Tapuda yeni dönem başladı
Ev, arsa ve iş yeri gibi gayrimenkullerin satışları, 4 Temmuz 2023'ten itibaren noterliklerde de başladı. İşlemlerin tapu dairelerindeki gibi olduğunu aktaran Sakarya Noter Odası Başkanı Mehmet Ermiş, "Tapudaki bekleme süreleri açısından vatandaşlara daha kolaylık sağlanacak" dedi
04.07.2023 15:30:00
İHA
İHA





Adalet Bakanlığı ile Türkiye Noterler Birliği; arsa, tarla, konut ve iş yeri gibi tüm taşınmaz satışlarının noterliklerde yapılması için hazırlıklarını tamamlanmasının ardından salı gününden itibaren satışlar başladı. Bu çerçevede, gayrimenkulünü satmak isteyen vatandaşlar, Türkiye Noterler Birliğinin internet sitesindeki e-Başvuru sistemi üzerinden işlem yapmak istediği noterliği seçerek, başvuruda bulunabilecek. Başvurulan noterlik tarafından, taşınmazın hak sahibi olduğunun tespiti ve değerlendirilmesi sonrasında ise işlem başlatılacak.
Uygulamanın sürecinden bahseden Sakarya Noter Odası Başkanı Mehmet Ermiş,
"7413 sayılı yasayla taşınma satış sözleşmeleri noterlere de verildi. Bu vatandaş için alternatif bir durum isteyen tapuda devam edecek satışlarını yapmaya isteyen noterler de bu işi yapacak. Sistem olarak aynı sistem taşınmaz satışları, satış sözleşmeleri, devirleri bu noterlerde de yapılacak.
İşlemler ise Noterler Birliği'nin randevu sistemi üzerinden satış yapılacak taşınmazla ilgili olarak randevu sistemine girecek. Orada çıkan formdaki istenilen bilgileri dolduracak. Bu bilgileri doldurduktan sonra yapılmasını istediği noterliği seçecek ve sisteme düşecek. Noter arkadaşımız o randevu talebine bakacak, bilgilerini kontrol edecek.
Eğer üzerinde bir eksiklik, bir hata yoksa, randevu talebi tam olgunlaşmışsa kendisine tapunun satışı için gerekli olan tapu harçlarını yatırmasını, döner sermaye bedelini yatırmasını ve noter ücretini yatırması için gerekli banka bilgileri ile miktarlarını kendisine bildirecek. Bunlar sistem üzerinden olacak ve kendisine randevu günü verecek. O kişi bedellerini, tapu harçlarını yatırdıktan sonra kendisine verilen günde notere gidecek orada işlemler, eksik yoksa satışlarda, bedellerini, devirlerini yapılacak.
Gayrimenkul devri yapılıp, yeni alıcıyla tapusu noter tarafından çıkarılıp verilecek ve böylece sistem olgunlaşmış olacak. Satış bilgileri de tapuya geçecek" diye konuştu.
İHA
Uygulamanın sürecinden bahseden Sakarya Noter Odası Başkanı Mehmet Ermiş,
"7413 sayılı yasayla taşınma satış sözleşmeleri noterlere de verildi. Bu vatandaş için alternatif bir durum isteyen tapuda devam edecek satışlarını yapmaya isteyen noterler de bu işi yapacak. Sistem olarak aynı sistem taşınmaz satışları, satış sözleşmeleri, devirleri bu noterlerde de yapılacak.
İşlemler ise Noterler Birliği'nin randevu sistemi üzerinden satış yapılacak taşınmazla ilgili olarak randevu sistemine girecek. Orada çıkan formdaki istenilen bilgileri dolduracak. Bu bilgileri doldurduktan sonra yapılmasını istediği noterliği seçecek ve sisteme düşecek. Noter arkadaşımız o randevu talebine bakacak, bilgilerini kontrol edecek.
Eğer üzerinde bir eksiklik, bir hata yoksa, randevu talebi tam olgunlaşmışsa kendisine tapunun satışı için gerekli olan tapu harçlarını yatırmasını, döner sermaye bedelini yatırmasını ve noter ücretini yatırması için gerekli banka bilgileri ile miktarlarını kendisine bildirecek. Bunlar sistem üzerinden olacak ve kendisine randevu günü verecek. O kişi bedellerini, tapu harçlarını yatırdıktan sonra kendisine verilen günde notere gidecek orada işlemler, eksik yoksa satışlarda, bedellerini, devirlerini yapılacak.
Gayrimenkul devri yapılıp, yeni alıcıyla tapusu noter tarafından çıkarılıp verilecek ve böylece sistem olgunlaşmış olacak. Satış bilgileri de tapuya geçecek" diye konuştu.
İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.