleme ile İHL mezunları açılan her 8 kontenjandan birine girebilecek. Diğer bölümlere girebilmesi için çok yüksek bir puan almaları gerekiyor. İHL mezunlarının öncelikle girebileceği bölümler ise şunlar: Gazetecilik, İletişim, Tarih, Tarih Öğretmenliği, Felsefe, Coğrafya, Sanat Tarihi, Sinema Televizyon, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Sümeroloji, Zihin Engelliler Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, Türk Halkbilimi, Türkçe Öğretmenliği, Televizyon Gazeteciliği...
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, TBMM Genel Kurulu'nda YÖK tasarısının tümü üzerinde Hükümet adına yaptığı konuşmada, getirilen düzenlemenin İmam-Hatip Lisesi mezunlarına fazla yararı olmadığını itiraf etti. Tasarının arkasında AKP'nin yanı sıra bir çok siyasi partinin olduğunu söyleyen Çelik, "Üniversitelerden yüzlerce değil, binlerce mesaj, telefon, mail geliyor. Öğretim üyeleri, (Cuma günü yürüyüş yapılacak. Bizi buna katılmaya zorluyorlar, baskı altındayız) diyorlar.
Bir öğretim üyesinin kaderi rektörün iki dudağı arasında olmamalıdır. Böyle bir yerde akademik özerklikten söz edilemez. Biz bunu tasarı ile objektif kriterlere bağlıyoruz" dedi.
Meslek liselerinin oranı düşüyor
Çelik'in verdiği bilgiye göre, 1998-99 öğretim yılında mesleki teknik eğitim veren liselere devam eden öğrencilerin oranın yüzde 43, genel liselere devam eden öğrencilerin oranın yüzde 52 iken bu oran 2003-2004 öğretim yılında mesleki teknik eğitime devam eden öğrencilerin oranı yüzde 31, genel liselere devam eden öğrencilerin oranı ise yüzde 61 oldu.
Tevhid-i Tedrisat'a aykırı değil
Çelik, CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ın tasarıyı "din istismarı yapılıyor" şeklinde eleştirdiğini bildirerek, "getirmek isteğimiz değişiklikler 1973-1999 yılları arasında uygulanıyordu. Bu tarihler arasında Sayın Baykal da Sayın Topuz da kabinelerde görev aldılar. Onlar da din istismarı mı yaptılar? 1999 yılına kadar Tavhid-i Tedrisat Kanunu ile laiklik ilkesi yürürlükte değil miydi?" diye sordu.
İHL mezunlarının şansı 8'de bir
Çelik, şöyle konuştu: "İmam-hatip mezunları sözel bölümden mezun olmuş sayılacaklar. Üniversitelerde 3 bin 256 program var. Hangi programa hangi puan türü ile öğrenci alınacağına YÖK karar veriyor. 3 bin 256 programın yüzde 46'sı sayısal, yüzde 33'ü eşit ağırlıklı, yüzde 14'ü de sözel puan türü ile öğrenci alıyor. Sözel puanla öğrenci alan programların kontenjanı 24 bin. Bu 24 bin kontenjana hem İmam-Hatipler, hem diğer meslek lisesi mezunları hem de genel lise mezunları başvuruyor. Bu alanda ufak bir iyileştirme yapılırsa laiklik elden mi gidecek? Geçen yılın ÖSS birincisi Emre Kaçar, hem sözel hem sayısal hem deeşit ağırlıklı alanlarda sıfır hata ile birinci oldu. Ama bu çocuk Fen Lisesi mezunu olduğu için Hukuk Fakültesini kazanamadı. Bu uygulama dünyanın neresinde var?" ÖSS 2003'te üniversitelerde yaklaşık 192 bin kontenjan açılmıştı. Yeni düzenleme ile İHL mezunları açılan her 8 kontenjandan birine girebilecek. Diğer bölümlere girebilmesi için çok yüksek bir puan almaları gerekiyor. İHL mezunlarının öncelikle girebileceği bölümler ise şunlar: Gazetecilik, İletişim, Tarih, Tarih Öğretmenliği, Felsefe, Coğrafya, Sanat Tarihi, Sinema Televizyon, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Sümeroloji, Zihin Engelliler Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, Türk Halkbilimi, Türkçe Öğretmenliği, Televizyon Gazeteciliği...
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.